پارچه شناسی

پارچه لباس راحتی

پارچه لباس راحتی

 پارچه لباس راحتی

یکی از مراحل مهم یا مهم‌ترین مرحله در دوخت و خرید لباس‌های راحتی و خانگی انتخاب مناسب پارچه است. جنس لباس‌های راحتی به دلیل استفاده طولانی مدت از اهمیت بالایی برخوردار است. شما نیز در اولین برخورد با لباس‌های راحتی جنس آن را امتحان می‌کنید‌‌. چرا که شرط مهم راحتی یک لباس جنس خوب پارچه آن است‌. در صورت انتخاب نادرست جنس پارچه شما هم از خرید خود ناراضی خواهید بود و هم احساس راحتی با لباس را از دست خواهید داد.

پوشاک اندیشه در تولید پوشاک زنانه و مردانه مانند: تیشرت شلوار مردانه و تیشرنت شلوار زنانه این امر مهم را در نظر گرفته است تا رضایت شما را از خرید لباس راحتی فراهم آورد و جنس مرغوب را نیز در اختیار شما قرار دهد.

در انتخاب پارچه لباس راحتی همواره باید به چند سوال پاسخ دهید:

  • چه نوع پارچه‌ای مناسب استفاده‌ی لباس راحتی است؟
  • آیا پارچه انتخاب شده هوا را از خود عبور می‌دهد؟
  • تعریق رطوبت از آن عبور می‌کند یا خیر؟
  • دمای مناسب برای اتوکشی پارچه چقدر است؟
  • پارچه ما چه میزان دوام دارد؟
  • رنگ و طرح پارچه موردنظر چگونه است؟
  • پارچه تا چه میزان با پوست بدن سازگار است؟

انواع پارچه

در نظر داشته باشید که شما باید بهترین نوع پارچه را برای لباس راحتی و خانگی استفاده کنید به دلیل اینکه هم مدت زیادی با پوست بدن در ارتباط است و هم اینکه زیبایی و راحتی لباس به شما احساس بسیار بهتری نسبت به خودتان می‌بخشد.

در ادامه به بررسی انواع پارچه‌های مناسب جهت دوخت لباس راحتی خواهیم پرداخت:

امروزه مسنوجات به دو دسته‌ی کلی قابل تقسیم هستند:

۱. مسنوجات طبیعی

۲. مسنوجات مصنوعی

مسنوجات طبیعی جنسی نرم و لطیف دارند، مراقبت از آنها به مراتب آسان است، با انواع پوست‌ها سازگار هستند و ایجاد حساسیت نمی‌کنند‌. همچنین در فرایند ساخت آنها از هیچ ماده‌ی شیمیایی استفاده نشده.
در نهایت باید گفت بهترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس راحتی و خانگی پارچه‌هایی با الیاف طبیعی هستند.

دسته دوم پارچه‌های مصنوعی در برابر کش‌سانی مقاوم هستند و به جهت دوام پارچه بیشتر مناسب لباس بیرون می‌باشند. الیاف مصنوعی با سرعت بیشتری خشک می‌شوند و برای کسانی که در محیط گرم هستند و یا افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند و می‌خواهند لباس‌شان تعریق کمتری را جذب کند بهتر است این نوع پارچه را انتخاب کنند.

 این نوع پارچه‌ها به جهت داشتن الیاف مصنوعی مناسب برای پوست‌های حساس نیستند و ممکن است حساسیت‌زا باشد.

انواع پارچه‌های طبیعی مناسب برای دوخت لباس راحتی

1. پارچه‌های نخ پنبه

این نوع پارچه انواع مختلفی دارد و بهترین انتخاب برای انواع پارچه‌ی لباس راحتی، خانگی و پوشاک زنانه و مردانه همین نوع پارچه است.
پارچه‌ی نخ پنبه به راحتی هوا را از خود عبور می‌دهند و همین امر باعث احساس خنکی و تعادل پوست بدن شما می‌شود. همچین به دلیل الیاف طبیعی و عبور جریان هوا با پوست بدن سازگاری داشته و حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند.
این نوع پارچه به راحتی دوخته می‌شوند اما به دلیل آب رفتگی پارچه بهتر است قبل از دوخت یکبار شسته شود. همچنین رنگ‌های متفاوت و زیبای پارچه نخ پنبه در پوشاک بانوان بسیار استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی پوشاک اندیشه، دوخت و تولید لباس‌هایی با پارچه‌های نخ پنبه است مانند:تیشرت شلوار زنانه، شلوارک مردانه، تیشرت زنانه، ست لباس راحتی مردانه، ست لباس راحتی زنانه که کیفیت قابل توجهی دارد. این لباس‌های راحتی در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت در دسترس مشتریان عزیز قرار دارد.

پارچه نخ پنبه, پارچه لباس راحتی

2.پارچه‌ی کتان

این پارچه ویژگی و کیفیت مشترکی با پارچه‌ی نخ پنبه دارد اما ظرافت این نوع پارچه بیشتر است.
کتان پارچه‌ای خنک و مناسب برای استفاده در فصول گرم است. دوام بالایی دارد از این رو انتخاب مناسبی برای استفاده در لباس راحتی است.
پارچه کتان ضد آلرژی است و حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند.

در تصویر زیر نمونه‌ای از تولیدات پوشاک اندیشه با پارچه کتان را مشاهده می‌کنید.  ( کت مردانه )

 

3.پارچه ابریشمی

پارچه‌ای که بیشتر مناسب پیراهن و روبدوشام است. لطافت بسیار بالایی دارد و در عین حال برای استفاده در فصول گرم مناسب است.
نکته مهم در این نوع پارچه دقت بالا در دوخت آن است.

پارچه لباس راحتی,پارچه ابریشمی

4.پارچه‌ی پنبه‌ای چاپی

مناسب برای انواع لباس‌های راحتی دخترانه و زنانه می‌باشد. اغلب پوشاک بانوان از قبیل: بلوز زنانه، تیشرت زنانه، و لباس‌های راحتی آنها از این نوع پارچه است و امروزه در دنیای مد هم طرفداران زیادی دارد.
کیفیت چاپ خوبی دارند و برای استفاده در لباس خواب و لباس فانتزی مناسب است.
این نوع پارچه ترند لباس راحتی خانگی است.

پارپه لباس راحتی| پوشاک اندیشه,پارچه پنبه‌ای چاپی

5.پارچه پلی‌پنبه

این پارچه ترکیبی از پلی‌استر و پنبه است. چروک نمی‌شود و به دلیل وجود الیاف پلی‌استر قابل اتوکشی نیست مگر با دمای بسیار کم‌.
اگر قصد دارید در دوخت لباس راحتی از آن استفاده کنید کیفیت خوب آن را انتخاب نمایید.

پارچه پلی‌پنبه, پارچه لباس راحتی

6.پارچه‌ پوبلین

نوعی پارچه‌ی نخی و پنبه‌ای است. جنسی سبک دارد و بافت قوی پارچه آن را تبدیل به پارچه مناسب جهت دوخت لباس‌های روزانه و لباس‌های راحتی کرده است.
این پارچه به راحتی چروک نمی‌شود و برای دوخت تاب و لباس مناسب‌تر است.

پارچه پوبلین,پارچه لباس راحتی

7.پارچه تریکو

یکی از پراستفاده‌ترین انواع پارچه در دوخت لباس راحتی که به دلیل بافت حلقوی بسیار لطیف هستند و نرمی دلپذیری دارند. این پارچه نیز جزء پارچه‌های محبوب در پوشاک بانوان است، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و جنس‌ها و رنگ‌های آن نیز بسیار متفاوت است.
این پارچه از جمله پارچه‌هایی است که تولیدی اندیشه تولیدات متنوعی از آن دارد.

پارچه تیرکو,پارچه لباس راحتی

8.پارچه‌ی تریکو ملانژ

ملانژ نیز مناسب برای استفاده در پوشاک بانوان و لباس راحتی است و استحکام خوب آن از ویژگی‌های بارز آن است.

پارچه لباس راحتی| پوشاک اندیشه

در آخر اینکه برای انواع پارچه لباس‌های راحتی و خانگی همانقدر دقت و ظرافت لازم است، که برای انتخاب پارچه لباس بیرون به خرج می‌دهیم و حتی به نظر می‌رسد لباس‌های راحتی مهم‌تر باشند چرا که مدت زمان بیشتری با بدن در ارتباط هستند و از طرفی از داشتن لباسی راحت و زیبا خود شما احساس بهتری خواهید داشت.

مطالب مرتبط