مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

راهنمای شستن لباس زمستانی

راهنمای شستن لباس زمستانی

راهنمای شستن لباس زمستانی

راهنمای شستن و نگهداری لباس زمستانی : لباس های زمستانی معمولا لباس‌های گران قیمتی هستند که  فصل‌های سرد سال همه را ترقیب به خرید میکند ، اما ما میخواهیم راه های ساده نگهداری از لباس زمستانی مردانه ، زنانه و … را بررسی کنیم ، مطلب مربوط به راهنمای شستوشو و نگهداری لباس زمستانی را تا انتها بخوانید .

برای لباس های زمستانی روش های بسیار خوبی وجود دارد ، ممکن است شما هم برخی از این روش ها را بدانید ، ما میخواهیم بدانیم ببرای شستن هر پارچه ای چگونه عمل کنیم ؟ بهترین درجه حرارت آب چیست؟  چه مادهی شستوشو دهنده ای باید استفاده کنیم ؟ چه مدت باید آن را بشوییم ؟ لباس زمستانی خود را چگونه بشوییم ؟

راهنمای شستوشو و نگهداری لباس زمستانی,لباس های زمستانی را چگونه بشوریم

راهنمای شستن لباس زمستانی

تعیین جنس پارچه ، لباس زمستانی شما از چه نوع پارچه ای ساخته شده است ؟

هر نوع پارچه ای نیاز به مراقبت خاص خود را دارد ، بعضی از پارچه ها با برخی مواد شوینده همخوانی ندارند و سبب تخریب بافت های پارچه میشود ، برخی از پارچه هایی که برای تولید بلوز شلوار راحتی مردانه زمستانی ، سویشرت شلوار مردانه، کاپشن و شلوار مردانه ، سویشرت شلوار مردانه و زنانه ، انواع پالتو و .. استفاده میشوند عبارتند از:

  1. کشمیری
  2. پشم 
  3. پر
  4. مخملی
  5. پنبه
  6. پلی استر
  7. پلی  اورتان
  8. چرم

ست زمستانی,ست کاپشن شلوار مردانه,استایل زمستانی مردانه,راهنمای شستن لباس زمستانی

نحوه ی شستن لباس زمستانی

1-نحوه ی شستن لباس بافت

برای جلوگیری از پرز شدن لباس و کش آوردن بیش از حد آن،  از آب گرم برای شستن استفاده نکنید ، لباس بافت حساس به گرما می باشد، آب گرم می تواند به انقباض ، انبساط و بطور کلی تغییر شکل لباس خود منجر شود.

برای جلوگیری از بقایای مواد شوینده، آن را به آرامی شستشو دهید ، سپس آن را در یک فضای باز خشک کنید، اما آنرا بیش از حد تحت تابش نور خورشید قرار ندهید ، زیرا اشعه های UV می تواند به الیاف آسیب برساند.

2- نحوه ی شستن کاپشن پر

لباس را به محلول آب و شوینده اضافه کنید؛ به آرامی آن را بشویید، سپس چندین بار برای پاک کردن مواد شوینده آن را در آب تمیز بشویید ، سپس از یک حوله ی خشک برای خشک کردن آن  استفاده کنید ، حوله ی خشک برای جذب آب و خشک شدن سریعتر مناسب است .

اگر از ماشین لباس شویی استفاده میکنید ، ابتدا آن را تمیز کنید ، از آب خیلی سرد و گرم استفاده نکنید ، در یک چرخه ی نرم لباس را شستوشو دهید ، لباس را در خشک کن خشک کنید زیرا این لباس راحالت عادی دیرتر خشک میشود .

کاپشن های پر برای جلوگیری از آسیب به پر ، از یک ماشین لباس شویی با دور کند استفاده کنید ، لباس پر را داخل ماشین با دور کند و حرارت پایین خشک کنید .

3- شستن لباس زمستانی پنبه

از پنبه های دورو برای تولید کاپشن شلوار مردانه و زنانه ، سویشرت شلوار مردانه و زنانه و بیشتر برای تولید لباس زمستانی کودک و نوجوان استفاده میشود ، بنابراین این لباس ها را  قبل از ذخیره سازی شستوشو دهید ، پنبه رطوبت راجذب میکند پس در فصل زمستان باید در معرض خورشید قرار دهید تا از بو گرفتن آن و دیر خشک شدندش جلو گیری شود .

به طور کلی، پلی استر و پنبه می تواند با ماشین شسته شود و با حرارت ملایم خشک شود .

4- نحوه ی شستن لباس های پشمی

لباس های پشمی را فقط با دست بشوئید ، این لباس را بلافاصله پس از آلوده شدن بشوئید همچنین ، دمای آب نباید بالاتر از 30 درجه سانتیگراد باشد.

از مواد شوینده ی مخصوص استفاده کنید ، همچنین لباس های پشمی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، زیرا سبب از دست دادن درخشندگی و باعث کشش آن میشود .

برای کتهای پشم، از یک مسواک یا برس لباس برای حذف خاک های سطحی پارچه استفاده کنید. از آب ولرم و مواد شوینده کم و ملایم برای شستن با دست استفاده کنید. هرگز از آب گرم برای محصولات پشمی استفاده نکنید. همچنین هرگز از سفید کننده استفاده نکنید.

نکات ویژه برای لباس های پشمی:

  • برای از بین بردن چروك لباس‌های پشمی، بهترین كار این است كه اتو را روی درجه بخار قرار داده و با كمك بخار از راه دور چروك لباس‌تان را برطرف كنید.
  • درصورتی كه یكی از لباس‌ های پشمی‌ شما خیلی چروك بود برای اتو كشیدن آن بهتر است از یك پارچه سفید كتان كه با آب مرطوب شده استفاده كنید.
  • این پارچه را روی لباس پشمی قرار دهید و با درجه كم لباس‌تان را اتو كنید.
  • برای نگهداری از لباس پشمی در كمد لباس‌ها حتما جیب لباس را خالی كرده و سعی كنید لباس‌تان را در محیط خنك نگهداری كنید.
  • هرگز لباس‌های پشمی یا شال‌های پشمی را تا نزنید بهترین راهكار آن است كه آن‌ها را دور یك لوله مقوایی یا استوانه پلاستیكی بپیچید.

5- نحوه ی شستن لباس چرم

اگر نیاز به شستوشوی کامل یک کاپشن چرم نیست برای تمییز کردن آن از یک پارچه‌ی پنبه‌ای یا یک پارچه‌ی پنبه‌ای حاوی مواد شوینده استفاده کنید. سپس آن را زیر نورخورشید قرار دهید و روی آن یک پارچه‌ی سفید بگذارید. نور مستقیم خورشید می‌تواند منجر به از بین بردن درخشش، صدمه به فیبر پوست و ایجاد ترک در لباس چرم شود.

اگر احساس میکنید لباس چرمی باید کاملا شسته شود ، مقداری مواد شوینده در آب معمولی یا کمی سرد تر بریزید ، لباس را به مدت ده دقیقه به آرامی در این محلول بشوئید ، اگر روی لباس لکه شده میتوانید مقداری مواد شوینده بطور مستقیم روی لکه بریزد و به آرامی ماساژ دهید .

لباس را به آرمی آبکش کنید، هرگز اینگونه لباس‌ها را نچلانید. لباس را در یک محل سایه‌دار و خنک قرار دهید تا خشک شود. آن را مستقیما در معرض خورشید قرار ندهید.

برچسب  را برای لباس های چرمی جدی بگیرید .  از برخی از مواد شیمیایی و مواد شوینده خشن جلوگیری کنید .

6- نحوه ی شستن لباس مخمل

شستن لباس های مخمل کمی پیچیده تر از لباس های معمولی است. همیشه برچسب را بخوانید بعضی از آنها  را میتوان شستوشو داد درحالی که برخی دیگر را باید فقط تمیز کرد ، مخمل باید با روش ها خاص اطو شود هرگز اطو را مستقیم روی آن نگذارید ، هرگز پس از شستوشو لباس را نچلانید و برای رفع گرد و خاک و پرز از روی آن از غلطک چسبی استفاده کنید .

روش های عمومی مراقبت از پوشاک زمستانی

همانطور که قبلا ذکر شد، هر نوع پارچه برای شستوشو روشی متفاوت دارد . تی شرت های پنبه ای نیاز به شستشوی خاصی ندارد ، حتی اگر بر روی برچسب آن چیزی متفاوت باشد، برای این لباس ها توصیه می شود که این تی شرت را با دست با آب  و شامپو کودک و نه مواد پاک کننده شستشو دهید ، این لباس را فقط چند بار در هر فصل شستشو دهید تا از آسیب به آن جلوگیری شود.

1- برچسب مراقبت

همیشه برچسب روی لباس یا پارچه‌ای را که می‌خواهید شستشو دهید را بخوانید. قبل از آن ها بررسی کنید که آیا برای شستن و خشک شدن دستورالعمل خاصی وجود دارد؟ برای لباس‌های گران قیمت خود همواره دستورالعمل‌های شستوشو را به همراه داشته باشید. 

2- مواد شوینده ی مناسب برای لباس زمستانی چیست ؟

بعضی ها از لباس ها نیاز به یک مواد شوینده ی خاص دارند، دستور العمل های  مواد شیمیایی مورد استفاده را هنگام شستن لباس زمستانی بررسی کنید ، زیرا بسیاری از این مواد شیمیایی هستند که می توانند بسیار مضر باشند ، بسته به نوع پارچه ای اگر مواد شوینده زیادی وجود داشته باشد، می توانید سعی کنید مواد شوینده ی نرم تر و لطیف تر را انتخاب کنید

4- تعیین دمای مناسب برای شستشو

از اینکه چقدر دما بر خواص پارچه تاثیر می‌گذارد آگاه باشید. دمای آب مورد استفاده شما نیز بسیار مهم است. اگر دمای مناسب نباشد، می‌تواند به پارچه صدمه بزند. آب گرم اغلب پس از خشک شدن لباس ها آنرا کاهش می دهد .

منبع راهنمای شستشو و نگهداری لباس زمستانی: تولیدی پوشاک اندیشه

مطالب مرتبط