پارچه شناسی, مقالات

شستن صحیح لباس های پنبه ای

شستن صحیح لباس های پنبه ای

شستن صحیح لباس های پنبه ای

مورخان تخمین می زنند كه پنبه هزاران سال پیش در مصر ساخته شده است. امروزه ، پنبه پرکاربردترین پارچه در جهان است. کیفیت پارچه نخی بستگی به الیاف و همچنین بافت و میزان مواد خارجی موجود در این پارچه دارد. شستن صحیح لباس های پنبه ای :

از پنبه های درشت و بی کیفیت نمی توان لباس تولید کرد ، اما پنبه ی با کیفیت احساسی صاف و بادوام ایجاد می کند و اغلب با گذشت زمان نرم می شود. پنبه های پارچه ای نیاز به مراقبت کمی دارند ، اما مراقبت درست و مناسب به حفظ بسیاری از خصوصیات مثبت پارچه کمک می کند.

قبل از شستشو همیشه برچسب مراقبت از پوشاک را بخوانید زیرا برخی از پنبه ها نیاز به مراقبت های ویژه دارد در حالی که برخی از آنها با شستن دست هیچ آسیبی نمی بینند .

شستن صحیح لباس های پنبه ای

مراحل شستشوی لباس های پنبه ای

1- مرحله ی اول : تفکیک کردن لباس ها

لباس های پنبه ای خود را از دیگر لباس ها جدا ، سپس لباس های پنبه ای را دسته بندی کنید ، بعنوان مثال لباس های جین ، تیشرت ها و لباس های سبک را جدا و لباس های پنبه ای را در دسته ی دیگری قرار بدهید .

گام بعدی اینست که لباس های خود را براساس رنگ تفکیک کنید ، لباس های پنبه ای با رنگ سفید ، رنگ های روشن و تیره را از هم جدا کنید تا از  رنگ شدن لباس ها ی روشن توسط رنگ های تیره جلوگیری کنید .

2-مرحله ی دوم : لکه گیری کردن لباس های پنبه ای

در صورتی که متوجه شدید لباس پنبه ای شما لکه شده است در اولین فرصت و زمانی که لکه تازه است نسبت به رفع آن اقدام کنید ، سپس این لکه ها را به روش مناسب از روی آن پاک کنید ، دقت داشته باشید که لکه های خشک خیلی سخت پارک میشوند و گاهی پاک کردن آنها غیر ممکن میشود .

3- مرحله ی سوم : شستن لباس های پنبه ای آلوده با سفید کننده ی آب اکسیژنه

بطور مستقیم لباس را در محلول آب اکسیژنه قرار ندهید ،برای جلوگیری از رنگ پریدگی لباس های آلوده را ابتدا در آب گرم خیس کنید ، سپس ماشین لباسشویی را با آب به مقدار کافی پر کرده و سپس یک قاشق غذاخوری سفید کننده اکسیژن شده را اضافه کنید. وقتی محلول یکنواخت شد ، لباس خیس شده را اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه لباس را خیس کنید.

نکته : برچسب روی سفید کننده اکسیژنه را بخوانید زیرا ممکن است بسته به نوع مارک آن کاربردش متفاوت باشد.

4- مرحله ی چهارم : لباس های ظریف را در یک کیسه ی پنبه ای قرار دهید

قبل از شستشو ، لباس های نخی را پشت و رو کنید این کار باعث میشود تا درخشندگی لباس ها حفظ شود. همچنین با قرار دادن آنها در یک کیسه پنبه ای ، از لباس های ظریف مانند لباس زیر توری محافظت کنید.

5- مرحله ی پنجم : تنظیم ماشین لباسشویی

به برچسب مراقبت از پوشاک مراجعه کنید و سپس ماشین را روی کمترین درجه حرارت مناسب برای پوشاک تنظیم کنید. آب گرم ممکن است باعث رنگپریدگی لباس شود ، برای شستن لباس های نازک و ظریف از یک چرخه ی ملایم استفاد کنید .

6- مرحله ی ششم : خشک کردن لباس های پنبه ای

اگر روی برچسب مراقبت از پوشاک شما خشک کردن لباس با خشک کن وجود دارد ، برای جلوگیری از چین و چروک بلافاصله پس از خشک شدن آنرا از خشک کن خارج کنید .

اگر روی برچسب به خشک کردن لباس با هوای آزاد اشاره شده است ، پوشاک پنبه ای خود را روی چوب لباسی مقاوم در برابر آفتاب آویزان کنید ، اجازه ندهید لباس زیاد در معرض نور آفتاب باشد سبب رنگ پریدگی میشود .

7- مرحله ی هفتم : اطو کردن و رفع چین و چروک لباس های پنبه ای

لباس های پنبه را در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند اطو بزنید ، اگر لباس های پنبه ای را بیش از حد خشک کنید علاوه بر سخت اطو شدن آن ممکن است آب رفتگی پارچه در آن نمودار شود ، در حالی که اطو کردن این دسته از لباس ها در حالی که مرطوبند باعث میشود تا به حالت اولیه ی خود بازگردند .

برند پوشاک ایرانی پنبه ای

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت پنبه ای ، تولید کننده ی انواع پوشاک پنبه ای :

  1. ست بلوز شلوار مردانه پنبه ای
  2. تیشرت شلوار مردانه پنبه ای
  3. سویشرت شلوار مردانه پنبه دورو
  4. لباس ورزشی مردانه پنبه ای
  5. انواع لباس راحتی مردانه پنبه ای
  6. لباس خواب مردانه پنبه ای
  7. سویشرت شلوار مردانه پنبه ای
  8. بلوز و ساق پنبه ای زنانه
  9. سویشرت شلوار زنانه پنبه ای
  10. لباس های کودک و نوجوان پنبه ای و .. می باشد .

بنابراین این مطلب ( نحوه شستن لباس های پنبه ای ) را برای مشتریان عزیز اندیشه جهت مراقبت بهتر از لباس هایشان منتشر کرده ایم .

 

مطالب مرتبط