پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی پنبه پلیسه

پارچه ی پنبه پلیسه

پارچه ی پنبه پلیسه

هزاران سال است که مردم از پنبه پارچه تولید میکنند ، با تولید پارچه های مصنوعی میزان پارچه ی پنبه ای مصرفی کاهش یافت اما با این وجود هنوز هم در صدر مصرف پارچه ای طبیعی قرار دارد ، امروزه پنبه در بسیاری از مناطق جهان کاربردهای مختلفی دارد. محبوبیت این پارچه بخاطر بادوام ، تنفس ، نرم و ضد حساسیت بودن آن است. اما آیا میدانید پارچه ی پنبه پلیسه چیست؟  پلیسه  Plisse به پنبه ای گفته می شود که به منظور زیبایی ظاهری از آن استفاده شده است.
پارچه ی پنبه پلیسه

پارچه ی پنبه پلیسه چگونه تولید میشود ؟

Plisse با استفاده از خمیر سود سوز آور ، که به عنوان هیدروکسید سدیم شناخته می شود ، روی پارچه ایجاد می شود. سود سوز آور باعث می شود پارچه ای که لمس می کنید ، چروکیده بنظر برسد . می توان از آن برای ایجاد الگوهای مانند خطوط یا نقاط استفاده کرد. به Plisse نیز به عنوان اثر کرپ اشاره شده است.

اهميت و کاربرد پارچه ی پلیسه ی پنبه ای

بیشتر پنبه های پلیسه ای نیازی به اتو ندارند. اتو کردن در واقع می تواند باعث صدمه به پلیسه شود ، و چروک تولید شده توسط سود سوز آور را صاف کند. 
Plisse کاربردهای مختلفی دارد. سازندگان معمولاً از آن برای تهیه وسایل خانگی مانند پرده و روتختی استفاده می کنند. Plisse همچنین برای لباس ها ، به خصوص لباس خواب و دیگر لباس ها استفاده می شود.
پلیسه ی نخی برای هر پروژه خیاطی در اوایل قرن بیستم مورد توجه قرار میگیرفت ، اگر بتوانید آن را در رنگهای متناسب با هر دوره پیدا کنید به نظر می رسد یک پارچه محبوب برای لباس بچه گانه است .

مقایسه ی پنبه ی پلیسه با پارچه ی راه راه نخی (seersucker )

پنبه پلیسه با الگوی راه راه می تواند بسیار شبیه به seersucker باشد. با این حال ، seersucker شامل یک تکنیک پیچیده تر بافت است. اتو کردن ممکن است به پلیسه صدمه بزند اما seersucker زبر در مقابل آن مقاومت میکند ، ممکن است بتوانید با کشیدن پارچه بتوانید تفاوت بین پلیسه و seersucker واقعی را بگویید .

مراقبت و شستوشوی پلیسه پنبه

پلیسه ی خود را با توجه به محتوای فیبر آن بشویید. پنبه های رنگی را باید در آب گرم شستشو دهید و با حرارت کم خشک کنید . اما پلیسه ی پلی استر را باید در آب خنک بشویید و صاف بگذارید تا خشک شود.

تولیدی پوشاک پنبه ای

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد ، از بزرگترین تولید کنندگان لباس های پنبه ای است ، میتوان گفت که صددرصد پوشاک تابستانی مردانه و زنانه ی این برند از پنبه هستند ، این لباس های شامل ( ست تیشرت شلوار مردانه ، بلوز شلوار مردانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس ورزشی مردانه و پوشاک زنانه می باشد ).

مطالب رتبط با این مطلب :

پارچه ی پنبه Pinpoint چیست؟
لکه گیری لباس های پنبه ای
مقایسه ی پنبه ارگانیک و پنبه ی معمولی
۱۱ نمونه پارچه ی پنبه ای
پارچه ی ساتن ابریشم پنبه ای
مقایسه ی لباس های پنبه ای و میکروفیبرها

مطالب مرتبط