پوشاک, مقالات

چگونه یک تولیدی لباس کوچک راه بیندازیم

چگونه یک تولیدی لباس کوچک راه بیندازیم

چگونه یک تولیدی لباس کوچک راه بیندازیم؟ شرکت تولید پوشاک اندیشه در نظر دارد تا با ارائه مقاله ای مفید و پرکاربرد مراحل راه اندازی یک تولیدی پوشاک کوچک را بیان کند.

چگونه یک تولیدی لباس کوچک راه بیندازیم,راهکارهایی برای راه اندازی تولیدی پوشاک

♦ مراحل کلی برای راه اندازی تولیدی لباس

میدانیم که برای شروع هرکاری باید هدف خود را مشخص کنیم. حال چرا راه اندازی تولید پوشاک؟ نکته اساسی اینجاست که در کار تولید پوشاک برای رسیدن به موفقیت نباید اولین ملاک کسب درآمد باشد. اگر چنین باشد، شاید نتوانید آنچنان که شایسته است به موفقیت و پیشرفت دست یابید. تولید پوشاک هم مانند تمام کارهای دیگر دارای پستی و بلندی است و لازمه ی آن صبر و بردباری می باشد و ازهمه مهمتر به علاقه و حوصله نیاز دارد.

موارد مقدماتی برای تولیدی لباس:

  • تهیه مکان، دستگاه و لوازم مناسب
  • اخذ جواز کسب از اتحادیه
  • جذب نیرو
  • الگو، برش و نمونه گیری
  • تهیه مواد اولیه
  • بازاریابی

نکات مهم در رابطه با راه اندازی تولید لباس:

  1. کسب اطلاعات کافی درمورد پارچه.
  2. راه های فروش یا سفارش محصولات خود را پیدا کنید.
  3. ارتباط با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند.
  4. به حساب و کتاب و مشکلات جزئی ازهمان ابتدا بها بدهید.
  5. وظایف نیروها معلوم باشد ودر کار انها تداخل بوجود نیاید.

انواع تولیدی های پوشاک ازلحاظ عملکرد:

1- تولید سفارشی (مزدی دوزی) است که بازاریابی آن معمولا قبل از جذب نیرو است و کلید موفقیت آن در گسترش ارتباطات می باشد.

2- دیگری تولید و فروش مستقل است که نیاز به سرمایه گذاری، شناخت بازار و ارتباط با عمده فروشان دارد.

برای مثال شرکت تولید پوشاک اندیشه  یک تولیدی مستقل است با تیم طراحی و برش و دوخت بسیار مجرب *.*

از موارد مهم پیشرفت تولیدی پوشاک الگو و برش میباشد و تاثیر بسزایی در فروش دارد.

تهیه الگو برای راه اندازی تولیدی لباس کوچک

الگوها می‌توانند توسط برشکاران پر تجربه از روی یک نمونه لباس کپی شود و یا می توان از الگوهای آماده استفاده کرد یا از طراحان الگو کمک گرفت.

مجوز های لازم برای راه اندازی تولیدی لباس

اهمیت اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. دریافت مجوز برای جلوگیری از مشکلات احتمالای اهمیت ویژه ای دارد، برای این امر می توانید به اتحادیه های مربوطه ی شهر خود مراجعه و با ارائه ی مدارک خود، جواز کسب دریافت نمایید. جواز کسب در اصل اجازه نامه ای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی از طرف اتحادیه صنوف تولیدی و خدمات فنی، به فرد صنفی برای اداره کردن محل کسب شخصی داده می شود. در شرکت هایی که به ثبت رسیده اند پروانه به نام شرکت صادر می گردد.

 

مکان مناسب

اولین کار این است که مکانی مناسب برای راه اندازی تولیدی پوشاک خود داشته باشید.

خوشبختانه اینگونه تولیدی لباس به مکان بسیار وسیعی نیاز ندارد و فقط به اندازه ای که در آن ۴ چرخ خیاطی، یک میز برش و جایی برای دپو و وسط کاری قرار گیرد کافیست.

بازاریابی و برند سازی

بسیار مهم است که پوشاک خود را با نام و شناسنامه وارد بازار کنید، هنگامی که لباس اصالت و شناسنامه داشته باشد برای خریدار قابل اعتماد تر خواهد بود و به برند شما وفادار تر خواهد بود.

بازاریابی یکی دیگر از اصول مهم برای شناساندن پوشاک شماست، در حال حاضر بیش از ۱۸۰ نوع بازاریابی وجود دارد که بسته به نوع برند، خدمات، محصولات، اهداف، مخاطب و در نهایت دستیابی به بهترین فروش از یک و یا ترکیب چند روش و ایجاد یک کمپین بازاریابی قوی و منسجم استفاده می شود.

چگونگی بازاریابی کسب‌وکار مشخص می‌کند که آیا شرکت موفق عمل خواهد کرد یا خیر. بازاریابی ابزاری است که برای ایجاد و حفظ تقاضا، ارتباط، اعتبار، رقابت و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون بازاریابی – به دلیل فروش کم – ممکن است کسب‌وکار به سمت تعطیلی حرکت ‌کند. بنابراین بازاریابی بسیار مهم است.

موارد و لوازم مورد نیاز کارگاه کوچک

برای یک تولیدی کوچک شما به ۳ الی ۴ چرخ خیاطی احتیاج دارید، که این نوع چرخ ها هستند: میز برش، راسته دوز، میان دوز، زیگزال. برای تکمیل فرایند تولید کارگاه های خیاطی کوچک، اماکن خدمات تولید پدیده ای وجود دارد که می توانند عملیاتی همچون دکمه مادگی، گلدوزی، بخار، بسته بندی و… را انجام دهند.

لینک های مفید مرتبط با این مطلب:

بزرگترین تولیدی پوشاک مشهد

راهکار های افزایش فروش پوشاک

دانستنی های راه اندازی تولیدی مانتو

تولیدی پوشاک زنانه مشهد

مطالب مرتبط