مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

شستن لباس کودک و نوزاد

شستن لباس کودک,راهکارهای شستن لباس کودک,لباس بچگانه,خرید لباس بچگانه

شستن لباس کودک و نوزاد

افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند به امکانات رختشویی و خشک کردن لباس در هوای آزاد دسترسی ندارند و یا کسانی که مجبور به مسافرت می شوند نمی توانند دائما لباس بشویند و یا لباسشویی برایشان بسیار دلهره آور به نظر می رسد. بنابراین استفاده از ترفند ها و نکاتی در مورد شستشوی لباس بسیار کمک کننده است.

"</p

لباس های بیرونی را بیش از حد نشویید

باید صادقانه بگویم که بسیاری از افراد تلاش های بی پایان برای پاکیزگی انجام می دهند.

شستشوی زیاد لباس باعث ازبین رفتن رنگ و فرسایش بافت پارچه می شود و حالت کهنه گی به خود می گیرد.

  1. لباس خواب بچه شما نیازی به شستشوی خیلی زیاد ندارد.
  2. حوله ها را می توان قبل از شستشو چندین بار آویزان کرد. و دوباره از آن استفاده کرد.
  3. اگر در زیر ژاکت یا پیراهن زیر پیراهن یا تیشرت تن کودک میکنید، احتمالاً نیازی نباشد که هر بار که پیراهن می پوشید آن را بشویید.
  4. شستشوی زیاد شلوار جین باعث کاهش طول عمر آنها و از بین رفتن زیبایی اولیه ی آن می شود. بنابراین برای تمیز کردن سعی کنید لکه گیری نموده و با پارچه ای روی آن بکشید تا تمیز شود.

برای شستشو لباس ها را تفکیک رنگ کنید

از دیگر نکاتی در مورد شستشوی لباس نام برده شده تفکیک رنگ لباس هاست.

لباس های مشکی را هرگز با تاید نشویید. امکان دارد حتی با یک مرتبه شستن لباس مشکی با تاید دیگر قابل پوشیدن نباشد. پوشاک مشکی خود را با مواد شوینده ی مخصوص بشویید.

هنگام خرید ملافه رنگ سفید را انتخاب کنید، شستشو و تمیز کردن ملافه ی سفید بسیار آسان انجام می شود با موارد شوینده و سفید کننده به راحتی می توان آن را تمیز نمود.
برای راحتی بیشتر چند سبد تهیه نموده و لباس های سفید، مشکی و سایر رنگ ها را به تفکیک در سبد قرار دهید. اینکار تکلیف شما را روشن می کند.

شستن لباس زیر کودک

برای حفظ سلامتی لباس زیر را در ماشین لباسشویی که سایر لباس ها را شسته اید نندازید. دقیقا همانطور که لباس های زیر بزرگسالان را میشویید؛ سعی کنید لباس زیر و پارچه های سبک وزن را با دست بشویید تا از شستشوی کامل آن اطمینان حاصل شود.

لباس زیر را با دست و در آب خنک بشویید لباس های زیر همرنگ را با هم بشویید تا رنگ پس ندهد و بعد از شستشو با فشار دست آب آنها را بگیرید و آویزان کنید.

شستن لباس کودک

شستشو لباس کودک

شستشو لباس کودک

Turn on your JavaScript to view conten

چگونه لباس کودک خود را بشویید؟

بسیار توصیه می شود که لباس کودک را به جای شستن در ماشین لباسشویی آن را با دست بشویید. ممکن است از خود بپرسید که چگونه لباس های کودک را به صورت صحیح بشویم که آسیبی به او نرسد؟
پوشاک مشهد، مطالبی ساده اما کاربردی و مهم در ادامه به اشتراک خواهد گذاشت با ما همراه باشید.

ضد عفونی و تمیز کردن دستان خود

به یاد داشته باشید ، دست انسان منبع باکتری است، قبل از اینکه لباس کودک را ضد عفونی کنید ، دستان خود را کاملاً بشویید.

درجه حرارت آب را اندازه گیری کنید

هنگام شستشو لباس کودک بررسی دمای آب ضروری است. اگر لباس ها را در گرمای شدید شستشو دهید، می تواند صداقت لباس کودک شما را که باعث ایجاد برآمدگی و پارگی می شود، تغییر دهد، علاوه بر این گرمای شدید ممکن است باعث شود که دستانتان را بسوزانید.

از مواد شوینده سازگار با محیط زیست و غیر شیمیایی استفاده کنید

به یاد داشته باشید ، بدن شما با بدن کودک شما بسیار متفاوت است. استفاده از مواد شوینده معمولی می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند، باعث بروز واکنش های آلرژیک و حتی ممکن است پوست کودک شما شود. اطمینان حاصل کنید که از مواد شوینده ای که برای پوست کودک پاک می شود استفاده می کنید.

قبل و بعد از شستشو لباس را خیس کنید

باکتری ها می توانند قبل از شستشو ایجاد شوند، تا اطمینان حاصل شود که بیشتر باکتری ها را از بین می برید، لباس کودک خود را قبل از شستشو به مدت 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید، شستشو دهید و در نهایت بعد از شستشو لباس کودک را در آب گرم خیس کنید. تا باکتری ها کاملا از بین بروند.

لباس کودک را خوب خشک کنید

این بسیار مهم است که مطمئن شوید لباس کودک شما کاملاً خشک است. در صورت امکان در معرض آفتاب خشک کنید اما لباس مرطوب را روی کودک خود قرار ندهید زیرا این امر می تواند باعث عفونت های قارچی شود.

شستن لباس کودک با ماشین لباسشویی

اگرچه توصیه می شود که لباس کودک خود را به صورت دستی بشویید، اما برای برخی مادران مانند: افراد شاغل می تواند وقت گیر باشد.
در مورد والدینی که قادر به شستشو لباس کودک خود به صورت دستی نیستند، در اینجا چند نکته برای شستو توصیه می شود.

  1. لباس های کودک را قبل از شستن لباس های خود بشویید.
  2. ماشین لباسشویی می تواند کانون باکتری ها باشد.
  3. یک روش عالی برای اطمینان از شستشوی کامل لباس استفاده از یک سطل آب در دمای 35 درجه سانتیگراد اضافه کردن نیم لیوان مواد شوینده کودک و خیساندن لباس کودک به مدت نیم ساعت است.
  4. برای اطمینان از این که صابون کاملاً از پارچه جدا شود و باکتری ها از بین بروند، دو بار لباس کودک را آبکشی کنید.

روش شستن لباس نوزاد

شستشوی لباس بچه / <yoastmark class=

نوزاد شما دارای سیستم ایمنی هستند که هنوز در حال تکامل است. آنها تقریباً از هرجایی می توانند عفونت و بیماری بگیرند. به همین دلیل باید در مورد چگونگی کمک به سالم ماندن فرزند خود توجه کامل داشته باشید. یکی از مهمترین عواملی که ممکن است سلامتی کودکان را تهدید کند، آلودگی های موجود در لباس آنهاست. شستشوی لباس بچه فقط در ماشین لباسشویی در تمیز شدن لباس کافی نیست زیرا آلودگی به صورت کامل از بین نرفته و سیستم ایمنی کودک هنوز برای مبارزه با آنها بسیار ضعیف است.

ضد عفونی کردن لباس نوزاد

اولین قدم برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لباس نوزاد درک این مسئله است که شستشوی لباس بچه برای اولین بار بسیار مهم است.
شستشوی لباس بچه برای اولین بار نیاز به آماده سازی دارد.
دلیل این امر این است که این لباس ها قبل از خرید آنها تا هنگام مسافرت یا حتی در خانه در معرض باکتری های مضر زیادی قرار دارند.

نکات قابل توجه هنگام شستن لباس نوزاد

در اینجا نکات قابل توجه هنگام شستشو ذکر خواهد شد. هنگام شستن لباس نوزاد خود باید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  1. برچسب مارک را برای دستورالعمل شستشو بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا مواد و نحوه واکنش آن به یک شستشو را درک کنید.
  2. در مورد نوع مواد شوینده مورد استفاده احتیاط کنید. اگر می توانید به آن کمک کنید از صابون های غیر شیمیایی مخصوص لباس مخصوص کودکان استفاده کنید.
  3. قبل از خیساندن در آب اگر این ماده به آن اجازه دهد، پیش خیساندن در آب داغ بسیاری از میکروب ها را می کشد.
  4. لباس کودک را از سایر لباس ها به صورت جداگانه بشویید. به این ترتیب باکتری های موجود در لباس دیگر به لباس کودک منتقل نمی شوند.
  5. بعد از شستشو لباس های کودک خود را در آب گرم خیس کنید.
  6. در هوای آزاد، آفتاب یا گرما لباس را خشک کنید. نور خورشید به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند. اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان لباس کودک خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید و در غیر این صورت لباس را در یک اتاق تمیز و استریل و گرما خشک کنید.

تولید کننده ی لباس کودک و نوجوان در مشهد

تولید پوشاک اندیشه بزرگترین تولیدی و عمده فروشی پوشاک در مشهد می باشد، این تولید کننده علاوه بر تولید انواع پوشاک مردانه و زنانه مانند: ست تیشرت شلوار مردانه، تیشرت ساق زنانه، بلوز شلوار مردانه و زنانه، ست لباس ورزشی مردانه و زنانه و… انواع لباس ست ورزشی و راحتی کودک و نوجوان را تولید میکند.
برای دیدن محصولات بیشتر به سایت فروشگاهی پوشاک اندیشه مراجعه کنید.

  • تاپ شلوارک دخترانه
  • کاپشن شلوار دخترانه
  • سویشرت شلوار مدارس
  • سویشرت شلوار بچگانه
  • بلوز شلوار بچگانه_
  • بلوز شلوار دخترانه پاپیون
  • سرهمی پیش بندی بچگانه
  • بلوز شلوار ست دخترانه مدل مانا

مطالب مرتبط