مقالات, نکاتی پیرامون رنگ لباس

تاثیر رنگ در فروش موثر پوشاک

تاثیر رنگ در فروش لباس,رنگ‌ها چه تاثیری در لباس دارند

تاثیر رنگ در فروش موثر پوشاک

تاثیر رنگ در فروش موثر پوشاک چیست؟ بررسی های روان شناختی درخصوص تاثیر رنگها در بازاریابی، گویای این مطلب است که رفتار و تصمیمات افراد به راحتی قابل تغییر می باشد. و دانش روان شناسی رنگها توسط طراحان و بازاریابان به طور یکسان در بازاریابی به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

برای برخی از افراد رنگ اغلب می تواند تنها دلیل خریداری محصول باشد.

در یک نظرسنجی 93 درصد از خریداران اظهار داشتند که آنها بر روی ظاهر بصری متمرکز هستند و نزدیک به 85 درصد رنگ مورد نظر خود را، یکی از دلایل اصلی خرید دانستند.

تولیدی پوشاک اندیشه واقع در شهر مشهد، بزرگ ترین عمده فروشی تیشرت شلوار، ارائه دهندی انواع پوشاک مانند: لباس خواب مردانه، لباس راحتی مردانه و زنانه، لباس ورزشی مردانه، تاپ شلوارک، انواع ساق شلواری، سوئیشرت شلوار و… شما را با تاثیر رنگها در بازاریابی آشنا می کند.

رنگ ها چگونه بر بیننده تاثیر گذار است؟

امروزه در اولین دیدار چیزی که در نگاه ظاهر میشود، شیوه ی پوشش طرف مقابل است، بنابراین نوع لباس و رنگ آن میتواند در حرفه ی شما بسیار موثر باشد.

علاوه بر شیوه ی پوشش در محل کار که بهتر است متناسب با شغلتان باشد، رنگ لباس بسیار مهم است، من در ادامه درباره ی برخی از رنگ هایی که مخاطب را بشدت جذب میکند صحبت خواهم کرد.

8 رنگ پرطرفداری که مشتری را بشدت جذب می‌کند

برای جذب مشتری چه رنگی بپوشیم؟ اکثر مواقع رنگی که شما میپوشید نشان دهنده ی خلق و خو و ویژگی های شخصیتی شماست، همچنین رنگی که میپوشید بمرور روی شخصیت شما تاثیر میگذارد.

بعنوان مثال کسی که همواره رنگ های روشن و شاد میپوشد، رفته رفته خود نیز شاد و سرزنده تر خواهد شد و فردی که بطور مداوم از رنگ ها تیره و خنثی استفاده میکند، بمرور زمان کسل، بی حال و افسرده بنظر خواهد رسید.

بنابراین شما نقش بسیار مهمی در روحیه و شخصیت خود دارید، انتخاب کنید چگونه باشید.

1. رنگ قرمز چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

قرمز رنگی است که بسیاری از مردم جهان آن را نماد عشق می دانند، چینی ها آن را نشانه ی شانس دانسته و لباس عروس های چینی اغلب قرمز می باشد.

همچنین این رنگ اشتها را تقویت نموده و این دلیلی ست برای بسیاری از افراد تا از رنگ قرمز در دکوراسیون فست فود ها و رستوران ها استفاده کنند.

افرادی که رنگ قرمز را استفاده میکنند، افرادی با اعتماد بنفس و پرشور هستند، این رنگ مخاطب را بشدت جذب میکند.

2- رنگ آبی چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

رنگ آبی با صلح، آب، آرامش و قابلیت اطمینان همراه است. آبی احساس امنیت، محدودیت اشتها و تحریک بهره وری را فراهم می کند.

شایع ترین رنگ استفاده شده توسط مارک های محافظ کارانه برای افزایش اعتماد به محصولات رنگ آبی می باشد. گرچه محدودیت رنگی در لباسهای مردانه و زنانه وجود ندارد ولی اکثر مردان از رنگ آبی استفاده می کنند.

آبی بهترین رنگ لباس برای حضور در مصاحبه است زیرا حس اعتبار و اعتماد به نفس را به فرد القا می کند. به همین دلیل بسیاری از یونیفورم های اداری یا لباس های کار آبی رنگ هستند.

لباس هایی با طیف آبی، معمولا توسط افراد مهربان، دلسوز و مودب انتخاب می شوند.

3. رنگ سبز چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

همراه با سلامتی، آرامش، قدرت و طبیعت است و در فروشگاه ها برای آرام کردن مشتریان و ارتقای مسائل مربوط به محیط زیست از این رنگ استفاده می نمایند.

 سبز هماهنگی را در مغز تحریک کرده و تعادل همراه با قاطعیت را برای اشخاص به ارمغان می آورد. انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد.

4. رنگ بنفش چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

 به طور معمول با حق امتیاز، حکمت و احترام همراه بوده و تحریک کننده خلاقیت درحل مسئله می باشد از این رنگ اغلب برای ترویج محصولات زیبایی و ضد پیری استفاده می شود. افرادی که این رنگ را میپوشند، افرادی قوی و  خلاق هستند، شما با پوشیدن لباس بنفش به مخاطبتان این حس را القا میکنید که شما فردی باشخصیت و با اصالت هستید.

5. رنگ نارنجی و زرد چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

این دو در دسته ی رنگ های شاد و گرم قرار گرفته و باعث خوش بینی می شوند. نارنجی نماد فراوانی، تحرک، شجاعت، نشاط و خوش‌ آمدگویی است و زرد نماد خلاقیت، امیدواری، مثبت‌گرایی و احتیاط می باشد.

6. رنگ مشکی چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

با اقتدار، قدرت، ثبات و قدرت همراه است و اغلب نماد هوش و ذکاوت می باشد، بهتر است همیشه با رنگ مشکی ظاهر نشوید.

7. رنگ خاکستری چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

رنگی خنثی و نشان دهنده احساسات عملی، پیری و همبستگی است. اما بیش از حد خاکستری می تواند منجر به احساسات بی نظیر و افسردگی شود.

8. رنگ سفید چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است؟

همراه با احساس خلوص، پاکیزگی و ایمنی مورد استفاده قرار گرفته و فضای سفید به خلاقیت کمک می کند.

رنگ در بازاریابی و تبلیغات

روانشناسی رنگ نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات دارد، بنیان گذاران شرکت ها و مراکز تجاری و صاحبان کسب و کارهای کوچک و در واقع هر کسی که نیاز به تبلیغات یا فروش محصولات یا خدمات خود را دارد به افرادی خبره در زمینه ی بازاریابی نیاز دارند.

اما اگر شما با طراح حرفه ای کار می کنید، به شما کمک می کند تا بدانید هرجایی به چه رنگی نیاز دارید.

در پایان این مقاله شما می توانید اصول روانشناسی رنگ را درک کنید که چگونه با بازاریابی و تبلیغات در ارتباط است.

رنگ و نحوه شناخت انسانها نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات داشته و در حقیقت یک رشته تحقیقاتی اختصاص یافته به آن وجود دارد.

روانشناسی رنگ یعنی: مطالعه در مورد این که چگونه رنگها بر احساسات و رفتارهای انسانی تأثیر میگذارند. واکنش ما به رنگ بر اساس مجموعه ای پیچیده از تعاملات بین پس زمینه فرهنگی، تربیت خانواده و سلیقه شخصی ما است.

هر تولید کننده یا مرکز تجاری رنگ ها را عمدتا در طراحی، بسته بندی، تبلیغات و وب سایت های خود استفاده می کند.

مطالب مرتبط

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
نوار کناری
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من