آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

بعد از استفاده های طولانی مدت از لباس هایتان چند گزینه پیش رویتان است ، اگر لباستان هنوز قابل پوشیدن است  آنها را به نیازمندان اهدا کنید یا به مراکز فروش اجناس دست دوم ببرید یا خودتان آنرا در دیوار یا شیپور بفروشید ، اما اگر میخواهید خودتان آنرا بازیافت کنید و مجددا در خانه از آن استفاده کنید با ما همراه باشید تا چند روش برای استفاده ی مجدد از لباس هایتان را معرفی کنیم . ما در این پست ایده های جالبی برای تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل و لوازم جانبی ارائه میدهیم .

خلاقیت با لباس های دور ریختنی
خلاقیت با لباس های دور ریختنی

1- با تیشرت قدیمی یک مزرعه ی آویزان مکرومه بافی بسازید :

با استفاده از لباس های قدیمی میتوانید برای گیاهان تزئینی خود مزرعه های آویزان بسازید ، گیاهان شما با این ایده بسیار دیدنی به نظر می رسند.

مزرعه ی آویزان مکرومه بافی

مزرعه ی آویزان مکرومه بافی – تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

2- تکنیک بافتن پارچه

با استفاده از این تکنیک می توانید طیف گسترده ای از اشیاء تزئینی را ایجاد کنید. جامدادی ، سبد گل و … را میتوانید با تیشرت های رنگی بسازید .

ظروف تزئینی با پارچه

خلاقیت با لباس های قدیمی – تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

3- رومیزی رنگی با لباس های قدیمی

با استفاده از لباس های رنگارنگ ، رومیزی های رنگی زیبایی بسیازید ، میتوانید از تیشرت یا پوشاک پنبه ای استفاده کنید ، که جاذب خوب رطوبت هستند .

رومیزی بافتنی

خلاقیت با لباس های قدیمی

4- تبدیل لباس ها به بالش و کوسن

بیایید به لباس های قدیمی یک زندگی دوم هدیه بدهیم ، لباس ها را به بالش ابری شکل یا شکل های دیگر تبدیل کنید ، شکل های دیگر مانند قلب ، ستاره ، اشکال هندسی و … را میتوانید بسیازید .

خلاقیت با لباس های قدیمی

خلاقیت با لباس های قدیمی

5- تبدیل لباس های قدیمی به لباس کودک

لباس های خود را به پیراهن دخترانه ، تیشرت بچگانه و یا … تبدیل کنید .

تبدیل لباس قدیمی به جدید

لباس کودک

6-  با لباس های قدیمی خود فرش تزئینی بسازید

با کمی پشتکار میتوانید لباس های قدیمی خود را به یک فرش یا پادری بسیار زیبا تبدیل کنید ، نتیجه ی کار شما بسیار خاص و منحصر بفرد خواهد شد ، میتوانید الگو ها  طرح های مد نظر خود را در تولید آن به کار ببرید .

ساخت پادری با پارچه

پادری

7- ظروف تزئینی بسازید

قبلا گفتیم میتوانید با تکنیک بافت ظروف تزئینی درست کنید ، اما با یک روش جالب تر و خلاقانه تر نیز میتوانید این کار را انجام دهید ، برای این کار علاوه بر پارچه های بازمانده از لباس های قدیمی ، نخ و سوزن میتوانید وسایل تزئینی جالبی درست کنید .

ظروف تزئینی با پارچه

ظروف تزئینی پارچه ای

8- ساخت دستبند فانتزی

این ایده بسیار آسان است و مطمئناً آن را دوست دارید. با بازیافت انواع پارچه ، مجموعه ای از دستبندهای منحصر به فرد و بسیار زیبا را ایجاد کنید. میتوانید برای هر فصل متناسب با آن فصل دستبند های خاصی بسازید .

دستبند فانتزی

دستبند فانتزی

9- دمپایی روفرشی خاص داشته باشید

دمپایی روفرشی

دمپایی روفرشی

10- تبدیل لباس های قدیمی به کیسه ی خرید

متاسفانه در ایران استفاده از کیسه های خرید هنوز رواج نیافته است ، اما در شهر های توسعه یافته کیسه های خرید پارچه ای از ملزومات زندگی هر فرد است ، این کار برای حمایت از محیط زیست و کم کردن زباله های پلاستیکی صورت میگیرد ، شما میتوانید تیشرت های قدیمی خود را به کیسه های خرید رنگی تبدیل کنید.

تبدیل لباس های قدیمی به کیسه ی خرید

تبدیل لباس های قدیمی به کیسه ی خرید

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه در بخش آموزش های ساده و کاربردی آموزش های متفاوت  و کاملا جدیدی قرار داده است میتوانید به این بخش مراجعه کنید . آموزش های ساده و کاربردی
مطالب مرتبط با :تبدیل لباس قدیمی به دکوراسیون منزل

 

مطالب مرتبط