پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی تنسل و لیوسل

پارچه ی تنسل و لیوسل

پارچه ی تنسل و لیوسل

ما مطمئناً به عصری رسیده ایم که نوآوری های مداوم پارچه اجتناب ناپذیر می شود. در این مقاله درباره پارچه تنسل و لیوسل خواهیم گفت
پارچه ی تنسل و لیوسل

پارچه های مصنوعی و ترمیم کننده:

Tencel / lyocell ( تنسل / لیوسل ) پارچه ای ساخته شده توسط انسان است اما مصنوعی نیست.
تنسل / لیوسل:
Tencel یک نام تجاری است و lyocell نام عمومی است. از نظر فنی پارچه باید 30٪ از الیاف اختصاصی (Tencel) داشته باشد تا از نام Tencel استفاده شود.

برای خرید؛ تنسل / لیوسل ؟

توصیه می کنم برای اطمینان از کوچکترین اثر زیست محیطی ، به دنبال برند 100٪ TENCEL® باشید. دلیل این امر این است که در حالی که فرایند تولید رشته های فیبر از خمیر چوب صرف نظر از منبع بسیار مشابه است ، روش های مورد استفاده برای تبدیل این الیاف به نخ ، پارچه و محصولات نهایی می تواند بسیار متفاوت باشد. مواد شیمیایی قوی ممکن است در این فرآیند مورد استفاده قرار گیرند ، و این فیبر پایدار و به طور بالقوه سمی تر شود.
تنوع زیبایی شناسی:
امروزه شاهد سبک و رنگ های جین زیادی هستیم که از پارچه ی تنسل و لیوسل ساخته شده است ، با این حال این پارچه را می توان رنگهای زیادی رنگ کرد و می تواند انواع مختلفی از پارچه های جیر ، چرم و ابریشم را شبیه سازی کند.
مزیت پوشیدن تنسل / لیوسل:
  1. جاذب: پارچه رطوبت (تعریق) را 50٪ بیشتر از پنبه و حتی بیشتر از پشم کنترل و جذب می کند. چگونه: از الیاف بسیار ریز (نانوالیاف) تشکیل شده است که آبگریز هستند (یک جاذبه قوی برای جذب آب) و جذب رطوبت را با خاصیت خنک کننده عالی با انتشار رطوبت به هوا بهینه می کند.
  2. مقاوم به بو : اساساً از طریق کنترل رطوبت فیبر از رشد باکتری جلوگیری می شود. وقتی عرق می کنیم مستقیماً از پوست جذب می شود و به داخل فیبر منتقل می شود. بنابراين هيچ فيلم آبي روي پوست كه باكتري ها مي توانند رشد كنند ساخته نمي شود. بنابراین ، لباس های Tencel برای پوشیدن طولانی مدت ، بدون بو باقی می مانند.
  3. ضد آلرژی : این پارچه به احتمال زیاد باعث ایجاد حساسیت در افراد حساس نمی شود. همچنین ضد استاتیک است و به هم نمیچسبد .

مراقبت از Tencel:

از آنجا که پارچه ی تنسل و لیوسل برای مدت طولانی بدون بو باقی می ماند ، این بدان معناست که کمتر شسته میشود و در مصرف انرژی و آب و همچنین ساییدگی روی هر پارچه در اثر فرآیندهای شستشو و خشک کردن کاسته میشود .
بعد از پوشیدن پوشاک Tencel ، کافی است آن را برای مدتی در هوای آزاد بگذارید. در صورت لزوم شستشو ، آنها را می توان با دست شستشو داد و یا با دور کند ماشین را در دمای پایین شستشو داد. نرم کننده های پارچه مورد نیاز توصیه نمی شوند.
عواملی که باعث افزایش سطح محافظت در برابر آفتاب می شوند 

  1. ساخت و ساز: ساخت و ساز متراکم ، محکم ، مقدار نور UV را که می تواند از آن عبور کند به حداقل می رساند. پارچه های ضخیم تر نیز انتقال UV را کاهش می دهند.
  2. رنگ: عموماً رنگهای تیره پرتوهای بیشتری از جمله پرتوهای UV را جذب می کنند.


Tencel / lyocell ( تنسل / لیوسل) ، سایر پارچه های ترمیمی:

در حالی که ،ویسکوز ، مدال ، ریون و کاپرو نیز از پارچه های ترمیم شده هستند ، Tencel یکی از پارچه های بازسازی شده و سازگار با محیط زیست است :به دلایل مختلف که در زیر ذکر شده است:

  1. رشد پایدار: زنجیره تأمین Tencel شفاف است. این گیاه از درختان اکالیپتوس که در مزارع پرورش می یابند ، بدون دستکاری ژنتیکی ، آبیاری یا سموم دفع آفات استفاده می شود.
  2. مواد شیمیایی غیر سمی: مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید الیاف Tencel غیر سمی هستند. بنابراین فرایند تولید از آلودگی هوا و آلودگی آب جلوگیری می کند ، همچنین از استفاده از مواد کاتالیزوری که بوهای ناخوشایند زیادی ایجاد می کنند جلوگیری می کند. نکته جالب اینجاست که پردازش به دلیل ماهیت مواد ، هرگز به سفید شدن نیاز ندارد.
  3. پردازش در سیستم حلقه بسته: علاوه بر این ، خمیر چوب مورد استفاده برای تنسل (همراه با Cupro و Modal) در آنچه به سیستم حلقه بسته معروف است درمان می شود. اساساً این بدان معنی است که مواد شیمیایی مورد استفاده پس از استخراج و استفاده مجدد از آب قابل استفاده هستند. 99٪ از آب و حلال مورد استفاده مجدداً بازیابی و استفاده مجدد می شوند. این به معنای بهبود مدیریت آب و حفظ منابع طبیعی حیاتی است.

امیدوارم این راهنما برای آشنایی با تنسل / لیوسل به شما کمک کند.

معرفی تولید پوشاک الیاف طبیعی اندیشه

تولید پوشاک اندیشه ، برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت ، تولید کننده ی انواع لباس ست مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس ورزشی مردانه ، لباس ورزشی زنانه و دیگر پوشاک راحتی و اسپرت با الیاف طبیعی پنبه و الیاف گیاهی کتان و ویسکوز می باشد .
بانک اطلاعات پارچه شناسی

مطالب مرتبط