مقالات, نکاتی پیرامون رنگ لباس

لباس رنگی برای زنان

لباس رنگی برای زنان, لباس رنگ روشن برای زنان, اهمیت رنگ روشن لباس در اسلام

لباس رنگی برای زنان

لباس رنگی برای زنان. انتخاب لباس مناسب و خوب یکی از مهمترین آموزه های اسلام است که به آن سفارش زیادی شده است ولی این سخن نه این معنا نیست که به افراط یا تفریط بپردازیم یادمان باشد که هدف افرینش عبودیت و بندگی است و خداوند هرگز برای انسان ضرر و زیانی نخواسته و هرچه که به ان سفارش شده ایم مستقیم یا غیرمستقیم ارامش و خوشبختی خود ادمی در نظر گرفته شده است ، رنگ لباس در اسلام .

لباس رنگی برای زنان, لباس زنانه رنگ روشن, لباس رنگ روشن برای زنان از منظر اسلام

لباس رنگی برای زنان

تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت (تولید ست بلوز شلوارمردانه وزنانه، ست لباس ورزشی مردانه اسلامی و کاملا ایرانی) در این مطلب در باره ی رنگ لباس در اسلام صحبت میکند .

رنگ لباس در اسلام

رنگ لباس در اسلام – لباس رنگی برای زنان

احادیث معتبر درباره ی رنگ لباس در اسلام

برای کودکان رنگ سرخ تجویز شده. رسول خدا، صلی الله علیه و آله، مشغول خطبه بود حسنین، علیهماالسلام، با لباس سرخ در حالی که کودک بودند وارد شدند.

امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه در ویژگی انسانهای با تقوا می فرماید: ملبسهم الاقتصاد (پوشاک و لباس باتقوایان در مرز اعتدال و میانه است) ژنده پوشی و پوشیدن جامه های کثیف و آلوده هیچگاه مورد امضای دین اسلام نیست.

توصیه: هر وقت لباست را می پوشی به یادآور که خداوند با رحمتش گناهان تو را پوشانده است. باطنت را نیز به صدق بپوشان همچنان که ظاهرت را به لباس می‌پوشانی اما باطنت در پوشش ترس از خدا و ظاهرت در پوشش طاعت او باشد.(چراغ راه دینداری (بازنویسی مصباح الشریعة و مفتاح الحقیقة)،ص47 )

امام زمان (علیه السلام) با عمامه سبز رنگ دیده شده‌‏اند.

 تاثیرات روحی و روانی رنگ لباس از نگاه اسلام

اسلام بسیار به پوشیدن لباس‌هایی با رنگ روشن و تمیز اشاره کرده و  اگر جایی حرف از کراهت به میان آمده به خاطر شرایط نامناسب برای انتخاب لباس است. برخی از مثال‌هایی که در باب انتخاب رنگ و نوع پوشش می‌باشد در ذیل بیان می‌کنیم:

پوشیدن لباس رنگ سفید : رسول اسلام (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله) ‏فرمود: «الْبَسُوا مِنْ ثِیَابِكُمُ الْبِیضَ فَإِنَّهَا خَیْرُ ثِیَابِكُمْ وَ كَفِّنُوا فِیهَا مَوْتَاكُمْ؛ جامه های سفید بپوشید که آنها از بهترین جامه های شمایند. مُردگان خود را نیز در پارچه سفید، کفن کنید»

امام صادق (علیه السلام) لباس سفید پوشیده بود. منصور به او گفت: لَقَدْ تَشَبَّهْتَ بِالْأَنْبِیاءِ

امام رضا (علیه السلام) در نماز عید عمامه سفید پوشیدند.

پوشیدن لباس پنبه ای: امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: «اِلبَسوا الثِّیابَ مِن القُطنِ؛ فإنّهُ لِباسُ رسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله ولِباسُنا، ولَم یکن یلبَسُ الصُّوفَ والشَّعرَ إلّا مِن عِلّه؛ لباس پنبه ای بپوشید، که لباس پیامبر خدا و لباس ما [اهل بیت] است. [پیامبر خدا،]لباس پشمی و مویین نمی پوشید، مگر این که علّتی (بیماری ای) در کار بود.»

پوشیدن لباس متناسب با زمان: در حدیثی از امام صادق، علیه السلام، آمده است:

«خیرُ لِباسِ کلِ زمان لباسُ اَهْلِهِ؛ بهترین پوشش در هر عصری، لباس مردم همان زمان است»

پوشیدن لباس رنگ مشکی : و نقل شده: «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَكْرَهُ السَّوَادَ إِلَّا فِی ثَلَاثٍ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَةِ وَ الْكِسَاءِ؛ رسول اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله سیاه پوشیدن مکروه میدانست، مگر در سه چیز: کفش، کلاه [ عمامه ]، عبا»

چرا زنان باید رنگ های روشن بپوشند

به همه ما گفته شده است که رنگهای روشن نپوشید ، تفکری که در پشت این توصیه بی پروا وجود دارد این است که رنگهایی مانند مشکی و خاکستری باعث می شوند ما نسبت به رنگهای روشن بهتر و زیباتر بنظر خواهیم رسید .که این طور نیست.
همچنین سایز لباس هم بسیار مهم است ، اگر به شما گفته شده یک لباس مشکی کوتاه بپوش تا هم کمر باریک تر و هم جذاب تر بنظر برسی در واقع به شما توهین شده است ، شما حق دارید که هر طوری که تمایل دارید لباس بپوشید .
قبل از اهمیت دادن به تفکرات قدیمی که میگویند رنگ های روشن مناسب بانوان نیست و تفکرات مدرن که میگوید با لباس های روشن ممکن است بیش از حد چاق بنظر برسید و .. خودتان را بسنجید ، شما از کدام مدل لباس پوشیدن خوشتان می آید ؟
لباس رنگ روشن زنانه,چرا لباس رنگ روشن بپوشیم

لباس های رنگی بپوشیم

اکثرا خانم ها تلاش میکنند طوری لباس بپوشند که دیگران راضی باشند ، بنابراین خود را در نظر و ایده های غیر عقلانی دیگران محدود میکنند ، شما بعنوان یک بانو حق دارید که رنگ لباستان را مطابق با روحیه و شرایط زندگیتان انختاب کنید ، اگر میخواهید با رنگ های روشن و شاد محیط خانه و اجتماع را شاد تر کنید ، باید بگویم من به شما افتخار میکنم .

اگر تا حالا از لباس های رنگ روشن استفاده کرده اید و خود را محدود رنگ های تیره کرده اید ، توصیه میکنم همان اول رنگ های جیغ و خیلی روشن را وارد سبک خود نکنید ، زیرا ممکن است در یک مهمانی حاضر شوید و یکباره تمام نگاه ها را به سمت خود بکشانید ، اینکار ممکن است باعث شود شما خجالت زده شوید و برای بازیابی اعتماد بنفس خود دوباره به رنگ های تیره پناه ببرید .

پس شما باید کم کم شروع کنید به پوشیدن لباس های روشن و کم کم رنگ های بیشتری اضافه کنید . در مورد ترکیب رنگی و رنگ های مناسب با کنتراست پوست خود اطلاعات جمع آوری کنید ، بسیار مهم است که ترکیب رنگی شما ایده آل باشد ، شما باید بتوانید رنگ های مکمل و متضاد را بخوبی در کنار هم بگذارید و ست لباس خوبی بسازید .

کدام رنگ ها را بپوشیم ؟

اگر تصمیم گرفته اید خودتان باشید و آنطور که دوست دارید لباس بپوشد ، باید بگویم طیف رنگی از سفید تا مشکی در اختیارتان است ، بدون محدودیت رنگ استایل خودتان را بسازید ، رنگ های روشن و شاد مانند قرمز ، بنفش ، زرد ، آبی روشن ، صورتی و .. را بپوشید و از پوشیدن آنها لذت ببرید .

شما هیچگاه نمیتوانید لذت پوشیدن رنگ لباس های شاد و روشن را تجربه و درک کنید تا وقتی در شرایط قرار بگیرید ، همچنین با پوشیدن لباس های رنگی از افسردگی رها میشوید و دنیای متفاوت تری خواهید داشت .
امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد .

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه

اندیشه برند برتر پوشاک ایرانی ، تولید کننده ی انواع لباس ست زنانه و مردانه ، لباس راحتی مردانه و زنانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه ، تیشرت شلوار مردانه و … می باشد .
برا خرید عمده ی پوشاک پاییزی ، خرید عمده ی پوشاک تابستانی ، خرید عمده ی پوشاک بهاری و خرید عمده ی پوشاک زمستانی به نمایندگی های پخش محصولات اندیشه مراجعه کنید .
مطالب مرتبط با این موضوع
ایجاد کنتراست مناسب در لباس مردان
رنگ لباس متناسب با ایام هفته

مطالب مرتبط