استایل ، مد ، فشن ، ترند

چگونه استایل کالج داشته باشیم

چگونه استایل کالج داشته باشیم,استایل کالج چیست,استایل کالج زنانه,استایل کالج مردانه

چگونه استایل کالج داشته باشیم

استایل کالج یا استایل پرپی ( style preppy)، استایلی اصیل و شیک است. این استایل در اصل مدل لباس پوشیدن فرزندان ثروتمندان شمال شرقی آمریکاست. جوانان ثروتمند برای رفتن به مدرسه لباس‌های لاکچری و خاصی می‌پوشیدند که به آن استایل پرپی و یا کالجی می‌گفتند. در ادامه ضمن اینکه خواهیم گفت چگونه استایل کالج داشته باشیم به بررسی این استایل خواهیم پرداخت.

استایل پرپی یا کالج چیست؟

بیاید قبل از اینکه بگوییم چگونه استایل کالج داشته باشیم کمی به تاریخچه آن نگاهی بیندازیم و ببینم چه شد که این لباس به دنیای مد و پوشاک راه پیدا کرد و امروزه یکی از استایل‌های محبوب در بین جوانان الخصوص جوانان دانشگاهی است.

در نواحی شمال شرق آمریکا مدارسی خصوصی و لاکچری مخصوص فرزندان ثروتمندان وجود داشت. در این مدارس جوانان استایلی شیک داشتند و همگی لباس‌هایشان برند و لاکچری بود. کم کم این نوع لباس پوشیدن در بین همه گسترش یافت و محبوب شد.

در واقع اصطلاح پرپی (preppy) به لباس فرم مدارس پیش دانشگاهی و کالج در نواحی شمال شرق آمریکا اطلاق می‌شد. استایلی که شما را خوشتیپ‌تر، جذاب‌تر و با شخصیت‌تر نشان می‌دهد. در این استایل حرف از اصالت است.

استایل پرپی یا کالج چیست؟

چگونه استایل کالج رایج شد؟

جوانان مرفه شمال شرق ورزش‌هایی چون؛ راگبی، تنیس،قایق‌رانی، شمشیربازی، چوگان و سوارکاری و… داشتند. نوع پوشش هریک از این ورزش‌ها و مدل لباس پوشیدن آنها در شکل‌گیری استایل پرپی یا همان کالج موثر بود.

اگر می‌خواهید با انواع پوشاک ورشی مردانه آشنا شوید کلیک کنید.

استایل کالج چگونه اوج گرفت؟

هر استایلی که به دنیای مد و فشت راه پیدا کرده است، نتیجه تلاش طراحان آن استایل نیز بوده است. در دهه 1960 طراحانی مانند پری الیس و لیلی پولینر استایل پرپی را رونق بخشیدند و آن را در دنیای مد و فشن به اوج خود رساندند.

کم کمک استایل کلاسیک محبوبیت خود را در بین مردم از دست داده بود تا اینکه سه دهه بعد یعنی در دهه 1990 رالف رون و مارک جیگوبر با طراحی مدرنی از سبک پرپی آن را دوباره به محبویت رساند.

مطالعه بیشتر: استایل کلاسیک زنانه

چگونه به سبک استایل کالج لباس بپوشیم؟

استایل پرپی استایلی است که قواعد خاص خود را دارد و برای اینکه بهترین باشید لازم است از این قواعد پیروی کنید. در یک کلام باید بگوییم که استایل کالج یا پرپی یعنی استایل  ساده، شیک، اصیل و مورد علاقه جوانان.

بایدها و نبایدهای لباس پوشیدن استایل کالج

سوال این بود که چگونه استایل کالج داشته باشیم. اصل اول این است که همانطور که گفتیم استایل کالج استایلی اصیل و ساده است بنابراین در این لباس از پوشیدن چنین لباس‌هایی خودداری کنید:جین‌های زاپدار و پاره، شلوارهای خیلی جذب، لباس‌های گشاد و اورسایز.

برای داشتن استایل کالج یا پرپی لباس‌های شما باید مناسب سایز واقعی خود شما باشند. لباس‌ها در عین شیک بودن ساده هستند و شباهت زیادی با استایل کلاسیک دارند.

سعی کنید از لباسی که هیچ رنگی ندارد استفاده نکنید و همواره از ترکیب رنگ‌ها بهره ببرید. در نهایت نیز اگر خیلی لباس‌های شما بی‌رنگ است آن را با اکسسوری همراه کنید.

سادگی یک اصل مهم!

استایل کالج استایلی است که شما را به سمت اصالت و وقار بیشتر می‌برد؛ بنابراین در این استایل چندان لباس‌های لایه لایه دیده نمی‌شود و یا لایه‌های کمی دارند.سئولیت‌ها اکثرا اندامی و بدون حجم هستند. همچنین رنگ‌های شاد و درخشان در آنها دیده می‌شود.

چگونه در استایل کالج از رنگ‌ها استفاده کنیم؟

در استایل کالج و پرپی از رنگ‌های غنی و کلاسیک استفاده می‌شود. مانند رنگ‌هایی با تناژ آبی، تناژهای متفاوت سفید،تناژ رنگ‌های قرمز.

رنگ‌های تیره نیز کلاس خاصی دارند و اصالت را بیشتر نشان می‌دهند مانند: زرشکی، سبز زمردی، قهوه‌ای تیره و تناژ رنگ‌های قهوه‌ای، طوسی

پارچه‌های استایل کالج

قبل از اینکه انواع لباس‌های مورد استفاده در استایل کالج را معرفی کنیم نگاهی به پارچه‌هایی که بیشترین استفاده را در این استایل دارند خواهیم پرداخت:

پارچه‌های چهارخانه‌ای مانند: گینگهام، تویید، آرگایل، تارتان و پارچه‌های شطرنجی و راه راه و خال خالی از پارچه‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را در استایل کالج دارند. البته در استایل کالج مدرن نیز لباس‌هایی که نقش‌های ریز گل گلی و یا طرح بته جغه دارند نیز محبوب شده است.

به طور کلی پارچه لباس‌های کالج خیلی طرح و نقش و نگار ندارند و بیشتر سادگی و شیک بودن را نشان می‌دهند.

انواع لباس در استایل کالج

چگونه در استایل کالج با اصالت به نظر برسیم؟ برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به سراغ چنین لباس‌هاییی بروید: در استایل کالج و یا پرپی از لباس‌های ساده و پایه مانند: پیراهن و یا شومیز یقه‌دار، تیشرت یقه‌دار و دکمه‌دار، پولوشرت، پیراهن مدل آکسفورد، تونیک با رنگ‌های روشن، دامن پلیسه به همراه جوراب شلواری، کت بلیزر استفاده می‌شود.

در فصل زمستان نیز ژاکت ریزبافت دکمه‌دار، پلیور یقه هفت، شومیز یقه‌دار استفاده می‌شود. اگر قرار باشد استایل شما لایه‌های کمی داشته باشد آن را با یک ژاکت و یا کت اسپرت هماهنگ کنید.

این مطلب را از دست ندهید: شلوار اسلش

کفش‌های استایل کالج

اصطلاح کفش‌های کالج را بسیار شنیده‌ایم و این روزها تقریبا همگی یک جفت از آنها را داریم. این کفش‌ها مناسب همین استایل هستند و برگرفته از استایل کالج.

کفش‌های کالج چرمی، لوفو، کفش آکسفوردی، کفش زنانه با پاشنه متوسط، کفش ورزشی کلاسیک و معمولا سفید، کفش‌های ساده سنتی، کفش تخت و… از کفش‌هایی هستند که برای تکمیل استایل کالج به آن نیاز دارید.

در استایل کالج چگونه از اکسسوری استفاده کنیم؟

در استایل پرپی و کالج شما همه چیز تمام به نظرخواهید رسید و باید بدانید که استایل کالج شما را متشخص معرفی می‌کند. بنابراین قانون این استایل این است که همیشه مرتب و منظم به نظر برسید.

موهای خود را مرتب شانه کنید و آنها را تمیز نگه دارید. همچنین سبک بستن موها در استایل کالج به سبک کلاسیک است: پشت سر و به اصطلاح دم اسبی یا پشت سر جمع کنید. همچنین می‌توانید موهایتان را کوتاه کنید و یا از فرق کج و وسط استفاده کیند. آقایان نیز می‌توانند جلوی موهای خود را پوش دهند.

آرایش

آرایش استایل کالج ساده، کلاسیک و مات است. در هر حال این استایل برگرفته از استایل کالج است و در کالج هم شما آرایش غلیظ تنی‌بینید بلکه همه چیز اصیل و شیک به نظر به می‌رسد.

زیورآلات

اغلب از زیورآلات مرواریدی استفاده می‌شود که هم شیک هستد و هم لباس‌ها را از حالت سادگی صرف درمی‌آورند. از سنجاق سینه هم استفاده کنید به زیبایی لباس‌های شما اضافه می‌کند.

هدبند

در استایل کالج از هدبند نیز استفاده می‌شود. هدبندها باید هماهنگ با رنگ لباس باشند. البته آنها طوری نیستند که توجه را به سمت خود جلب کنند و نگذارند لباس شما به خوبی دیده شود.

در نهایت می‌توان از کلاه لبه‌دار ورزشی نیز استفاده کرد. آن هم زیبا و شیک به نظر می‌رسد.

موارد دیگر

عینک آفتابی، ساعت مچی و دیگر اکسسوری‌های ساده جزئ مواردی هستند که شما بنا به سلیقه خود و نوع لباسی که انتخاب کرده‌اید استفاده می‌کنید.

 سخن پایانی

تولیدی پوشاک اندیشه با بیش از 25 سال سابقه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لباس راحتی و اسپرت زنانه و مردانه می‌باشد. این تولیدی همواره سعی کرده تا بهترین کیفیت و بهترین طرح‌های پوشاک رامناسب با نیاز مشتریان تولید کند. استفاده از بهترین کیفیت پارچه‌ها، تولید لباس‌هایی با ماندگاری بالا و طول عمر کافی، استفاده از الیاف طبیعی در تولید پارچه لباس‌ها از ویژگی‌های برجسته تولیدی پوشاک اندیشه است است.

از جمله محصولات اندیشه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. لباس ست مردانه:

  •  خرید تیشرت شلوار مردانه
  • بلوز شلوار مردانه
  • کاپشن شلوار مردانه
  • ست هودی شلوار مردانه
  • لباس خواب مردانه
  • ست لباس ورزشی مردانه
  • ست لباس خواب مردانه
  • تاپ شلوارک مردانه
  • انواع بلوز مردانه
  • انواع شلوار و شلوارک
  1. لباس ست زنانه

  • تیشرت شلوار زنانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • هودی شلوار زنانه
  • گرمکن و شلوار زنانه
  • تاپ شلوارک زنانه
  • تیشرت و ساق زنانه
  • انواع تاپ ، تیشرت ، بلوز
  • هودی ،سویشرت و …
  • انواع شلوارک ، شلوار زنانه ، ساق شلوار زنانه و …

3. انواع لباس ست کودک و نوجوان

مطالب مرتبط