پارچه شناسی, مقالات

جنس تیشرت برای چاپ

تیشرت چاپی,جنس تیشرت برای چاپ, تیشرت طرحدار, تولیدی پوشاک اندیشه,تیشرت طرحدار مردانه

جنس تیشرت برای چاپ

در بازار مد و پوشاک، تیشرت به دلیل سبکی و راحتی نقش پر رنگی ایفا می کند و در بین انواع تیشرت نیز تیشرت های چاپی جایگاه ویژه ای میان جوانان دارد. خرید انواع تیشرت های چاپی و ساده و تقاضای بالای بازار، باعث شده است تا شرکت ها از پارچه های مناسب برای تیشرت چاپی استفاده نمایند. در این مقاله درباره جنس تیشرت برای چاپ به شما خواهیم گفت.

جنس تیشرت برای چاپ | تیشرت چاپی زنانه | تیشرت خام تبلیغاتی | خرید عمده تیشرت خام | خرید تیشرت سفارشی مشهد

نکته ی قابل توجه دیگر این است که در صنعت مد و پوشاک تیشرت های تبلیغاتی، بهترین و مناسب ترین گزینه، جهت معرفی محصولات شرکت ها و رند های معتبر می باشد. اما جنس تیشرت برای چاپ باید چگونه باشد؟

اگر به دنبال تولید یک تی شرت تبلیغاتی هستید، ممکن است مدت زمان زیادی را صرف ایده ی طرح کرده باشید. طراحی مهم است، اما به همان اندازه، پارچه ای که قرار است روی آن چاپ کنید، مهم است. برخی از پارچه ها برای چاپ بهتر است، برای چاپ شما یک تی شرت می خواهید که راحت باشد، مناسب باشد و در برابر ساییدگی ایستادگی کند.

اجناس مناسب برای چاپ انواع تیشرت مردانه و زنانه

پارچه هایی مانند: لباس های پنبه ای، پلی استر پنبه، ملانژ، اسپان، جودون و… برای دوخت انواع تیشرت های مردانه ای که قصد دارید روی آن چاپ انجام دهید مناسب می باشد.

عمده فروشی پوشاک ورزشی اندیشه نیز، علاوه بر سایر محصولات ارائه شده در بازار، بنا بر تقاضای بازار انواع مدل های چاپی را مردانه و زنانه را نیز وارد بازار نموده است.

جنس تیشرت برای چاپ | پارچه برای تیشرت چاچی | تیشرت خام تبلیغاتی | فروش عمده تیشرت خام تبلیغاتی

1- تیشرت چاپی پنبه

پارچه های زیادی برای یک تی شرت چاپی وجود دارد. با این حال، از بین همه پارچه های موجود، پنبه بسیار مورد علاقه است. پنبه پارچه ای فوق العاده برای این کار است زیرا این پارچه محکم است و در عین حال نرم می باشد. همچنین پنبه یکی از مقرون به صرفه ترین پارچه های موجود است.

تنها ایراد این پارچه همه کاره این است که زود چروک می شود. چین و چروک پارچه در طول فرایند چاپ ممکن است دردسر ساز شود. در رده پنبه، زیر شاخه های مختلفی نیز وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. که هر کدام  دارای ویژگی های خاص خود هستند.

تی‌شرت‌های مردانه ی پنبه ای، از الیاف 100% طبیعی نخ پنبه تهیه شده است و به همین دلیل برای لباس منزل و راحتی بسیار مناسب هستند زیرا این نوع تی‌شرت ها بسیار خنک، سبک و به دلیل طبیعی بودن داری تن‌پوش زیبا، بدون ایجاد حساسیت برای پوست و عدم تعریق بدن می شوند.

  • پنبه شانه زده

پنبه شانه ای نرم تر از انواع دیگر پنبه است. این نرمی ناشی از فرآیند تولید است که در آن الیاف قبل از اینکه به نخ تبدیل شوند، ترمیم می شوند. اشکال پنبه شانه شده قیمت آن است، این نوع پنبه گرانتر از انواع دیگر پنبه ها است.

  • پنبه آلی

پنبه ارگانیک نوع دیگری از پنبه است که قیمت بالاتری نسبت به پنبه اصلی دارد. در فرآیند تولید پنبه ارگانیک از آفت کش ها و کودهای کمی استفاده می شود. این روش تولید برای محیط زیست بهتر از سایر تکنیک های تولید پنبه است زیرا به خاک اجازه می دهد باروری خود را حفظ کند و از سموم غیر ضروری استفاده نمی کند.

  • پنبه سوپیما

پنبه سوپیما یکی از با کیفیت ترین انواع پنبه محسوب می شود. این پارچه بسیار قوی است و در برابر رنگ پریده شدن، کشیدگی و پرز مقاوم است. هرچه بیشتر آن را بشویید، نرم تر می شود.

دیگر پارچه های مناسب برای تیشرت چاپی

در حالی که پنبه یک گزینه عالی برای چاپ تی شرت های تبلیغاتی است، بسته به نوع تی شرت و  روش چاپ ، پارچه های زیادی دیگر را می توانید انتخاب کنید.

1- پلی استر برای تیشرت چاپی

پلی استر یک الیاف مصنوعی است که یک پارچه رایج برای تی شرت است.پلی استر دارای ویژگی های بسیار خوبی است. شستشو آن آسان است، سریع خشک می شود و نیازی به اتو ندارد. این پارچه محکم است و به مرور زمان شکل خود را به خوبی حفظ می کند. به همین دلیل، پلی استر یک انتخاب عالی برای تولید لباس ورزشی مردانه و زنانه که روی آن چاپ دارد است.

2- پارچه ی کتانی تولید تیشرت تبلیغاتی

پارچه کتان پارچه ای سبک و سبک است. جنس بافت آن از پنبه زبرتر است و از گیاه کتان به دست آمده. تنها عیب واقعی پارچه کتانی این است که به راحتی چروک می شود.

3- ریون برای تیشرت سفارشی

ریون احساس ابریشم را ایجاد می کند، اما بسیار ارزان تر است. این پارچه مصنوعی است که از ترکیب گیاهان و پنبه گرفته شده است، رایون پارچه ای ظریف است که می تواند پس از شستشو های متعدد کشیده شود.

4- مودال برای دوخت تیشرت تبلیغاتی

مودال نوعی ابریشم مصنوعی است که یک قدم بالاتر از ابریشم مصنوعی سنتی است. مودال نسبت به سایر ترکیبات ابریشمی نرمتر است و به سرعت کوچک نمی شود. این پارچه برای تی شرت های تابستانی عالی است زیرا سریع خشک می شود.

5- پارچه های مخلوط برای خرید تیشرت تبلیغاتی

بسیاری از تی شرت ها ترکیبی از چندین نوع پارچه متفاوت است. رایج ترین ترکیب، ترکیب پنبه و پلی استر است. تی شرت حاصل از پنبه قابل تنفس و سبک است و محکم و بدون چروک می ماند. ترکیب پلی اتیلن پنبه ممکن است بهترین گزینه برای ایجاد یک تی شرت چاپی سفارشی باشد زیرا هم قوی و هم نرم خواهد بود.

پارچه مخلوط سه مخلوط برای تولید تیشرت خام تبلیغاتی

ترکیب سه گانه معمولاً ترکیبی از پنبه، پلی استر و ابریشم مصنوعی است. ترکیبات سه گانه به نرمی پنبه، دوام پلی استر و قابلیت تنفس ابریشم را برای احساس فوق العاده نرم و راحت فراهم می کند.

هنگام انتخاب پارچه برای تی شرت چاپی سفارشی خود، باید توجه داشته باشید که تی شرت برای چه مواردی استفاده می شود.

در میان پارچه های مناسب برای تیشرت چاپی، جنس پلی استر پنبه از پرکاربردترین انواع تیشرت می باشد. تیشرت هایی که درصد پلی‌استر و پنبه در آن به صورت 65% و 35% تقسیم شده است باعث خوش فرمی تی‌شرت شده و از کیفیت چاپ خوبی برخوردارند.

تیشرت های چاپی ملانژ

 تی شرت ملانژ ساخته شده از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی است که در بازار به سه رنگ طوسی روشن، متوسط و تیره دیده شده و چاپ روی این پارچه ها به خوبی انجام می پذیرد.

از پارچه های ملانژ معمولا برای تولید لباس راحتی و ورزشی مانند: انواع تیشرت شلوار مردانه و زنانه ورزشی، شلوار اسلش، سویشرت شلوار مردانه و زنانه، انواع گرمکن و شلوار مدرسه و… استفاده نمود.

تیشرت های چاپی جودون

 در بین پارچه های مناسب برای تیشرت چاپی در صنعت پوشاک، تیشرت های تولید شده از پارچه ی جودن بسیار پرطرفدار است.

این تی‌شرت به دلیل استفاده از پارچه بافته شده که در آن حالت دون دون وجود دارد به پارچه جودون در بازار معروف می‌باشد.

چاپ طرح رنگی روی این نوع جنس از تی‌شرت به دلیل جنس و بافت آن به صورت لیبل در شست‌شو و بلند مدت دچار شکستگی خواهد شد و ماندگار نیست. اما با استفاده از سایر متدهای صنعتی چاپ سیلک اسکرین، طرح چند رنگ به صورت مستقیم روی این تی‌شرت چاپ شده و چاپ روی این پارچه ها به صورت کاملا پایدار و ماندگار انجام می پذیرد.

اهداف چاپ روی تیشرت

به طور کلی چاپ روی تیشرت با دو هدف صورت می گیرد.

  1. یکی از مهمترین اهداف چاپ ، ایجاد تنوع در محصول و بالا بردن راندمان اقتصادی شرکت و افزایش فروش محصولات می باشد.
  2. چاپ روی تیشرت با اهداف تبلیغی یا سیاسی انجام می پذیرد به این صورت که با چاپ عکس، طرح، لوگو، متن و شعارهای تبلیغی – سیاسی و… علاوه بر ایجاد تفاوت در بازار خرید و فروش تیشرت به اهداف خود نیز جامه ی عمل می پوشانند.

سفارش دوخت تیشرت خام تبلیغاتی

مطالب مرتبط