پوشاک, مقالات

مشاغل خانگی پوشاک

مشاغل خانگی پوشاک

مشاغل خانگی پوشاک

مشاغل خانگی پوشاک یا بهتر است بگوییم هنر خانگی امروزه یکی از راه های کسب در آمد برای بانوان خانه دار شده ما فهرستی از این مشاغل را اماده کرده ایم .

شما بانوی عزیز هم میتوانید با نگاهی به فهرست زمینه ی علاقه و توانایی خود را پیدا کرده و برای خود کسب و کاری راه بیندازید .

مشاغل خانگی پوشاک,مشاغل خانگی,چگونه در خانه شغل داشته باشیم

مشاغل خانگی

البته هنر بانوان از این حد هم بالاتر می‌رود و ما فقط فهرستی معمولی از مشاغل خانگی آماده کرده ایم و امروزه که دولت هم از مشاغل خانگی حمایت میکند و برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته شده میتوان به راحتی شغلی پر در امد راه انداخت و روحیه ی کار وفعالیت را در خانه گسترش داد.

نگران بازار فروش محصولاتتان هم نباشید حتی اگر به هیچ وجه دسترسی به مکانی برای فروش نداشته باشید امروزه راه های بسیار ساده و در دسترسی وجود دارد .

برای یک شغل خانگی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای داشتن مشاغل خانگی پردرآمد و در عین حال موفق نیازی به داشتن یک بنگاه اقتصادی و یا دفتری با یک میز و چند صندلی و خط تلفن و در نهایت یک منشی نیست بلکه با داشتن حداقل امکانات از قبیل یک خط تلفن و داشتن کارت ویزیت برای معرفی خودتان به خریداران کالا و یا خدماتتان کافی است.

یکی از شیوه‌ های کسب و کار که امروزه در همه جای دنیا از اقبال زیادی برخوردار است و روز به‌ روز به تعداد آنها اضافه می‌شود، کار در منزل است.

تنها کافی است بدانید که قرار است از طریق خانه کار ‌کنید نه در خانه بنابراین فضایی کاملا مجزا برای محل کارتان ایجاد کنید و برخورد خوبی با مراجعان خود داشته باشید به گونه‌ای که تماس گیرنده از صحبت با شما لذت برده و این امکان را به شما بدهد تا بتوانید کالا و یا خدماتتان را به آنها عرضه کنید. بهتر است همانطور که برای پول ارزش قائل هستید برای وقت هم ارزش قائل شوید.

کسب و کار خود را راه بیندازید

با توجه به آمار بالای بیکاری در بیشتر کشور های جهان ، برای کسانی که جهت تامین مخارج زندگی و در سطحی بالاتر رفاه خود و خانواده تلاش می کنند ایده و پیشنهاد اشتغال ، مورد استقبال قرار گرفته و با تصمیم ، برنامه ریزی و تلاش و کوشش ، این امر امکان پذیر است .

قبل از بررسی زمینه های ایجاد اشتغال در حرفه ی خیاطی ، عمده فروشی مشهد ، بزرگترین تولید کننده ی تیشرت و شلوار مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس خواب مردانه ، لباس ورزشی مردانه و … تعریف مختصری از خود اشتغالی ارائه خواهد داد :

خود اشتغالی چیست؟

بعضی از افراد بنا به شرایطی که در آن وافع شده‌اند، تصمیم به راه اندازی کسب و کار گرفته و به اصطلاح کارفرمای خویش می شوند به این نوع کسب و کار ها خود اشتغالی یا خویش فرمایی می گویند .

کسب‌وکارهایی  که  معمولا منشا آن یک هدف یا پیشنهاد اشتغال می‌باشد عمدتا در زمره‌ی کارگاه‌های کوچک قرار گرفته اما با همت و تلاش روز افزون به اهداف عالی اقتصادی دسترسی پیدا کرده اند .

مشاغل خانگی پوشاک ، پیشنهاد اشتغال

ایده پردازی و سودآورترین مشاغل خانگی در کسب و کار پوشاک

تولیدی اندیشه ، برند برتر پوشاک مشهد ، در نظر دارد به چند نمونه خود اشتغالی در زمینه های مرتبط با پوشاک و طراحی دوخت بپردازد امیدواریم گره گشای مشکلات اقتصادی ، شهروندان و هم وطنان گرامی باشد .

1- تولیدی کوچک خانگی

  1. راه اندازی کارگاه کوچک دوخت و تولید ساده ترین لباس های بازار مانند : دوخت ساق دست ، کلاه و هد زمستانی ، تیشرت های ساده ، ساق شلواری ، ساپورت ، دامن و…
  2. با مطالعه و کسب مهارت در زمینه ی کوتاهی و ترمیم لباس ، می توانید با اجاره ی یک مکان کوچک اما تبلیغات گسترده یک کسب و کار داشته باشید .

نکته : اگر در زمینه ی خیاطی ، علاقه ، مهارت و تجربه ی کافی نداشته باشید ، دو راه پیشنهاد شده  کاربردی نخواهد بود .

2- پیشنهاد اشتغال در راستای البسه ی بوتیک

  1. حتما می دانید مکان هایی در روز های خاص هفته ، با عناوینی مانند چهارشنبه بازار و جمعه بازار تعبیه شده است تا کسبه و بازاریان محصولاتی را که در فروشگاهها موفق به فروش نشده اند ، به قیمت مناسب عرضه نمایند ، شما می توانید البسه ی مورد نظرتان را از این مکان ها ، مقرون به صرفه تر خریداری و در فروشگاهی شیک با تبلیغات گسترده به فروش برسانید .
  2. گرچه پوشاک بوتیک ، انتقال دهنده ی انواع بیماری هاست اما با تحقیق و جستجو درمورد شیوه های شستشوی صحیح لباس ، با مواد از بین برنده ی عوامل بیماری زا ، می توان این نوع لباس ها را بازیابی و پس از پرس با عنوان بوتیک به فروش رساند( توجه داشته باشید اگر با صداقت این کار را انجام شود حتما موفقیت آمیز خواهد بود )
  3. بافت هایی که در میان البسه ی بوتیک به چشم می خورند می توانند منبع درآمد خوبی باشند ، به این صورت که این نوع لباس ها را خریداری نموده و پس از باز کردن ، از نخ آن برای بافتنی ، گلیم بافی ، گونی دوزی و … استفاده نمایید .

3- اشتغال در زمینه ی لباس های بازیافتی

  1. یکی از شرکت های نوپای اروپایی با خرید لباس های کهنه و غیر قابل پوشش ، با کمترین قیمت و انتقال مجدد به کارخانه ، موفق به بازیابی و تولید پارچه شده است . برای کسانی که توانایی مالی جهت راه اندازی یک کارخانه را دارند این ایده و پیشنهاد اشتغال بسیار خوبی است.
  2. لباس هایی که به هر دلیلی مانند : پرش رنگ ، لکه ، زده گی ، ایرادهای دوخت و …آف می خورند را خریداری و به لباسی دیگر تبدیل نمایید . ( این کار نیاز به سلیقه و مهارت در دوخت دارد ) در این کار شاید برای همه ی افراد سایز بندی و رنگ بندی از یک نوع لباس نداشته باشید اما خلاقیت و نوآوری ، فروشگاه شما را به متفاوت ترین مراکز فروش تبدیل می کند .

4-مشاغل خانگی پوشاک ، صنايع دستي شاخه (نساجي سنتي):

توربافي، شال بافي، زري بافي، موج بافي، ترمه بافي، مخمل بافي، سجاده بافي، دارايي بافي( ايکات )، شمد بافي، تکه دوزي، شبکه دوزي، ابريشم دوزي، آجيده دوزي (لايه دوزي)، جاجيم بافي، چادرشب بافي، ماشته بافي، عبا بافي.

5-مشاغل خانگی پوشاک ، بافته هاي داري و زيراندازها:

قاليبافي ، گليم بافي، زيلو بافي، نمد مالي، خورجين بافي، پلاس بافي، اجاق قراقي.

6- مشاغل خانگی پوشاک ، پوشاک سنتي:

گيوه بافي، چاروق دوزي، چموش دوزي، پوستين دوزي، طراحي و دوخت لباس محلي، گيوه دوزي، قلاب بافي، ميل بافي ( کاموا بافي – بافتني سنتي)، کلان نمدي، عروسک بافي از مشاغل خانگی به شمار میروند.

7- مشاغل خانگی پوشاک ، چاپ هاي سنتي:

چاپ کلاقه يا باتيک (نقاشي روي پارچه) ، چاپ روی تیشرت ، چاپ قلمکار، چاپ سيلک.

8- مشاغل خانگی پوشاک ، صنايع دستي چرمي:

معرق چرم، نقاشي روي چرم، نقش اندازي ضربي روي چرم (حکاکي چرم)، سراجي سنتي (ساخت کمربند و کيف و…)، طراحي به صورت داغ روي چرم (سوخت روي چرم).

9- مشاغل خانگی پوشاک ، مشاغل سنتي وابسته به صنايع دستي:

نخ ريسي سنتي، رنگرزي گياهي.

10- مشاغل خانگی پوشاک ، رو دوزيهاي سنتي :

تسمه دوزي، نقده دوزي، بخارا دوزي، ده يک دوزي (برجسته دوزي)، پيله دوزي، قيطان دوزي (فتيله دوزي – مغزي دوزي – يراق دوزي)، ستاره دوزي، چشم دوزي، مرواريد دوزي، خوس دوزي، خامه دوزي، چهل تکه دوزي، سکه دوزي ( اشرفي دوزي)، گلدوزي، گلابتون دوزي، پته دوزي، آيينه دوزي، بليش دوزي، تفرشي دوزي، پريواردوزي، قلاب دوزي، کتيبه دوزي، کردي دوزي، کم دوزي (کمان دوزي – کمه دوزي)، مرصع دوزي (سنگ دوزي)، سوزن دوي (بلوچي – اصفهان- ترکمن)، صدف دوزي، مخمل دوزي، شمسه دوزي، سرافي دوزي، شرابه دوزي، نوار دوزي، نقش دوزي، ممقان دوزي، منجوق دوزي، پولک دوزي بیشتر جزو مشاغل خانگی زنان به شمار میرود.

مطالب مرتبط:

میزان اشتغال زایی تولیدی اندیشه

مطالب مرتبط