پارچه شناسی, مقالات

مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی

مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی

مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی

پشم پارچه ای است که برای تولید لباس زمستانی از آن استفاده میشود ، ما در این مطلب به مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی خواهیم پرداخت ، پشم و پلی استر نسبت به هم مزایا و معایبی دارند ، که نشان میدهد در برخی موارد استفاده از آن مفید و گاهی مضر است .
مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی, پارچه پلی استر

آیا پشم بهترین پارچه برای لباس زمستانی مردانه و زنانه است ؟

پشم بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن شماست زیرا یک عایق مناسب است. به همین دلیل است که کت ها اغلب از پشم تولید  شده اند. همچنین به همین دلیل است که کوهنوردان اغلب در شرایط جوی خیلی سرد از جوراب پشمی ، کلاه و دستکش پشمی استفاده می کنند. از نظر عایق ، پشم نسبت به پنبه و پلی استر بسیار برتر است.
الیاف پشم نرم هستند و این امر باعث می شود گزینه مناسبی برای لباس باشد زیرا پارچه در برابر پوست احساس خوبی دارد و الیاف پشم دارای خاصیت ارتجاعی و همچنین قوی و بادوام است ؛ با این حال ، مانند پنبه ، پشم زیست تخریب پذیر است. در مقایسه با پلی استر میتوان گفت که پشم طول عمر بسیار طولانی تری دارد.
مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی

مقایسه پشم و پلی استر برای لباس زمستانی

معایب استفاده از پارچه های پشمی و مزایای پلی استر

دو عیب اصلی استفاده از پشم برای لباس و لوازم جانبی وجود دارد . اولین مورد این است که پارچه های پشمی آب را جذب می کنند ، بنابراین در شرایط مرطوب از بدن به خوبی محافظت نمی کنند. ثانیا ، پشم در مقایسه با پنبه و پلی استر بسیار گران قیمت است.

اینجاست که پلی استر نسبت به پشم مزیت دارد. این پارچه مقرون به صرفه است و همچنین پارچه ای آبگریز است ، که آنرا برای لباس زمستانی مردانه یا زنانه مناسب تر میکند .

بهترین پارچه برای هوای سرد کدام است؟

بهترین پارچه برای هوای سرد بستگی به نحوه استفاده پارچه دارد. هر کدام از پارچه ها دارای خصوصیاتی هستند که برای اهداف خاص مناسب هستند ، در عین حال برای دیگر اهداف نیز ضعیف است.

بهترین و گرمترین لباس زمستانی کدامند : پشم برای گرمترین لباس گزینه ی مناسبی است. اما بدلیل مقاومت ضعیف در برابر آب باعث میشود انتخاب نا مناسبی برای لباس در فضای باز باشد. بنابراین گرمترین لباس ، لباسی است که لایه های داخلیآن از پشم و دارای یک سطح نایلونی و یا پلی استری باشد .

بدترین لباس های زمستانی کدامند : پنبه بدترین پارچه برای هوای سرد است. پنبه کاربردهای زیادی دارد زیرا ارزان ، قابل تنفس ، قوی و سبک است. برای لباس های روزمره فوق العاده است و یک انتخاب عالی برای لباس خواب مردانه و زنانه و همچنین لباس ورزشی مردانه و زنانه  است. با این وجود ، آبدوست بودن آن و همچنین ضعف آن در عایق بودن ، آنرا برای تولید لباس زمستانی نامناسب میکند .

البته این نکته را هم بگوییم که ترکیب پنبه با پلی استر ، پنبه با ترویرا و .. آنرا به گزینه ی مناسبی برای لباس زمستانی تبدیل خواهد کرد .

ترتیب استفاده از لباس های پنبه ای ، پشمی و پلی استری در زمستان

برای یک سیستم لایه بندی صحیح در مرحله ی اول یا لایه ی اول را  یک لباس پنبه ای ( تیشرت صدردرصد پنبه ای یا بلوز پنبه ای) انتخاب کنید ، سپس کت یا کاپشن پشمی خود را که روی آن یک لایه ی پلی استر برای مقاومت در برابر آب است را بپوشید .

مطالب مرتبط