آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

خلاقیت با لباس های قدیمی

خلاقیت با لباس های قدیمی

استفاده‌ی مجدد از لباس‌های قدیمی باعث میشود تا علاوه بر پاک ماندن محیط زیست خودتان نیز احساس خوبی داشته باشید. ما در این پست ترفند های خلاقیت با لباس های قدیمی را آموزش خواهیم داد.

آیا می‌دانستید اگر همه‌ی مردم به جای دور انداختن لباس‌ها و دیگر منسوجات خود را برای یك سال بازیافت كنند باعث می شود میلیون‌ها تن گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه میزان كربن کاهش یابد. پس بیایید کمی خلاقیت به خرج بدهیم و با زباله‌های نساجی به زیباترین روش مقابله کنیم .

1- چهار راه برای کم کردن حجم زباله‌های نساجی

فروش مجدد لباس‌های قدیمی، اهدا کردن، درست خرید کردن و بازیافت لباس‌ها از جمله کار هایی است که می‌توانید انجام دهید.  مقاله ی با لباس های قدیمی چه کنیم را مطالعه کنید.

با لباس های قدیمی چه کنیم ؟ / خلاقیت با لباس های قدیمی

ترفند های استفاده ی مجدد از لباس قدیمی / خلاقیت با لباس های قدیمی

2- لباس‌های قدیمی کودک خود را هدیه بدهید

اگر تصمیم گرفته‌اید لباس‌های قدیمی کودک خود را اهدا کنید توصیه می‌کنم تا از لباس‌ها یک سبد گل زیبا بسازید سپس آن را هدیه بدهید. این می‌تواند یک هدیه‌ی کاملاً برجسته برای پسران و دختران باشد.

چگونگی بازیافت لباس کودک در منزل

ترفند های استفاده ی مجدد از لباس قدیمی – خلاقیت با لباس های قدیمی

3-  راه‌های خلاقانه برای استفاده از لباس‌های قدیمی طبیعی

آیا می‌دانید از لباس‌های پنبه‌ای و طبیعی قدیمی شده چگونه استفاده کنید؟ مسلما بزرگترین اشتباه سپردن آنها به زباله دان است. شما می‌توانید از آنها به عنوان پد بهداشتی، حوله، کیسه‌ی خرید و … استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه‌ی استفاده‌ی مجدد از لباس‌های طبیعی قدیمی این پست را بخوانید . 8 روش استفاده از لباس قدیمی طبیعی

4-با استفاده از لباس‌های قدیمی دکوراسیون شیک بسازید

اگر لباس‌تان هنوز قابل پوشیدن است.  آنها را به نیازمندان اهدا کنید یا به مراکز فروش اجناس دست دوم ببرید یا خودتان آنرا در دیوار یا شیپور بفروشید. اگر میخواهید خودتان آنرا بازیافت کنید و مجددا در خانه از آن استفاده کنید چند روش وجود دارد ، مانند تبدیل آنها به یک مزرعه ی آویزان ، تبدیل لباس قدیمی به پا دری ، تبدیل آنها به کوسن ابری و …  ایده های جالب بیشتری  برای تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل و لوازم جانبی وجود دارد آنها را مطالعه کنید . تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

مزرعه ی آویزان مکرومه بافی

ترفند های استفاده ی مجدد از لباس قدیمی – خلاقیت با لباس های قدیمی

5- روش‌های تبدیل سویشرت قدیمی به سویشرت شیک جدید – بازیافت لباس های قدیمی در منزل

سویشرت جین یکی از لباس هایی است که هرگز قدیمی نمیشود حال اگر سویشرت شما قدیمی و غیر قابل استفاده شده با ترفند هایی که ما در این پست به اشتراک گذاشته ایم ، آنرا به یک سویشرت جدید و زیبا تبدیل کنید . تبدیل سویشرت جین قدیمی به لباس جدید

6-  ساخت وسایل فانتزی با لباس های جین کهنه

آیا شما هم یک پشته از لباس های جین قدیمی در اختیار دارید که از آنها استفاده نمی کنید ، سویشرت هایی که دیگر برای شما خیلی مناسب نیست، شلوار هایی که دیگر مد روز نیست و یا یا دامن های جین قدیمی که دوست ندارید آنها را بپوشید ؟ شما می توانید تمام این لباس های جین کهنه را دوباره احیا کنید تا لباس های های جدیدی داشته باشید که از پوشیدن آن لذت ببرید .

برای تبدیل لباس های جین قدیمی به لباس مد روز ، مدل و سبک لباس قدیمی را فراموش کنید و از آن فقط بعنوان پارچه یا مواد اولیه استفاده کنید ؛ سپس از آن شی یا لباسی جدید بسازید . ما در این پست چندین نمونه ساخت وسایل فانتزی با لباس های جین کهنه را معرفی میکنیم از جمله : ساخت گلدان فانتزی ، ساخت پیشبند آشپز خانه ، کیف فانتزی جین زنانه و … . برای آموزش کلیک کنید .

با این راه ها لباس های قدیمی خود را بازیافت کنید

به لباس هایتان زندگی جدید هدیه بدهید ، معمولا با نزدیک شدن فصل بهار ما لباس هایی که دیگر مناسب نیستند را از کمد خارج میکنیم و با انبوهی از لباس های غیر قابل استفاده ی خانواده مواجه میشویم ، برخی از این لباس ها سایز آنها دیگر به ما نمخورد ، برخی دیگر کمی ساییده یا پاره شده اند و برخی از لباس ها نیز هستند که ما فقط علاقه ی خود را نسبت به آنها از دست داده ایم ؛ حال میخواهید با این لباس ها چه کنید ؟

ما در ادامه 7 روش برای این موضوع  ” به لباس قدیمی خود زندگی دوباره بدهید ” ارائه میدهیم

باید بگویم که راه های زیادی برای زندگی دوباره بخشیدن به این لباس ها وجود دارد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانیم به لباس های دست دوم خود زندگی دوباره ببخشیم و تأثیر بگذاریم.

1- لباس خود را اهدا کنید

لباس هایتان را دسته بندی کنید ، آنهایی که هنوز نو و سالم هستند را به سازمان های حمایت از نیازمندان اهدا کنید ، آنها لباس هایی که قابل استفاده ی مجدد هستند را به نیازمندان هدیه میکنند .

2- لباس را مستقیما به افراد نیازمند محلی هدیه بدهید

اگر میخواهید مستقیما لباس خود را به نیازمندان اهدا کنید ، باید حواستان باشد که لباس را کاملا تمیز کنید ، اطو زده و به کسی که میخواهید لباس را به او هدیه بدهید بگویید : ” من این لباس را خیلی دوست داشتم اما دیگر سایز آن برای من مناسب نیست ، یا بگویید فرزندم بزرگ شده و دیگر این لباس برایش مناسب نیست در عوض سایز فرزند شماست من دلم میخواهد فرزند شما اینلباس را بپوشد .

یادتان باشد که استفاده از الفاظ نامناسب و یا لباس های نامرتب ممکن است طرفتان را بسیار ناراحت و دلشکسته کند .

3- لباس هایتان را بفروشید

شما همچنین میتوانید لباس خود را در سایت هایی مانند دیوار ، شیپور و .. برای فروش یا معاوضه بگذارید ، همچنین برخی فروشگاه ها لباس های دست دوم میفروشند میتوانید لباستان را به آنها بفروشید .

4- تعویض لباس با دوستان و خانواده

دعوت شما از عزیزان برای تعویض لباس بسیار سرگرم کننده است؟ بگویید هر شرکت کننده حداقل 5-10 قطعه ای را که دیگر نمی پوشند بیاورد ، سپس لباس هایتان را تعویض کنید و یا به هم هدیه بدهید . با این روش شما یک کمد لباس جدید خواهید داشت .

5-  لباستان را به موارد و کالاهای جدید تبدیل کنید

لباس خود را به چیز دیگر کاربردی تبدیل کنید ، خواه این یک فرش ، لحاف یا کیسه خرید مواد غذایی باشد. شما به راحتی می توانید پیراهن های قدیمی خود را از طریق بافندگی به فرش تبدیل کنید ، در نهایت اگر از آن هیچ استفاده نمی توانید بکنید از آنها به عنوان دستمال برای تمیز کردن محیط خانه استفاده کنید .

6- لباس های قدیمی را به لباس جدید تبدیل کنید ( تغییر در طراحی و مدل )

اگر با وجود سوراخ و ساییدگی عاشق لباس های خود هستید ،  می توانید آنها را به یک سبک جدید تبدیل کنید! ژاکت جین خود را به جلیقه  تبدیل کنید ، یا قسمتهای پایین شلوار جین را برش دهید و مقداری توری به آن اضافه کنید و در زمان گرم شدن هوا شلوارک کوتاه بپوشید . برای تبدیل لباس ها به مدل های دیگر شما نیاز به کلاس های خیاطی و آموزش های گسترده ندارید ، چند بار که اینار را انجام دهید مهارت خاصی بدست خواهید آورد .

7- بازیافت لباس

همه ما لباس هایی داریم که آنقدر پوشیده ایم که دیگر قابل استفاده در هیچ موردی نیستند ، اگر لباس شما خراب است و دیگر پوشیدنی نیست ، آنرا برای بازیافت به مراکز بازیافت پارچه بدهید .

نکته : تمام تلاشتان را انجام دهید که لباس را به زباله دان اتقال ندهید ، زیرا آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی به محیط وارد میکند .

به لباس قدیمی خود زندگی دوباره بدهید

معرفی منبع :

این مطلب توسط تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، بزرگترین تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس ورزشی مردانه ، لباس ست مردانه و زنانه و … تهیه شده است ، میتوانید دیگر آمورزش ها را در بخش آموزش های ساده و کاربردی مشاهده کنید .

جدیدترین مدل های پوشاک اندیشه ، ست لباس مردانه و زنانه ، ست سویشرت شلوار مردانه و زنانه ، ست مانتو شللوار و سویشرت شلوار ، ست کاپشن شلوار مردانه و زنانه ، ست هودی مردانه و زنانه و … را اینجا ببینید .

مطالب مرتبط