مقالات

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

در این مطلب به معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس در جهان می‌پردازیم. این پارچه ها از پنبه گرفته تا کتان و رامی دارای خواص متفاوتی هستند ، و خواص آنها بگونه ایست که آنها را در بازار پارچه های لوکس قرار می دهد.الیاف پارچه گیاهی از بذر ، ساقه ، برگ و میوه تولید میشوند .

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

 پارچه‌های گیاهی لوکس – پارچه های لوکس طبیعی

1- پارچه ی آباکا ( Abaca )

این پارچه‌ی گیاهی از الیاف برگ است که از سلولهای باریک و بلند تشکیل شده و بخشی از ساختار پشتی برگ را تشکیل می دهد. مقدار غلظت لیگنین 15% است . پارچه Abaca به دلیل استحکام مکانیکی عالی ، راحتی ، مقاومت در برابر آسیب  و فیبر های طولانی – تا 3 متر برتری دارد. بهترین نوع abaca دارای رنگ های درخشان ، براق ، بژ خیلی روشن است.

دیگر ویژگی ها :

    1. از نظر ظاهری شبیه کتان،سبک و زیبا
    2. برای تولید البسه و لباس ورزشی با الیاف دیگر ترکیب میشود
    3. کاربرد در سرویس خواب
    4. قابلیت شستوشو و نگهداری آن آسان است.
پارچه ی آباکا ( Abaca )

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

2- پارچه‌ی گیاهی نارگیل Coir

در بین الیاف گیاهی ، نارگیل بالاترین غلظت لیگنین را دارد ،که  باعث می شود  نسبت به پنبه قوی تر و انعطاف پذیر تر باشد و البته برای رنگ آمیزی نامناسب میشود . استحکام کششی نارگیل در مقایسه با abaca کم است ، اما در برابر میکروب و آسیب مقاومت خوبی دارد. الیاف کوتاه و درشت ، استخراج شده از پوسته بیرونی نارگیل  در طناب ، تشک ، برس ، ژئوتکستایل و صندلی های اتومبیل یافت می شود.

پارچه نارگیل

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

3- پنبه cotton

پنبه تقریباً سلولز خالص است ، با نرمی و قابلیت تنفس که آن را به محبوب ترین فیبر طبیعی جهان تبدیل کرده است. طول فیبر از 10 تا 65 میلی متر و قطر آن بین 11 تا 22 میکرون متغیر است. پنبه رطوبت را به راحتی جذب می کند و باعث می شود لباس های پنبه ای در هوای گرم راحت باشند ، پنبه پرکاربردترین الیاف طبیعی جهان است و هنوز هم “شاه” بلامنازع صنعت نساجی جهانی است.

کاربرد پنبه در تولیدی پوشاک اندیشه: شرکت تولید پوشاک مشهد  از این الیاف در تولید ست لباس راحتی مردانه پنبه ، ست بلوز شلوار مردانه ، ست تیشرت شلوار مردانه ،تیشرت صد در صد مردانه ، انواع دیگر پوشاک راحتی مردانه و پوشاک زنانه و بچگانه استفاده میکند.

پنبه cotton

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

4- کتان Flax

کتان، مانند پنبه است ، فیبر کتان یک پلیمر سلولزی است ، اما ساختار آن کریستالی تر است و باعث می شود آن را قوی تر ، تمیز تر ، سفت تر و چروک پذیر تر کند ، الیاف کتان به طول 90 سانتی متر و به طور متوسط ​​12 تا 16 میکرون قطر دارند. آنها به سرعت آب را جذب کرده و رها می کنند و باعث می شود کتانی راحت در هوای گرم پوشیده شود. یکی از قویترین الیاف گیاهی طبیعت است .

از گیاه کتان برای تولید شلوارک کتان مردانه ، شلوار کتان ، مانتو ، پیراهن مردانه و … استفاده شود .

پارچه ی کتان Flax

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

5-  کنف hemp

کنفالیافی طولانی ، قوی و بادوام حدود 70٪ سلولز دارند و حاوی مقادیر کم لیگنین (حدود 8-10٪) هستند. قطر فیبر از 16 تا 50 میکرون است. فیبر کنف هادی گرماست  ، به خوبی رنگ می کند ، در برابر کپک مقاومت می کند ، در برابر نور فرابنفش محافظ خوبی است ، و خاصیت ضد باکتریایی طبیعی دارد. این گیاه بدون کود های شیمیایی به آسانی رشد میکند .

پارچه ی کنف hemp

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

6- جوت

 پارچه جوت لقب “الیاف طلایی” را دارد ، طوا الیاف جوت طولانی و نرم و براق است و طول آن بین 1 تا 4 متر و قطر آن از 17 تا 20 میکرون است. این گیاه یکی از قویترین الیاف گیاهی طبیعت است ، جوت دارای خاصیت عایق و ضد استاتیک ، احیاء رطوبت متوسط ​​و هدایت حرارتی کم است. نخ های قوی ساخته شده از فیبر جوت در سراسر جهان به پایداری معیشت میلیون ها کشاورز کمک می کند.

پارچه ی جوت

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

7-  رامی

 پارچه گیاهی رامی سفید با درخشش ابریشمی است ، در جذب و چگالی شبیه به کتان در جذب اما درشت تر (25-30 میکرون). یکی از قوی ترین الیاف طبیعی ، دارای خاصیت ارتجاعی کمی است و به راحتی رنگ می شود. رشته های رامی تا 190 سانتی متر طول دارند ، ، رامی سبک ، ابریشمی است و برای تابستان ساخته شده است.

رامی الیاف ساقه ای است ، و دارای خواص نمگیرتر از کتان ، مقاوم دربرابر فساد ، مقاومت بالا،  زیبایی، نرم، سبک، گرم ،خاصیت ارتجاعی کم، شبیه کتان است ولی با کیفیت پایین تر و چروک پذیری بالاتر .

پارچه ی رامی

معرفی 8 پارچه ی گیاهی لوکس

8- سیسال sisal

الیاف پارچه گیاهی سیزال سفید و درخشانند ، فیبر سیزال تا 1 متر طول دارد و قطر آن بین 200 تا 400 میکرون است. این الیاف درشت ، سخت و مناسب برای پارچه یا لباس نیست. اما قوی ، بادوام و کششی است ، رطوبت را به راحتی جذب نمی کند ، در مقابل خراب شدن آب شور مقاومت می کند و دارای یک سطح سطح ظریف است که طیف گسترده ای از رنگ ها را می پذیرد.

پارچه ی سیسال sisal

 

مطالب مرتبط