آموزش های ساده و کاربردی, اخبار و فناوری های روز, مقالات

لباس و تجهیزات حفاظتی کادر درمان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

خرید لباس بیمارستانی سامانه ستاد

لباس و تجهیزات حفاظتی کادر درمان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

لباس و تجهیزات حفاظتی کادر درمان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا: گروه تولید پوشاک اندیشه از تلاش های بی وقفه و بی ادعای کادر بهداشت و درمان کشور تشکر میکند. در برابر عظمت کار ، پزشکان ، پرستاران ، و تمامی کارمندان و خدمه ی بیمارستان ها و مراکز درمانی  سر تعظیم فرود م آورد .
این گروه تولیدی نیز به نوبه ی خود برای سلامتی مردم شریف ایران کوشیده و با تولید انواع ماسک بهداشتی و لباس های محافظت در برابر ویروس و افزایش سطح اطلاعات عمومی در حیطه ی کاری خود برای محافظت  در برابر ویروس تلاش کرده است. برای دسترسی به این اطلاعات به لینک های ذیل مراجعه کنید .

ما در این پست قصد داریم تا طبق تحقیقات انجام شده لباس و تجهیزات حفاظتی کادر درمان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را بررسی کنیم .

استفاده از لباس های محافظتی

کارمندان بهداشتی که بیماران مبتلا به عفونت هایی مانند کروناویروس (COVID-19) را درمان می کنند ، خود در معرض خطر عفونت هستند. کارکنان بهداشت و درمان از تجهیزات محافظ شخصی PPE (PPE مخفف عبارت Personal protective equipment به معنای تجهیزات حفاظت فردی برای فراهم کردن سلامتی در برابر خطرات احتمالی هستند ) ، برای محافظت از قطرات سرفه ، عطسه و مایعات بدن بیماران آلوده و سطوح آلوده که ممکن است آنها را آلوده کند ، استفاده می کنند.

PPE ممکن است شامل پیش بند ، لباس راحتی یا روپوش (لباس یک تکه) ، دستکش ، ماسک و تجهیزات تنفسی (دستگاه تنفس) و عینک باشد. PPE باید درست تنظیم شود. هرچند پوشیدن آن ناراحت کننده می باشد و کارکنان بهداشت و درمان ممکن است هنگام در آوردن آن ، خود را آلوده کنند.

ما دنبال چه چیزی هستیم ؟

ما می خواستیم بدانیم:

  1. چه نوع PPE یا ترکیبی از PPE بهترین کارایی را به کارمندان مراقبت های بهداشتی دارد .
  2. چه اصلاحاتی در PPE برای در آوردن آسانتر مؤثر است.
  3. آیا پیروی از راهنمایی در مورد در آوردن PPE باعث کاهش آلودگی می شود.
  4. آیا آموزش باعث کاهش آلودگی می شود.

1- انواع PPE

پوشاندن بیشتر بدن منجر به محافظت بهتر می شود. با این حال ، از آنجایی که معمولا پوشیدن ، تنظیم کردن و در آوردن  PPE با دشواری همراه است ، پوشش های سرهمی coveralls سخت ترین نوع PPE برای محافظت از آلودگی ها هستند ، با این حال ممکن است بهترین نقش را در محافظت داشته باشند ، لباسهای بلند ،سرهمی ها و پیش بندها و .. برای این نوع محافظ ارائه می شود.

بهترین نوع پوشش برای محافظت سرهمی های تمام پوشیده با ماسک اکسیژن است ، در درجه های بعدی لباس های پوشیده ی بلند ، روپوش ها ، ماسک و .. که میزان خطر و درگیری به ویروس و میکروب را افزایش میدهد.

ماسک های اکسیژن تنفسی پوشیده شده با روپوش ممکن است بهتر از ماسکی که باشد که با لباس پوشیده شده باشد ، اما پوشیدن آن دشوارتر است.

PPE  -2 اصلاح شده

لباس هایی که دارای دستکش در قسمت مچ هستند ، به گونه ای که دستکش و لباس را از هم جدا کرده و ناحیه مچ را می پوشانند ، و لباس هایی که طراحی شده اند تا دور گردن چفت شوند ، ممکن است باعث کاهش شدید آلودگی می شود. همچنین ، پوشیدن ​​دستکش و ماسک صورت ممکن است باعث آلودگی کمتری شود. با این حال ، هنوز هیچ مطالعه ای در این رابطه پیدا نشده است .

4- راهنمایی در مورد استفاده از PPE

پیروی از راهنمایی CDC برای در آوردن  پیش بند یا لباس ، یا هرگونه دستورالعمل برای پوشیدن ، تنظیم کردن و در آوردن  PPE در مقایسه با تنظیمات شخصی یک فرد ، ممکن است آلودگی را کاهش دهد.

در آوردن لباس و دستکش در یک مرحله ، استفاده از دو جفت دستکش و تمیز کردن دستکش با سفید کننده یا ضد عفونی کننده (اما نه الکل) نیز باعث کاهش آلودگی می شود.

آموزش به کاربران برای محافظت بیشتر

آموزش چهره به چهره ، شبیه سازی رایانه و آموزش فیلم منجر به خطاهای کمتری در در آوردن  PPE نسبت به آموزش های مکتوب یا یک سخنرانی سنتی می باشد .

مطالعات گردآوری شده در این پست در حد شواهد محدود است زیرا مطالعات شبیه سازی شده بوده  (یعنی واقعی نبودند) .

تاثیر عینک و سپر صورت برای محافظت از کرونا

هیچ مطالعه ای نشده است که عینک یا سپر صورت را مورد بررسی قرار دهد. دانشمندان در مورد بهترین روش برای در آوردن PPE پس از استفاده و بهترین نوع آموزش نیازمند مطالعات و تحقیقات بیشتر هستند.

خرید لباس بیمارستان، لباس آزمایشگاهی از پوشاک اندیشه

چنانچه مایل به خرید لباس های یکبار مصرف بیمار، پرسنل بیمارستان و آزمایشگاه هستید میتوانید سفارش خود را در رنگ، طرح و سایز دلخواه خود همچنین در هر تعدادی به ما بسپارید. شماره جهت مشاوره رایگان : 09152209821 همچنین شما میتوانید سفارش خود را در سامانه ستاد برای ما ثبت نمایید جهت هماهنگی با ما تماس بگیریید.

چند نکته :

  1. نیاز است که در مراکز بهداشتی استفاده از پوشش های محافظ بدرستی آموزش داده شود .
  2. نیاز است تا مطالعات روی نوع پوشش افزایش یابد .
  3. نیاز است تا هر کارمند اطلاعات عمومی خود را درمورد ویروس و راه های مقبله با آن افزایش دهد .
  4. نیاز است تا لباس های آلوده مرحله به مرحله در آورده نشود .

منبع این مطلب

مطالب مرتبط