پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟

پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟

پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟

آیا میدانید پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟ پنبه Pinpoint متعلق به خانواده پارچه های نخی آکسفورد است، پنبه های آکسفورد دارای بافتی نرم و ظاهری ” سبدی باف ” هستند.
پنبه Pinpoint بسیار سبک بوده و بافت خاصی دارد. تولیدی های پوشاک مردانه اغلب از پنبه pinpoint برای دوخت پیراهن مردانه استفاده می کنند.
پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟

پارچه شناسی: آشنایی پارچه‌ی پنبه ای آکسفورد Pinpoint

تاریخچه پارچه نخی آکسفورد

پارچه های نخی آکسفورد برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم توسط یک کارخانه اسکاتلندی تولید شد. این کارخانه در ابتدا پنبه آکسفورد را به عنوان یکی از چهار پارچه ی پنبه ای که  به نام چهار دانشگاه نامگذاری شده بود، تولید می کرد: آکسفورد، کمبریج، هاروارد و ییل. از بین این چهار پارچه اصلی، فقط پنبه آکسفورد هنوز با همان نام تجاری تولید می شود.

خصوصیات پارچه ی پنبه pinpoint

پارچه های پنبه ای با توجه به “وزنشان “طبقه بندی می شوند که کیفیت نخ مورد استفاده در ساخت پارچه را نشان می دهد، پارچه ی آکسفورد، پارچه ای است با وزن بالا که از نخ های با کیفیت و ظریف تولید شده است و در نتیجه کیفیت بهتری ایجاد می شود.

پارچه pinpoint oxford در وزن 80s نسبت به پارچه آکسفورد وزن 40s سبک تر و نرم تر است. تولید کنندگان پارچه آکسفورد را با دو نخ نازک در نخ ضخیم تر که در جهت دیگر حرکت می کند، تولید می کنند. برای سخت پارچه های پیراهنی آکسفورد رنگی و طرح دار، تنها تار هایی که در یک جهت قرار میگیرند رنگ میشوند دیگر تار ها سفید هستند که نتیجه ظاهری به شکل بافت سبدی ایجاد میشود.

انواع پارچه های پنبه ای آکسفورد Pinpoint

بیشتر پارچه های pinpoint آکسفورد صد در درصد پنبه ای هستند. پنبه بخاطر نری، لطافت، تنفس و… بسیار نرم و راحت است. بافت نرم و ظریف آن را به پارچه ای فوق العاده برای پیراهن های لباس مجلسی تبدیل می کند.

تولید کنندگان پارچه های ترکیبی pinpoint را جایگزینی برای پارچه ی صد در درصد پنبه معرفی کردند. پارچه pinpoint مخلوط اغلب از 60 درصد پنبه و 40 درصد پلی استر تشکیل شده است، نسبت مواد می تواند متفاوت باشد. در این نوع پارچه، پنبه بسیار نرم و راحت است و قدرت جذب بالایی دارد در حالی که پارچه ی پلی استر قوی تر است و در برابر آب رفتن و کشش مقاومت می کند. پارچه پلی استر همچنین در برابر چین و چروک مقاومت می کند. با این حال، به دلیل اینکه رطوبت را جذب نمی کند، یک پارچه 100 درصد پلی استر دارای قدرت تنفس نیست.

بنابراین مخلوط پنبه و پلی استر راحتی پنبه را با دوام پلی استر ترکیب می کند.

کاربرد های پارچه های پنبه ای Pinpoint

پنبه Pinpoint معمولاً در تولید پیراهن های مردانه و همچنین پیراهن و لباسهای زنانه استفاده می شود. از این پنبه برای تولید روتختی و سایر ملافه ها استفاده می شود.

مراقبت صحیح از پارچه های پنبه ای Pinpoint

پارچه نخی Pinpoint قابل شستشو با ماشین است. لباس های پنبه ای آکسفورد را میتوانید در خانه اطو کنید و نیازی به خشک شویی نیست.

برند اندیشه ، تولید لباس های پنبه ای در تولیدی پوشاک مشهد

تولیدی و عمده فروشی پوشاک اندیشه مشهد، بزرگترین تولید کننده ی لباس ست مردانه و زنانه، لباس راحتی مردانه، لباس ورزشی مردانه پنبه ای، لباس ورزشی پنبه ای زنانه و… می باشد.

برای خرید عمده ی بلوز پنبه ای مردانه – خرید عمده ی تیشرت شلوار مردانه پنبه ای – تیشرت مردانه صددرصد پنبه ای ، بلوز شلوار مردانه و… کلیک کنید.

برای هرگونه اطلاعاتی درباره ی پارچه شناسی کلیک کنید « تولیدی پوشاک اندیشه بزرگترین منبع دیجیتال پارچه شناسی »

مطالب مرتبط