پوشاک, مقالات

مبانی رنگ لباس

مبانی رنگ لباس

مبانی رنگ لباس

تئوری رنگ همچنین شامل پیام هایی است که رنگها در آن ارتباط برقرار می کنند. و روش هایی که برای تکثیر رنگ استفاده می شود.

مبانی رنگ لباس

در مبانی رنگ لباس و تئوری رنگ ، رنگ ها بر روی یک چرخه رنگ سازماندهی شده و به 3 دسته گروه بندی می شوند: رنگ های اولیه ، رنگ های ثانویه و رنگ های سوم.

تئوری رنگ به شما در ساخت برندتان کمک می کند. و این به شما در فروش بیشتر کمک می کند. بیایید ببینیم که چگونه این همه کار می کند

درک رنگ لباس

مردم تصمیم می گیرند محصولی را در 90 ثانیه یا کمتر بخرند یا نه. 90٪ درصد زمانی که به خرید اختصاص می دهند صرفاً تصمیم گیری بر اساس رنگ است. بنابراین ، بخش مهمی از برند شما باید روی رنگ متمرکز شود. تولید کنند گانی که رنگبندی کاملی از لباس ها ارائه می دهند در فروش کمتر با مشکل روبرو می شوند زیرا سلیقه ی مشتریان متفاوت است.

رنگ دیدن و ادراک است. چشمان ما چیزی را مشاهده می کنند که معمولا مصداقی دارند (به عنوان مثال آسمان آبی و رنگ یک تیشرت آبی) هنگام دیدن تیشرت آبی ، داده هایی را چشمان ما دریافت و به مغز می فرست به ما می گویند که این رنگ خاص (آبی) است همان رنگ آسمان .

اشیاء در ترکیبات مختلف از طول موج ، نور را منعکس می کنند. مغز ما آن ترکیبات طول موج را انتخاب می کند و آنها را به پدیده ای که رنگ می نامیم ترجمه می کند.

انسان ها رنگ ها را در امواج نور می بینند. مخلوط کردن نور — یا مدل مخلوط کردن رنگ افزودنی — به شما امکان می دهد با مخلوط کردن منابع نوری قرمز ، سبز و آبی از شدت های مختلف رنگ ها را ایجاد کنید.

هرچه نور بیشتری اضافه کنید ، ترکیب رنگ روشن تر می شود. اگر هر سه رنگ نور را با هم مخلوط کنید ، نور خالص و سفید دریافت می کنید.

تلویزیون ، صفحه نمایش و پروژکتور از رنگ های قرمز ، سبز و آبی (RGB) به عنوان رنگ اصلی خود استفاده می کنند و سپس آنها را با هم مخلوط می کنند تا رنگ های دیگری ایجاد کنند.

چرخه رنگ های گرم و سرد

چرخ رنگ از سه دسته رنگ تشکیل شده است :

  1. رنگ اصلی : رنگ‌های اصلی یا رنگ‌های بنیادین سه رنگی هستند که همهٔ دیگر رنگ‌ها را با ترکیب آن‌ها می‌توان بدست آورد. به هنگام ترکیب نورها ، سه نور اصلی هستند که همهٔ دیگر نورها را می‌توان با ترکیب آن‌ها به‌دست‌ آورد. و شامل قرمز، آبی و سبز می‌شوند.
  2. سه رنگ ثانویه : ( رنگ های ایجاد شده در اثر ترکیب رنگ های اصلی رنگ های ثانویه هستند : سبز ، نارنجی ، بنفش ) 
  3. شش رنگ سوم : (رنگ های ساخته شده از رنگ های اولیه و فرعی مانند آبی ، سبز یا بنفش قرمز)

رنگهای گرم معمولاً با انرژی ، روشنایی و عمل همراه هستند ، در حالی که رنگ های سرد اغلب با آرامش ، مشخص می شوند.

وقتی تشخیص می دهید که رنگ دارای درجه حرارت است ، می توانید درک کنید که چگونه انتخاب همه رنگ های گرم یا خنک در یک آرم یا در وب سایت شما می تواند بر پیام شما تأثیر بگذارد.

عمده فروشی لباس تابستانی

مطالب مرتبط