اخبار و فناوری های روز, مقالات, نکاتی پیرامون رنگ لباس

رنگ های نساجی

رنگ های نساجی

رنگ های نساجی

رنگ های نساجی: کارین فلک، بنیانگذار آزمایشگاه نساجی وین، می‌گوید: “باکتری ها هوشمندانه ترین و کارآمدترین منابع سازگار با محیط زیست برای تولید رنگ های نساجی هستند.” باکتری ها در طبیعت ظاهر می شوند و می توانند در آزمایشگاه ها از آنها استفاده ی مفید نمود و در هر زمان تکثیر شوند. آنها رنگ ها را به روشی طبیعی ترکیب می کنند. “

رنگ های نساجی

کارین فلک ، بنیانگذار آزمایشگاه نساجی

کارین سالها و در چندین شرکت انرژی مانند Vattenfall تجارت انرژی در هلند و آلمان دارای سمت های مختلف مدیریتی بود. او به این مطلب پی برد که می توان از باکتری ها برای تهیه رنگ های نساجی استفاده کرد. کارین معتقد است که بیش از هر چیز ، شما در واقع به دانش و درک زیادی از روش های علمی احتیاج دارید.

Fritsch ، یک شرکت رنگ نساجی در وین ، متخصص در رنگهای سازگار با محیط زیست است.
اریش شوپف ، باکتری نگار از وین ، که با استفاده از باکتری ها نقاشی می کند.
میکروارگانیسم ها در پاسخ به شرایط رشد تغییر یافته ، می توانند رنگ میکروبی تولید کنند. آنها ، سلولها را از تأثیرات خارجی مانند نمک یا دمای نامناسب ، رقابت سبک و شدید محافظت می کنند.

فواید رنگ نساجی باکتریایی

باکتری ها یک جایگزین عالی برای رنگهای مصنوعی هستند که تا حد زیادی تأثیر مخربی بر سلامتی و محیط می گذارد. مخصوصاً برای افرادی که در صنعت نساجی مشغول هستند و دائماً با این رنگها در تماسند. علاوه بر این ، مصرف کنندگان لباس لباس نیز در معرض مواد شیمیایی موجود در دنگ های مصنوعی قرار می گیرند.

باکتری ها قادر به تولید بخش زیادی از رنگ ها در پالت رنگ هستند. با این وجود ، برخی از رنگ ها مشکل ساز هستند و باید با هم مخلوط شوند.

مواد رنگزای مصنوعی شامل چه موادی می شود ؟

مواد رنگزای نظیر رنگ موی سر، رنگ‌های ساختمانی، رنگ‌های صنعتی، رنگ‌های هنری و غیره هستند که همگی جزء مواد رنگزای مصنوعی محسوب می‌شوند.

مواد رنگزای مصنوعی را به‌طور کلی بر پایه خواص آن‌ها و ساختمان شیمیایی مواد طبقه‌بندی می‌کنند. شیوه دیگر دسته بندی رنگ‌ها بر اساس روش استفاده آن‌ها در رنگرزی می‌باشد. اسلوب و تکنیک رنگرزی به ساختمان، طبیعت الیاف یا کالای مورد رنگرزی وابستگی دارد.

به عبارت دیگر رنگرزی پشم و ابریشم و دیگر الیاف به دست آمده از حیوانات با رنگرزی پنبه و الیاف به دست آمده از گیاهان تفاوت دارد. در رنگرزی همواره ساختمان شیمیایی الیاف مشخص‌کننده نوع رنگ مورد نیاز و تکنیک رنگرزی می‌باشد.

به عنوان نمونه الیاف طبیعی-حیوانی مثل ابریشم و پشم از پروتئین تشکیل شده‌اند و دارای گروه‌های اسیدی و بازی می‌باشند. این گروهها نقاطی هستند که در آن‌ها مولکول رنگ خود را به الیاف وصل می‌کند، بنابراین برای رنگرزی این گونه الیاف باید از رنگ‌هایی که دارای بنیان اسیدی و بازی هستند استفاده کرد.

معرفی منبع :
عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، برند برتر تولید انواع لباس راحتی مردانه و زنانه و اسپرت ، لباس های مناسب فصل و لباس ورزشی مردانه و زنانه ، با چندین سال فعالیت موفق در زمینه ی تولید انواع سویشرت شلوار مردانه و زنانه ، مانتو زمستانی ، کاپشن شلوار مردانه ، کاپشن شلوار زنانه ، سوئیشرت شلوار مردانه و زنانه ، هودی و شلوار و … مطلب فوق را ترجمه کرده است. امیدواریم مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط