مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

پاک کردن آدامس از روی لباس

چگونه آدامس را از روی لباس برداریم؟

پاک کردن آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس

آیا میدانید چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنید؟ گاهی جویدن ادامس توسط کودکان یا خودمان دردسر ساز میشود وقتی خواب میرویم یا کودکان آدامس را روی فرش یا مبل میگذارند. یاد بگیرید که چگونه آدامس جویدن یا هر گونه لکه چسبناک و مومی را از لباس، پارچه و مبل پاک کنید.

این مطلب توسط شرکت تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی واسپرت تولید کننده ست مردانه، ست بلوز شلوار مردانه، ست تیشرت شلوار مردانه، ست لباس ورزشی مردانه و… تهیه شده است

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟

اولین قدم برای برداشتن آدامس از هر پارچه قابل شستشو، سفت کردن آدامس با قرار دادن یک مکعب یخ روی صمغ یا گذاشتن لباس درون یک کیسه ی پلاستیکی و قرار دادن آن در فریزر است. روش فریزر کردن برای زمانی بهتر است که  آدامس در خشک‌کن ذوب شود و یا در منطقه بزرگی از پارچه آغشته شود.

بعد از چند ساعت لباس را از فریزر بیرون بیاورید و در حالی که آدامس سخت است، با چاقوی آشپزخانه یا لبه یک کارت اعتباری به دقت آن را کنار می‌زند. اگر همه صمغ از بین نرود ، فریز کردن را دوباره امتحان می‌کنند.

وقتی همه آدامس برداشته شد، برای از بین بردن لکه از صابون مایع و سرکه سفید استفاده کنید. محلول را به آرامی روی پارچه بمالید و به مخلوط اجازه دهید تا حداقل ۱۵ دقیقه روی پارچه بنشیند و سپس لباس را طبق معمول بشویید. لکه را قبل از خشک شدن چک کنید، اگر باقی بماند ، دوباره با مخلوط صابون و سرکه بشویید.

اگر آدامس کهنه و خشک باشد از ژله استفاده کنید تا آدامس را شل کند. فقط محلول را روی انگشت یا پنبه  بمالید و آن را به خوبی روی پارچه بمالید.

قبل از شستن، باید پارچه را برای تمیز کردن روغن با مقداری مواد شوینده سنگین مثل جزر و مد یا Persil یا یک پاک‌کننده به تصمیم خود حل کنید. این محصولات حاوی آنزیم‌های کافی برای شکستن پس‌مانده‌های چربی به مولکول‌های کوچک هستند که می‌توانند از آن خارج شوند.

فقط کمی از لکه پاک‌کننده و کار را با انگشتان خود و یا برس سیخ کنید. اجازه دهید حدود پانزده دقیقه قبل از شستن لباس به صورت معمول خیس بماند .

چگونه آدامس را از روی لباس تمییز پاک کنیم؟

اگر لباس تنها خشک باشد از تکنیک انجماد برای حذف آدامس استفاده کنید و سپس لکه را برای تمیز کردن حرفه‌ای تان مشخص کنید . اگر از یک جعبه تمیز کردن خشک خانگی استفاده می‌کنید.

از آنجایی که گذاشتن بیشتر وسایلی که به ادامس آغشته شده اند در فریزر مناسب نیستند (بالش ، شاید) از تکنیک مکعب یخی برای سفت کردن آدامس استفاده می‌کنند.

تکه‌های یخی را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا دمای سرد به آدامس برسد، نه آب اجازه دهید کیسه یخ تا زمانی که آدامس سخت باشد باقی بماند و سپس از یک چاقوی آشپزخانه کدر یا پلاستیک سخت استفاده کند تا باقیمانده را از پارچه دور کند. اگر آدامس وارد فیبرها شود از یک حلال تمیز کننده برای از بین بردن لکه استفاده کنید .

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم؟

از ترفند کیسه یخ برای سفت کردن آدامس استفاده کنید. این کار آدامس را بدون خیس کردن فرش متوقف می‌کند . آدامس سخت شده  را با لبه کدر کارد بردارید. اگر لکه ی آن باقی ماند، با محلول شستشوی مایع برابر و سرکه مقطر تمیز کنید.

از یک برس سیخ نرم برای کار کردن با مقدار بسیار کمی از محلول استفاده کنید. بگذارید برای ده تا پانزده دقیقه محلول روی فرش بنشینید و سپس با پارچه سفید که در آب ساده فرو می‌رود پاک شود . با یک ناحیه تمیز از پارچه پاک کنید.

مطالب مرتبط