آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس

ز

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس

در سیستم مد که هر ثانیه یک کامیون لباس و منسوجات را به محل دفن زباله یا برای سوزاندن می‌فرستند. اصلاح و تعمیر لباس فقط یک مهارت عملی نیست، بلکه یک عمل نیک و صلح جویانه است. تخمین زده می شود که با افزایش طول عمر لباس فقط به مدت نه ماه، ما ردپای آب، ضایعات و کربن آن را 20-30 درصد کاهش می دهیم. ( سه ترفند ساده برای ترمیم لباس )

تعمیر و نگهداری کلمه ای است که دیگر آن را با لباس مرتبط نمی دانیم. اما در اصل مسئله ای نهفته است و راهی برای جبران تعادل بین مصرف و دفع زباله های ناشی از لباس است.

روش های ساده ترمیم لباس و طولانی کردن عمر آن ارائه میدهیم، همچنین این یک چالش است که به نقص ها به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. همانطور که می توانیم از یک اشتباه چیزهای زیادی بیاموزیم. یک لباس قدیمی که به درستی اصلاح شده باشد می تواند به یک بیانیه قدرتمند برای حمایت از طبیعت تبدیل شود.

لباس های پاره ی خود را با بافتنی و گلدوزی ترمیم کنید

تصویری زیبا و خلاقانه روی لباس خود ایجاد کنید، یک الگوی اولیه از طرحی که میخواهید ببافید یا گلدوزی کنید، مد نظر داشته باشید و درصورت لزوم آنرا روی پارچه بکشید. از نخ های رنگی و زیبا برای پارگی که در اثر سایش ایجاد شده است استفاده کنید.

شما میتوانید با یک گلدوزی ساده، داستان های زیادی تعریف کنید. ممکن است شما قصد داشته باشید با گلدوزی پیامی را منتقل کنید، مانند تیشرت های تبلیغاتی که همواره در حال صحبت و معرفی شرکت سازنده خود هستند.

بنابراین شما میتوانید پیام خود را داشته باشید: من مراقبت میکنم، من به محیط زیست احترام میگذارم، من محیط زندگی ام را بازسازی میکنم و هزاران جمله ی زیبای دیگر که ارزشمندی کارتان را نشان میدهد و دیگران را ترغیب میکند تا در این مسیر گام بردارند. زیرا لباس شما کاملاً شبیه یک مینی جهان است.

چندین تکنیک مختلف اصلاح وجود دارد که برای لباس های مختلف مناسب تر است. شما میتوانید این ترفند ها را در قسمت آموزش های ساده و کاربردی سایت مشاهده کنید.

اینجا به شما خواهیم گفت چگونه لباس خود را با گلدوزی ترمیم کنید.

 لباس های جین خود را با سبک Boro ترمیم کنید

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس / گلدوزی روی لباس / وصله کردن به سبک بارو / وصله کردن شلوار جین

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس

گرافیک به سبک Boro وصله شده به عنوان روشی برتر برای اصلاح لباس های شما است، سنت ژاپنی، شامل تکه های پیچیده ای است که از مواد باقیمانده کیمونو ساخته شده است. کیمونوها با نیل رنگ آمیزی می شدند که گران بودند.

بنابراین با وجود فرسودگی لباس، برای رفع فرسودگی بسیار گرانبها قلمداد میشد. امروزه، پارچه بورو بسیار محبوب است. اصلاح به سبک بورو مانند لباس های جینی است که امروزه بسیار مد شده است.

از این روش برای شلوار جین خود که خریداری کرده اید، اما نمی پوشید یا برای ترمیم لباس هایی که بیش از حد پوشیده اید، استفاده کنید. بورو مربوط به ضایعات پارچه است که به عنوان تکه استفاده می شود، و با دوخت های متفاوت، برای اصلاح و تقویت لباس های قدیمی آسیب دیده استفاده می شود.

اگر پارگی در شلوار جین خود دارید، ابتدا با جمع کردن یک تکه پارچه در قسمت جلو و پشت شروع کنید. ضایعات پارچه ای باید پارگی را کاملاً بپوشانند و فراتر از آن امتداد داشته باشند تا تکه ها بتوانند روی جین اطراف پارگی محکم شوند. یک سوزن گلدوزی و مقداری نخ سفید گلدوزی بردارید و از سمت راست، ردیف به ردیف دوخت بزنید.

 نقاشی و نوار های نمدی رو لباس بدوزید

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس / گلدوزی روی لباس / نقاشی کردن روی لباس / پنهان کردن لکه روی لباس

سه ترفند ساده برای ترمیم لباس

همیشه برای شستشو و نگهداری لباس خود دقت کنید. برچسب های نگهداری پوشاک را بخوانید، برخی از مواد ضروری هستند و باید همیشه برای شستشو آنها را درنظر  بگیرید: نمک (درشت یا ریز)، سرکه، الکل دناتوره شده و بی کربنات سودا. بسته به لکه، نمک برای جذب مایعات اضافی ایده آل است، برای استفاده از مواد ذکر شده، بلافاصله پس از ایجاد لکه روی لباسهای مرطوب آنرا بمالید. این مایعات میتواند مانند شراب قرمز، چای و گوجه فرنگی باشد. بگذارید 20 دقیقه بماند سپس لباس را بشویید.

اما وقتی صحبت از لکه های خاص لجباز می شود، اگر نتوانم از شر آنها خلاص شویم، بهتر است با آنها خلاق شویم. آیا تا به حال در مورد ( پاریدولیا )  ‘pareidolia’ چیزی شنیده اید؟ یک پدیدهٔ روان‌شناختی است که در آن، فرد علایم یا صداهایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه.

این یک بازی سرگرم کننده است که می توانید روی لباس های رنگ شده یا لکه اعمال کنید، به خصوص با لباس بچه ها. شما به لکه نگاه می کنید و شکلی را در آن می بینید، سپس با نوارهای نمدی پارچه ای یا رنگ (یا گلدوزی )، آن چیزی که دیده اید را زنده می کنید.

طرح شما می تواند یک حیوان، یک گل، یک صورت فلکی یا یک هیولا باشد. لباس هایی که شما با خلاقیت پاریدولیا آنرا ترمیم کرده اید، برای همیشه نگهداری خواهید کرد و آن لباسی است که بچه های شما آنرا بارها و بارها خواهند پوشید، زیرا حاوی تخیل و دخالت منحصر به فرد خود است.

ترمیم لباس را به سبک زندگی خود تبدیل کنید

اصلاح به معنای این نیست که توانایی خرید چیز جدیدی را نداریم. بلکه بدان معناست که ما نمی توانیم چیزی را دور بریزیم. آنچه در گذشته نشان شرم بود اکنون جای افتخار دارد. تعمیر لباس های ما یک روش عملی، نمادین، ​​زیبایی شناختی، خلاقانه، شیک پوش و انقلابی است.

پوشاک مشهد اندیشه

تولید پوشاک مشهد اندیشه، برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت، تولید کننده ی انواع لباس راحتی مردانه، لباس راحتی زنانه، لباس ورزشی زنانه، لباس ورزشی مردانه، لباس ست مردانه و زنانه و…. برای حفاظت از محیط زیست، لباس باکیفیت تر و الیاف طبیعی بخرید، تا عمر آن طولانی تر شود. اگر میخواهید با روند مد همراه باشید و همواره جدید لباس بپوشید، لباس های قدیمی تر خود را بفروشید، به کالای کاربردی تبدیل کنید و یا اهدا کنید.

از کیسه های پارچه ای استفاده کنیم
خلاقیت با لباس های قدیمی
8 ترفند برای استفاده از لباسهای قدیمی

مطالب مرتبط