مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

راه حل هایی برای رنگ پس دادن لباس

راهکارهایی برای رنگ پس دادن لباس

راه حل هایی برای رنگ پس دادن لباس

بسیار پیش می آید که با انداختن یک لباس رنگی در ماشین لباسشویی لباس های دیگر نیز درگیر این رنگ میشوند، برای خلاص شدن از این مشکل راه حل هایی را بیان میکنیم تا مشکلتان را برطرف کند،برای اینکار باید نکاتی را قبل از خرید، قبل از شستوشو و در حین شستوشو رعایت کنید.

همه‌ی ما شاهد این بوده‌ایم که حواسمان نبوده یک لباس را بدون دانش اینکه آیا رنگ پس می‌دهد یا نه با دیگر لباس‌ها به چرخه‌ی شستشو اضافه کرده‌ایم و با عواقب گاهی جبران ناپذیر آن مواجه بوده‌ایم.

اولین راه حل برای اینکه لباس ها رنگ پس ندهند قبل خرید لباس چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

1- لباس هایی انتخاب کنید که مواد آن ها پایدارتر است.

از لحاظ ثبات رنگ، پلی استر بهترین گزینه است، به طوری که حتی پس از سال ها استفاده به ندرت رنگ خود را از دست می دهد. با این حال، وقتی حرف از نگهداری و ثبات رنگ می شود پارچه های کش باف و تریکو و همچنین پارچه ی کتان با کیفیت نیز مقاوم هستند.

2- شکنندگی لباس را قبل از خرید بررسی کنید.

قبل از خرید کاملاً آن را لمس کنید. اگر کمی حالت خشک و شکننده دارد شبیه وقتی که در لباس‌های در حال شستشو شوینده زیادی ریخته‌اید و یا وقتی مایو یا لباس‌های شما پس از شنا در اقیانوس خشک شده‌اند. این حالت روی لباس های مغازه دلالت بر این امر دارد که ممکن است مقداری رنگ روی پارچه مانده باشد که به درستی پاک نشده است.

بااین حال شما  می توانید این گونه لباس ها را بخرید، فقط فراموش نکنید تا دو یا سه بار اولی که نیاز به شستشو دارند آن ها را با دست بشویید.

3- برچسب روی لباس را بخوانید

برچسب های روی لباس روش شستوشو و نگهداری لباس را بیان میکند.

دومین راه حل برای جلوگیری از رنگ پس دادن آنها مراقبت های قبل از شستشوی لباس

1- لباس‌ها را قبل شستشو بررسی کنید

لباسی را که تازه خریده‌اید به‌طور جداگانه شسشتو دهید تا از رنگ پس دادن یا ندادن آن مطمئن بشوید. رنگ‌هایی مانند قرمز براق، سبز و آبی معمولاً ناپایدارتر بوده و در اولین دفعه‌ی شستشوی این گونه لباس‌ها باید توجه خاصی به آن‌ها داشت.

2- جلوگیری از رنگ پس دادن لباس لباسهایتان  را تفکیک کنید

یکی از موارد احتیاطی این است که همیشه لباس های کثیف خود را تفکیک کنید. تا جایی که امکان دارد لباس های سفید، روشن و کمرنگ، روشن با رنگ های مشابه، تیره و حوله ها را همگی جدا کنید. اگر این کار را انجام دهید حداقل خاطر جمع هستید که رنگ دادن یک لباس سبب از بین رفتن رنگ لباس های دیگر نخواهد شد.

3- یکی دیگر ازراه حل ها برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس اینست که اصطکاک لباسها را از بین ببرید

لباس ها را پشت ورو کنید تا سایش در سمت روی پارچه را کاهش دهید. این کار خصوصاً برای شلوارهای جین مؤثر است.

می توانید دور فشار پایدار در ماشین لباسشویی را که از دور عادی آن آرام تر است امتحان کنید. این کار به حفظ لباس های شما کمک می کند.

وقتی پارچه ها با سایش زیادی مواجه شوند، این سایش سبب شکستگی های بسیار کوچکی در آن ها می شود که می توانند رنگ های داخل پارچه را آزاد کنند. این یکی از دلایلی است که شما با گذشت زمان شاهد از بین رفتن رنگ لباس ها هستید (خصوصاً پارچه های کتان). با شستن لباس های سنگین (مانند شلوارهای جین) با یکدیگر این سایش را کاهش دهید. در ضمن مطمئن شوید تمامی زیپ ها و دکمه های لباس را بسته اید.

4- تعیین میزان پایداری رنگ

لباس را به مدت نیم ساعت در ظرف شویی پرشده از آب و صابون قرار دهید. اگر رنگ آب تغییر کرد، لباس شما رنگ پس می دهد و در حین شستشو نیاز به مراقبت ویژه دارد.

نکات مهم هنگام شستشوی لباس برای مراقبت و حفظ رنگ لباس:

"</strong

1- برای رنگ ندادن لباس استفاده از سرکه موثر است:

سرکه یکی از بهترین گزینه های برای از بین بردن بوی بد است. از سرکه برای شستشوی لباس های زیر، جوراب، لباس های باشگاه و حوله های خود استفاده کنید.

سرکه می تواند به رنگ های دیگر واقعاً آسیب برساند. بنابراین در کل این مواد را به لباس های خود اضافه نکنید. چون نه تنها کمکی نمی کنند بلکه ممکن است به لباس شما آسیب نیز بزنند.

2- برای جلوگیری از رنگ پس دادن ، لباس های خود را با آب سرد بشویید:

اگر در منطقه ی خیلی سردی زندگی می کنید شاید لازم باشد آب را تنظیم کنید. در زمستان نیز آب ممکن است خیلی سرد شود، بنابراین اگر می دانید بیرون هوا خیلی سرد است، شاید نیاز باشد تا لباسشویی را روی آب گرم تنظیم کنید.

3- برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس از ورقه های جذب رنگ استفاده کنید :

اگر لباس شما همچنان رنگ می دهد، می توانید از ورقه های جذب رنگ استفاده کنید. این ورقه ها هر رنگی که پس داده می شود را به خود جذب می کنند و مانع خراب شدن رنگ لباس های دیگر می شوند.

4-اگر لباس ها خیلی رنگ می دهند آن ها را با دست بشویید:

اگر لباس های شما همچنان پس از یک یا دو بار شستشو رنگ می دهند، شاید لازم باشد آن ها را با دست شسته و یا به خشک شویی ببرید. هر دو گزینه می توانند تا مدت زمان زیادی به حفظ لباس های شما کمک کنند.

در شرایطی که می خواهید لباس های خود را در حد اولیه بشویید، اما دغدغه ی پاک کردن لکه ها یا کثیفی را ندارید، می توانید از بخار برای تمیز کردن لباس ها استفاده کنید. این کار باعث کشته شدن باکتری ها و از بین رفتن بوی بد می شود،اما نمی تواند آلودگی را پاک کند.

ثبات رنگ بالا در پوشاک برند اندیشه

تولید پوشاک اندیشه بزرگترین تولید کننده ی لباس راحتی و اسپرت مردانه و زنانه می باشد، این تولید کننده، همواره تلاش نموده تا بهترین و باکیفیت ترین پوشاک را متناسب با نیازمشتریان تولید کند، استفاده از بهترین و مرغوب ترین پارچه ها که دارای ثبات رنگ بالایی هستند در اولویت قرار دارد، همانطور که میدانید برای ثبات رنگ پارچه بای ازالیاف مصنوعی استفاده شود، برند اندیشه برای اینکه هم خواص طبیعی بودن پارچه حفظ شود و هم رنگ پس ندهد، ازترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی به نسبتی استفاده میکند که بیشتر خواص طبیعی نمایان باشد و سبب آلرژی نشود.

از جمله محصولات اندیشه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لباس ست مردانه ( خرید تیشرت شلوار مردانه، بلوز شلوار مردانه، کاپشن شلوار مردانه، ست هودی شلوار مردانه، لباس خواب مردانه، ست لباس ورزشی مردانه، ست لباس خواب مردانه، تاپ شلوارک مردانه و… )
  2. انواع بلوز مردانه، تیشرت مردانه، کاپشن، سویشرت و هودی
  3. انواع شلوار و شلوارک
  4. لباس ست زنانه ( تیشرت شلوار زنانه، بلوز شلوار زنانه، هودی شلوار زنانه، گرمکن و شلوار زنانه، تاپ شلوارک زنانه، تیشرت و ساق زنانه و … )
  5. انواع تاپ، تیشرت، بلوز، هودی، سویشرت و …
  6.  شلوارک، شلوار زنانه، ساق شلوار زنانه و …
  7. انواع لباس ست کودک و نوجوان

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

جلوگیری از پرز شدن لباس

مطالب مرتبط