پارچه شناسی, مقالات

لباس راحتی پلی استر

لباس راحتی پلی استر

لباس راحتی پلی استر

به دنیای پلی استر، یکی از متنوع ترین پارچه های مصنوعی خوش آمدید. پلی استر در اصل یک پلاستیک مشتق از نفت است و می تواند برای ساخت هر نوع بطری تا سایه بان و لباس تجاری ، میهمانی و لباس ورزشی شما را شامل شود. پلی استر برای اولین‌بار در دهه 1940 به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر و با دوام بیشتر برای پارچه‌های طبیعی مانند پنبه ساخته‌شد. در این مقاله ” لباس راحتی پلی استر” را بررسی خواهیم کرد.

60% Cotton 40% Polyester Fabric Blend Sport Clothing Custom Mens Gym Muscle Fitness Seamless T-shirt - Buy 60% Cotton 40% Polyester Fabric,Clothing Sport,Seamless Shirt Product on Alibaba.com

پارچه‌های ساخته‌شده با الیاف پلی استر بسیار مقاوم، بادوام، مقاوم در برابر چین و چروک، خشک شدن سریع و مقاوم در برابر رنگ پریدگی می‌باشند.

عملکرد پلی استر – آیا پلی استر میتواند برای لباس راحتی مناسب باشد ؟

از آنجا که پلی استر آبگریز (ضد آب) است، رطوبت را جذب نمی کند. این ویژگی برای لباس یا پارچه در فضای باز ایده آل است، مدتها این تصور وجود داشت و هنوز هم برخی بر این باور استوارند.

اما خوب است که بدانید: امروزه با علم و فناوری پارچه‌های پلی استر را با فیبرهای بسیار طولانی تولید می‌کنند. اکنون پارچه‌های پلی استر را به طور خاص با منافذ زیادی برای جذب رطوبت و قابلیت تنفس می‌سازند.

همچنین منافذ ضد رطوبت اجازه می‌دهد تا رطوبت از پوست شما به بیرون پارچه منتقل و بتواند تبخیر شود (شما را خنک و خشک نگه می‌دارد).

از خصوصیات آبگریز پارچه می شود مطمئن بود که رطوبت توسط خود پارچه جذب نمی شود. بنابراین (بر خلاف پنبه) نمی تواند به عنوان مخزن رطوبت در برابر پوست شما عمل کند، بلکه رطوبت را دریافت میکند و مستقیا به محیط منتقل میکند.

به همین دلیل پارچه های جدید پلی استر (“moisture-wicking polyester” یا “performance polyester” ) برای لباس ورزشی مردانه و زنانه جدید، لباس در فضای باز و حتی لباس خواب مردانه و زنانه و لباس راحتی مردانه و زنانه پلی استر و ملافه تخت ایده آل هستند. بنابراین ما آموخته‌ایم: لباس خواب و ملحفه‌های ساخته‌شده از پلی استر ضد رطوبت می‌تواند نرم و قابل تنفس باشد. اگر مستعد تعریق زیاد هستید یا می‌خواهید واقعا خنک باشید پارچه ی پلی استر مناسب می‌تواند خواب راحت را برای شما ممکن سازد.

نکته: همه پارچه های پلی استر رطوبت را از بین نمیبرند، بنابراین حتما به برچسب نگاه کنید: این پارچه های جدید با عنوان ” پلی استر جاذب رطوبت ” – ” فتیله ای ” یا “پلی استر شاهکار ” ​​ “moisture-wicking polyester” or “performance polyester.” شناخته می شوند.

اثرات زیست محیطی پارچه پلی استر

به دنبال پارچه های پلی استر باشید که تجزیه پذیر یا بازیافت شوند. بیشتر پلی‌استرها تجزیه تخریب‌پذیر نیستند به این معنی که بین 20 تا 200 سال تجزیه آنها طول می‌کشد و از آنجا که از پلاستیک ساخته‌شده اند، پایدار یا سازگار با محیط زیست محسوب نمی شوند.

علاوه بر مواردی که گفتیم محققان دریافته‌اند که میکروفیبرهای حاصل از پارچه‌های پلی استر و آکریلیک مانند: پشم گوسفند لباس ورزشی و غیره، منابع آب و حیات وحش را مسموم می‌کنند.

پارچه‌های پلاستیکی تخریب‌پذیر هنوز هم یافتن آن دشوارتر است. (پلاستیک‌های تخریب‌پذیر از صنایع برجسته در صنایع غذایی ظروف برجسته‌تر هستند). با این حال  از آنجا که پلی‌استر بسیار با دوام است بسیار قابل بازیافت نیز می‌باشد. بنابراین اگر پلی‌استر عملکرد پارچه‌ای برای شماست، می‌توانید به دنبال پوشاک ساخته‌شده از بطری‌های پلی استر بازیافتی باشید.

ویژگی‌های پارچه‌ی پلی‌استر برای لباس راحتی و لباس خواب

همانطور که فهمیدیم پارچه‌ای که برای رختخواب و لباس خواب انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر زیادی در راحتی شما در شب داشته باشد. اما برخی عوامل مهم در انتخاب این پارچه: شمارش نخ و پارچه می‌تواند بر تنفس، عایق و نرمی پارچه تأثیر بگذارد؛ بنابراین مهم است که آنها را نیز در نظر داشته باشید.

شمارش نخ

احتمالاً شنیده اید که برخی از رختخواب ها نرم و لوکس تر هستند، اما این به چه معنی است؟ تعداد رشته ها تعداد نخ های موجود در یک اینچ مربع از پارچه است و عموماً از 200 تا 1000 تا نخ در هر اینچ مربع متغیر است. در حالی که تعداد نخ‌های بالاتر به معنای نشان دادن پارچه‌های نرمتر و بهتر است.

اما بسیاری هشدار می دهند که همیشه شاخص خوبی برای کیفیت نیستند. بسته به بودجه و ترجیحات شخصی شما پارچه های موجود در محدوده 200-500 تا نخ در هر اینچ مربع با کیفیت مناسب خواهد بود و پارچه های بالاتر از 800  ممکن است خیلی سفت شود و غیر قابل تنفس باشد زیرا الیاف خیلی نزدیک به هم هستند.

گالری لباس راحتی مردانه و زنانه برند اندیشه

انواع لباس راحتی زنانه و مردانه، لباس راحتی مردانه، تیشرت شلوار مردانه، بلوز شلوار مردانه، تیشرت پیژامه و… را میتوانید از فروشگاه های پوشاک مشهد و فروشگاه ها و عمده فروشی های پوشاک در سراسر کشور خریداری کنید.

تیشرت و ساق زنانه

مطالب مرتبط