پوشاک, مقالات

لباس عروس سنتی بلوچی

لباس عروس سنتی بلوچی

لباس عروس سنتی بلوچی

لباس بلوچی یکی از لباس‌های سنتی ایرانی است. شاید بتوان گفت که این لباس اصیل ایرانی، گران‌ترین لباس سنتی در ایران است. لباس‌های بلوچی با هنر‌هایی همچون آینه‌دوزی و زری دوزی، به دست زنان بلوچ تزیین می‌شوند و از همین رو ارزش بالایی دارند. از بین این لباس‌های زیبا و خوش‌رنگ، لباس عروس بلوچ تزیینات ویژه‌ای دارد. در این مطلب با مدل‌های زیبا و جذابی از لباس‌های عروس بلوچی با شما هستیم.

لباس عروس سنتی بلوچی

امتیازات لباس های سنتی

لباس سنتی هر ناحیه با ویژگی های منحصر به فرد خود پیشینه ای عمیق دارد. و نشان دهنده ی فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه است که برخی از امتیازات آن عبارتند از :

  1. لباس سنتی هر منطقه متناسب با شرایط آب و هوایی ، آداب و رسوم ، شغل و کار آن منطقه و … دوخته می شده است.
  2. این لباس ها تقریبا تمام بدن را پوشانده و در برابر عوامل محیطی از بدن محافظت می کند.
  3. لباس عروس سنتی بلوچی و به طور کلی لباس های سنتی و محلی علاوه بر پوشاننده گی ، هنری فوق العاده زیبا است که بخش عظیمی از فرهنگ لباس یک ایرانی اصیل را به نمایش می گذارد.
  4. لباس های سنتی به دلیل نوع دوخت، طراحی و همچنین تزیینات روی لباس در دسته ی انواع پوشش گران قیمت قرار می گیرند.
  5. لباس‌های سنتی محدود به رنگ خاصی نیستند و از تمام رنگ ها استفاده می شود .
  6. رنگ لباس عروس سنتی بلوچی معمولا سفید و قرمز است.
لباس عروس بلوچی یکی از خاص‌ترین و زیباترین لباس عروس‌های سنتی ایرانی است. این لباس در رنگ‌های مختلفی، چون قرمز و سفید به دست زنان هنرمند بلوچی تزئین می‌شود. و طرفداران بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و دارذ.
لباس بلوچی یکی از لباس‌های سنتی ایرانی است. شاید بتوان گفت که این لباس اصیل ایرانی، گران‌ترین لباس سنتی در ایران است. لباس‌های بلوچی با هنر‌هایی همچون آینه‌دوزی و زری دوزی، به دست زنان بلوچ تزیین می‌شوند و از همین رو ارزش بالایی دارند.
از بین این لباس‌های زیبا و خوش‌رنگ، لباس عروس بلوچ تزیینات ویژه‌ای دارد. در این مطلب با مدل‌های زیبا و جذابی از لباس‌های عروس بلوچی با شما هستیم.

لباس عروس بلوچی قرمز و سفید

لباس‌های عروس بلوچی رنگارنگ هستند. اما از آنجایی که رنگ قرمز در بین مردم بلوچ اهمیت ویژه‌ای دارد، اکثر لباس‌های عروس در بلوچستان به رنگ قرمز هستند. و رنگ قرمز را نماد عشق می دانند.
همان‌طور که مطالعه کردید لباس‌های عروس بلوچی با هنر دست زنان بلوچ تزیین می‌شوند. این لباس‌ها معمولا گران‌قیمت هستند و در رنگ‌‌های شاد دوخته می‌شوند.
معرفی منبع :
تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد ، با ارائه ی محصولات کاملا ایرانی مانند : لباس خواب مردانه و زنانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه و زنانه ، تاپ شلوارک مردانه ، تاپ شلوارک زنانه ، شلوارک کتان مردانه ، انواع ساق های رنگی زنانه و … در نظر دارد با تولید لباس سنتی تمامی اقوام ایرانی سعی در ترویج فرهنگ اصیل کشور عزیزمان و تشویق به استفاده از لباس های سنتی زیبا دارد .

 

مطالب مرتبط