پوشاک, مقالات

ویژگی لباس های ورزشی حاوی لاکرا

ویژگی لباس های ورزشی حاوی لاکرا

ویژگی لباس های ورزشی حاوی لاکرا

پارچه های ورزشی مواد فنی هستند که به راحت نگه داشتن لباس در حین ورزش کمک می کند. نوع پارچه مورد نیاز بستگی به شدت تمرین و فعالیت دارد. برای حرکت های آسان مانند یوگا باید پارچه هایی با قابلیت کشش مناسب استفاده کنند. برای ورزش هایی مانند دو و میدانی پوشاکی ورزشی با خاصیت رطوبت پذیری عالی توصیه میشود، تا رطوبت را براحتی به محیط منتقل کند؛ لباس های ورزشی برای ورزشهای روباز در زمستان یا ورزشهای برفی باید از پارچه های با خاصیت عایق بندی بسیار خوبی استفاده کنند. ویژگی لباس های ورزشی حاوی لاکرا

خواص پوشاک ورزشی

1- عایق حرارتی

پارچه هایی که دارای هدایت حرارتی خوبی هستند عایق خوبی نیستند، بنابراین از این پارچه ها برای خنک تر بودن استفاده می کنند. هوا یکی از بهترین عایق های گرما است به همین دلیل هرچه پارچه هوا را بیشتر گیر بیندازد، گرمتر است.

2- توانایی انتقال رطوبت

رطوبت می تواند بین الیاف و نخ ها عبور کند. توانایی عبور رطوبت از پارچه به ساخت پارچه و نوع فیبر بستگی دارد. الیاف مصنوعی به سرعت خشک میشوند و امروزه متداول ترین فیبر در لباس ورزشی هستند.

3- قدرت تنفس پارچه و ضد آب بودن

هنگامی که ورزش با شدت زیاد انجام می شود، عرق میکنید اگر لباس تنفس نشود، جایی برای رهایی از رطوبت وجود ندارد. این باعث می شود رطوبت در داخل پوشاک و روی پوست بماند و در نتیجه بدن داغ تر شود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که لباس باید از ورود باران و باد جلوگیری کند اما در عین حال اجازه دهد تا رطوبت از داخل آن فرار کند. این فرآیند به عنوان انتقال بخار آب شناخته می شود و پارچه هایی که قادر به انجام این کار هستند به عنوان پارچه های قابل تنفس ضد آب شناخته می شوند.

کاربرد پارچه ی لاکرا در لباس ورزشی

تیشرت شلوار زنانه,تیشرت شلوار ورزشی زنانه,لباس ورزشی زنانه,لباس راحتی زنانه,لباس ورزشی از جنس لاکرا

لاکرا از الیاف مصنوعی است که همیشه با یک فیبر دیگر در یک پارچه ترکیب می شود. ترکیب لاکرا به مقدار کمی (حتی 2 درصد) می تواند کشش قابل توجهی را ایجاد کرده و پارچه ای بهتری تولید کند. Lycra به دلیل توانایی کشش چهار تا هفت برابر طول اصلی خود مشهور است و هنگام رها شدن باز هم به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

از دیگر خواص تحسین برانگیز Lycra می توان به:

  1. مقاومت آن در برابر نور خورشید
  2. جاذب عرق و بهبود راحتی
  3. سهولت در حرکت و حفظ فرم در هنگام استفاده از پارچه اشاره کرد.

ویژگی لباس ورزشی با استفاده از لاکرا فشرده

Lycra به خودی خود مانند یک رشته مداوم به نظر می رسد، اما در حقیقت حاوی تعداد زیادی از رشته های ریز جمع شده است، که از مولکول های کششی و سفت و سخت ساخته شده اند تا هم نرم و هم قوی باشند. از لاکرا همچنین می توانید در لباس های ورزشی از لباس های فشرده سازی استفاده شود که برای بهبود گردش خون، کاهش اسید لاکتیک و DOMS مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می تواند برای تقویت یک پوشاک مورد استفاده قرار گیرد.

نکات مهم هنگام خرید لباس ورزشی حاوی لاکرا

هنگام خرید Lycra، پارچه های Lycra با وزن سنگین در خاصیت کشش کمتری دارند. پارچه های Lycra شامل 80٪ نایلون، 20٪ پارچه الاستین (KBT117) در تعداد زیادی رنگ درخشان وجود دارند. پارچه دیگری کهحاوی لاکرا است، PBT (پلی بوتیلن ترفتالات) (KBT6278). این نوعی از پلی استر است که دارای کشش و خاصیت کششی بسیار شبیه به لیکرا است. همچنین در برابر آب نمک، کلر و محو شدن رنگ مقاوم است به همین دلیل این پارچه برای لباس شنا مناسب است.

پارچه ی پنبه لاکرا

یکی از عیوبی که می توان درباره ی پارچه ی پنبه یه آن اشاره نمود دوام کم و کشی نبودن این نوع الیاف است که میتوان با ترکیب کردن لاکرا در بافت پارچه تریکو حالت کشسانی و دوام را به این پارچه اضافه کرد. این دو الیاف سازگاری خوبی با هم دارند و می توان گفت که باکیفیت ترین پارچه تریکو را به وجود آورده است.
تولید پوشاک مشهد بزرگترین تولید کننده ی پوشاک راحتی و اسپرت در مشهد، تولید کننده ی انواع:

  • بلوز شلوار زنانه
  • بلوزشلوار مردانه
  • تیشرت شلوار مردانه
  • تیشرت شلوار مردانه پنبه لاکرا
  • انواع ست لباس راحتی زنانه
  • ست لباس ورزشی مردانه
  • سویشرت شلوار مردانه
  • لباس اسپرت مردانه
  • ست لباس راحتی و توخونه ای
  • انواع لباس ورزشی مردانه حاوی لاکرا
  • لباس ورزشی زنانه حاوی لاکرا

مطالب مرتبط