مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

۱۰ روش برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس

۱۰ روش برای مراقبت ازلباسها و افزایش طول عمرشان

۱۰ روش برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس

۱۰ روش برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس

ده روش برای مراقبت از لباسها و افزایش طول عمرشان

سالانه مقادیر زیادی از در آمد خانواده ها صرف خرید لباس میشود، که این هزینه ها برای کودکان به مراتب بیشتر است زیرا آنها به سرعت لباس هایشان را آلوده میکنند و آنها را از بین میبرند، اما بزرگسالان میتوانند سالها یک لباس را نگهداری کنند.

نگهداری لباس زیبا و همانگونه که برای اولین بار آنرا پوشیده اید نیاز به نکاتی دارد که آنها را برایتان بیان میکنم. فقط این را یادتان باشد: لباس‌های بادوام به معنای پول بیشتری در جیب شماست، مطمئن باشید که تمام کارهایی را که می‌توانید برای حفظ لباس‌هایتان انجام دهید، شرکت تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت تولید کننده ست مردانه، ست بلوز شلوار مردانه، ست تیشرت شلوار مردانه، ست کاپشن شلوار مردانه، لباس راحتی مردانه میباشد تولید پوشاک اندیشه عرضه کننده پوشاک با کیفیت بالا و قیمت مناسب میباشد.
۱۰ روش برای مراقبت ازلباسها و افزایش طول عمرشان

برای افزایش طول عمر لباس هنگام تهیه لباس به نکات زیر توجه کنید

ما ۱۰ روش برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس را بررسی کردیم که در ادامه به این روش ها اشاره میکنیم:

1- هنگام خرید عاقلانه رفتار کنید

در حالی که من پیشنهاد خرید لباس‌های گران‌قیمت تجاری را نمی‌دهم، اما اگر بتوانید چند دست لباس با کیفیت خرید کنید آنگاه لباس هایی دارید که پایه ثابت کمد تان هستند. سپس می‌توانید برای یک یا دو فصل بدون احساس گناه لباس های ارزانتری خریداری کنید. همچنین عاقلانه خرید کنید. وقتی لباسی برای کودکان خرید می‌کنید معمولا می‌خواهید برای چند فصل بخوبی برایش کار کند زیرا کودک در حال رشد است و از آن پس دیگر آن لباس برایش مناسب نیست و باید جایگزینی برایش بیاید. با این حال وقتی لباس‌ی برای خود مثلا یک کت یا یک شلوار جین بخرید، بهتر است که روی کیفیت آن سرمایه‌گذاری کنید بجای اینکه هر چند ماه یکی از آنهارا بخرید.

البته خیلی ها طرز فکر جالبی دارند میگویند لباس های بی کیفیت تری میخرم با تنوع بیشتر و هر جا خواستم بروم یکی از آنها را میپوشم اما با این حجم بالای پسماند لباس ها چه کنیم؟ مسلما شما میدانید برای تولید همان لباس چقدر از ذخایر ابی مصرف شده شده و چقدر انرژی تجزیه ناپذیر صرف شده .پس بهتر است کمی در خرید لباس ها دقت داشته باشیم.

2- لباس باکیفیت بخرید

مقداری از پولتان را برای خرید لباس های خاص مثلا: پالتو، شلوار جین خوب، کفش راحت و خوب، لباس بیرونی مناسب و چند پیراهن و بلوز مناسب کنار بگذارید، شما اگر سالانه همین مقدار پول را برای خرید کنار بگذارید و از همین لباس های با کیفیت بخرید در عرض چند سال آینده یک کمد از لباس های متفاوت و باغ کیفیت خواهید داشت.

یادتان باشد فقط قیمت لباس مهم نیست بلکه  سعی کنید توجه خود را به جزئیات، و همچنین درزها و دکمه‌ها جلب کنید. اگر پارچه بیش از حد نازک باشد، یا بافت شل، دکمه‌های نامناسبی داشته باشد آن‌ها سرنخ‌هایی هستند که یک آیتم ممکن است به خوبی ساخته نشود.

"<yoastmark

3- توجه به برند لباس

4- توجه به دستوالعمل های شستوشوی لباس

این برچسب که روی گردن یا قسمت پایین پیراهن شما است، به شما میگوید که لباستان را چگونه باید بشویید و یا اتو کنید. اگر می‌دانید که از شستن دست نفرت دارید، از خرید لباس‌هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارند خودداری کنید.

در واقع  نگاه کردن به دستورالعمل‌های شویی بخشی از فرآیند خرید است. لباسی که نیاز به شستوشوی خاص دارد می‌تواند در دراز مدت هزینه بیشتری در بر داشته باشد بویژه اگر شما دستورالعمل‌های مراقبت را نادیده بگیرید و آن را خراب کنید.

برخی توصیه‌های دیگر خشک شویی می‌تواند به شما کمک کنند لباس‌های خود را به شکل عالی نگه دارید. در حالی که شما همیشه باید دستورالعمل‌های روی برچسب را بررسی کنید، اینها برخی تکنیک‌های کلی برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس ها هستند.

نکات مهم شستوشوی لباس برای افزایش طول عمر لباس

  1. لباس‌های تیره را باهم بشویید. شلوار جین با لباس  سیاه، بلوز سیاه و دیگر مواد تیره‌تر می‌توانند در شستشو به یکدیگر رنگ پس بدهند.
  2. اگر جایی برای خشک کردن لباس‌هایتان ندارید، معمولا به سشوار ختم می‌شوند که ناقوس مرگ برای لباس است. اگر شما حیاط یا آب و هوا را برای خشک کردن لباس‌ها بیرون ندارید سعی کنید یک خشک کن معمولی خریداری کنید.
  3. هرگز لباس هایی که دکمه دارند و اجزای فلزی به انها وصل است را با دیگر لباس هایتان نشویید و خشک نکنید.
  4. آیا چیزی بیشتر از خراب کردن لباس‌ها با سفید کننده وجود دارد؟ در حالی که آن به سفید کردن لباس شما کمک می‌کند، می‌تواند لباس‌های رنگی را نیز لکه‌دار کند و به فیبرهای ظریف آسیب بزند. سفید کننده را همیشه استفاده نکنید و در موارد اجباری لباس های کاملا سفید را از بقیه لباس ها مجزا کنید.
  5. لباس‌هایتان را کم‌تر بشویید. فرآیند شستن لباس‌ها بسیار سخت است، شسستوی زیاد می‌توانند لباس‌هایی پژمرده، کش و قوسی، با ظاهری نامناسب ایجاد کند.
  6. تنظیمات ماشین لباس شویی خود را بشناسید در مدل لباسشویی تان دستگاهتان را روی لباس های حساس حساس و ظریف تنظیم کنید تا از آشفتگی و چروک در آنها جلوگیری شود، این برای لباس‌هایی که می‌خواهید از آن محافظت کنید، نیز موثر هستند، این تنظیمات  فرسایش و پارگی کمتری دارد.

5- نظافت خوب برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس

ممکن است ساده به نظر برسد اما رعایت بهداشت مانند دوش گرفتن روزانه و استفاده از لباس‌های مناسب می‌تواند به نگه داشتن لباس‌ها کمک کند. فراموش نکنید که عرق نیز باعث لکه‌ها می‌شود پس باید مطمئن شوید که لباس‌های مناسب را برای هر مکانی بپوشید.

6- تعمیرات اساسی یاد بگیرید تا طول عمر لباس ها را افزایش بدهید

یادگیری تعمیرات اساسی بر روی لباس‌هایتان مانند جایگزینی یک نخ یا دکمه گم‌شده مهم است. حتی اگر شما در مورد لباس‌های خود کاملا مراقب باشید. گاهی دکمه‌های آن را از دست می‌دهید یا در جایی از آن درزی ایجاد میشود که باعث میشود آن پیراهن و شلوار را از دست بدهید. همیشه می‌توانید لباس‌های خود را به یک خیاط بسپرید تا مشکل آنرا برطرف کند، اما اگر بتوانید تعمیرات را انجام دهید. چرا این پول را خرج کنید؟

یک جعبه خیاطی ساده شامل قیچی، انواع سوزن، و نخ است.

"تعمیرات

7- اتو کردن لباس در مراقبت و افزایش طول عمر لباس نقش اساسی دارد

وقتی لباسی را اتو می‌کنید، از گرما برای شل کردن فیبرهای پارچه استفاده می‌کنید و آن‌ها را صاف می‌کنید. اگر شما اطو کردن را درست انجام ندهید، منجر به سوخته شدن یا زرد شدن پارچه میشود. با استفاده از گرمای زیاد روی پارچه‌های ظریف می‌تواند آن‌ها را کاملا خراب کند. بنابراین دقت کنید که از سطح گرمای مناسب برای نوع پارچه استفاده کنید.

دمای مناسب برای اتو کردن انواع پارچه:

  • لینن: ۴۴۵ درجه فارنهایت
  • پنبه: ۴۰۰ درجه فارنهایت
  • ویسکوز – ریون: ۳۷۵ درجه فارنهایت
  • پشم: ۳۰۰ درجه فارنهایت
  • اکریلیک: ۲۷۵ ° F
  • پلی استر: ۳۰۰ درجه فارنهایت
  • ابریشم: ۳۰۰ درجه فارنهایت
  • استات: ۲۹۰ ° F
  • لاکرا: ۲۷۵ ° F
  • نایلون: ۲۷۵ ° F

استفاده از اتو بخار خوب است که میتوان هم زمان زیادی صرفه جویی کند و هم چین چروک کمتری پس از اتو کاری ایجاد میشود.

8- لباس‌هایتان را در کمد جا به جا کنید تا عمر لباس افزایش یابد

لباس هایتان را در کمد جا به جا کنید، اگر شما امروز لباس هایتان رو شسته اید و به کمد منتقل میکنید مسلما لباس های تمیز قبلی را به ته کمد هول میدهید ما پیشنهاد میکنیم لباس هایتان را جا به جا کنید تا فقط از گروهی از آنها استفاده نکنید.

استفاده از همه ی گروه های لباسی که در کمد گذاشته اید به افزایش طول عمر همه ی لباس ها کمک میکند.

9- عادات نگهداری لباس برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس

پلیور سنگین را روی یک مکان مسطح بگذارید: در حالی که شما ممکن است فکر کنید که آویزان کردن برای پلیور گران‌قیمت بهتر است. لباس‌های سنگین‌تر مانند پشمی در واقع می‌تواند زمانی که آن‌ها را در کمد خود آویزان کنید، کشیده شوند و از ریخت بیفتند. بهتری است که آن‌ها را در یک قفسه جمع کنید تا شکل آن‌ها حفظ شود.

دکمه و زیپ لباس هارا ببندید تا هنگامی که در کمد میگذارید به بقیه لباس ها آسیب نزد.

از چوب لباسی های خوب استفاده کنید برخی از این رخت آویز ها باعث میشود که لباس شما کشیده شود بهتر است از چوب لباسی های مخملی و چوبی استفاده کنید.

تا جایی که امکان دارد سعی کنید کمد لباسی خلوتی داشته باشید تا لباس ها در اثر سایش به یکدیگر چروک نشوند.

لباس ها را کاملا خشک کنید زیرا رطوبت باعث رشد باکتری ها و قارچ ها میشود، پس تا وقتی که لباس هایتان نمی و رطوبت دارد به کمدتان راهشان ندهید.

راه کاری برای کمرنگ شدن رنگ لباس

 یک شلوار جین سیاه تیره بعد از مداوم شستن و پوشیدن لباس، شلوار جین سیاه کم‌ کم خاکستری و فرسوده می‌شود.

در این حالت شما میتوانید از ترفند رنگ کردن لباس استفاده کنید اگر نمیخواهید آنرا به رنگرزی ببرید، یک رنگ متناسب با رنگ لباس خود پیدا کنید و آنرا در خانه رنگ آمیزی کنید.

بعد از آرایش یا رنگ کردن مو لباستان را بپوشید

 ارایش میتواند سهم زیادی در کم کردن عمر لباستان داشته باشد اگر در حین آرایش مواد ارایشی روی لباستان بریزد خیلی وحشتناک است یا حتی اسپری کردن رنگ مو که باعث میشود لباستان آغشته به رنگ شود و گاهی با قوی ترین ترفند ها هم آثار لکه ها باقی میماند.

10- تنظیمات خشک کن را انجام دهید

 گرما می‌تواند لباس‌ها را بسوزاند و باعث کم شدن عمر آن، کمرنگ شدن و حتی کشیدگی در آن شود. اما واقعا وسیله ی راحتی است با این دستگاه  زمان را صرفه‌جویی می‌کنید.

اگر شما هم میخواهید از خشک کن استفاده کنید و هم مراقب لباستان باشید، تنظیمات خشک‌کن خود را چک کنید. اجازه دهید دما و زمان تنظیم شود. شما می‌توانید دمای کلی را پایین بیاورید و همان زمان خشک را نگه دارید، سپس لباس‌هایی را که هنوز مرطوب هستند بردارید. یا اگر تنظیمات دمایی نداشته باشید، می‌توانید تایمر را برای ۱۵ دقیقه تنظیم کنید، سپس لباس‌هایتان را برای خشک کردن روی یک قفسه رختشوی‌خانه منتقل کنید.

صحبت آخر:

اگر خودتان این ۱۰ روش برای مراقبت و افزایش طول عمر لباس را رعایت کنید و به دیگر اعضای خانواده نیز یادآوری کنید در هزینه های بسیار زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

مطالب مرتبط