پارچه شناسی, مقالات

بهترین جنس لباس ورزشی چیست؟

ست لباس ورزشی زنانه | لباس ورزشی زنانه | پارچه برای لباس ورزشی

بهترین جنس لباس ورزشی چیست؟

بهترین جنس لباس ورزشی چیست؟ لباس ورزشی از مهمترین لباس هایی است که هر ورزشکار حرفه ای یا هر فردی که به ورزش علاقه دارد باید داشته باشد. لباس ورزشی باید ویژگی هایی داشته باشد که ورزشکار هنگام تمرین، احساسی راحت و خوب و بهترین عملکرد را داشته باشد، بنابراین نوع پارچه، طراحی لباس، دوخت و… اهمیت پیدا میکند.

ما در این پست درباره ی بهترین پارچه برای لباس ورزشی مردانه و لباس ورزشی زنانه صحبت خواهیم کرد، و بهترین پارچه ها را معرفی خواهیم کرد؛ اما قبل از اینکه به بیان بهترین پارچه برای لباس ورزشی بپردازیم، اجازه بدهید تولیدی و عمده فروشی پوشاک ورزشی اندیشه را معرفی کنیم، شما در این تولیدی میتوانید انواع پوشاک راحتی مردانه، ست پوشاک ورزشی مردانه، ست لباس راحتی زنانه، سویشرت شلوار مردانه، تیشرت شلوار مردانه، بلوز شلوار مردانه، ست تاپ شلوارک زنانه، تیشرت شلوار زنانه ورزشی و… را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت خریداری کنید.

بهترین جنس لباس ورزشی چیست؟

پارچه مناسب برای لباس ورزشی

بهترین پارچه های لباس ورزشی

1- لباس ورزشی حاوی لاکرا – انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه

این الیاف مصنوعی است که همیشه با یک فیبر دیگر در یک پارچه ترکیب می شود. Lycra به دلیل توانایی کشش چهار تا هفت برابر طول اصلی خود مشهور است و هنگام رها شدن باز هم به حالت عادی خود باز خواهد گشت. از دیگر خواص تحسین برانگیز Lycra می توان به مقاومت آن در برابر نور خورشید، عرق اشاره کرد و بسیار راحت با حداکثر عملکرد است که به راحتی فرم اولیه اش را حفظ میکند؛ همچنین در برابر آب نمک، کلر و محو شدن رنگ مقاوم است به همین دلیل این پارچه برای لباس شنا مناسب است.

2- لباس ورزشی مش

مش پارچه ای است که شامل فضای باز است. معمولا حدود 85 درصد پارچه و 15 درصد سوراخ دارد اگرچه پارچه های مش مختلف از نظر وزن و اندازه سوراخ متفاوت خواهند بود. مش در لباس های ورزشی بسیار مفید است زیرا راحتی و کشش خوبی را فراهم می کند و باعث گردش هوا و رسیدن هوا به پوست می شود به این معنی که برای مناطق تهویه یک پوشاک ایده آل است، به خصوص برای مکان هایی از بدن که خیلی سریع گرم میشوند مانند پشت.

3-لباس ورزشی نئوپرن

Neoprene از مواد شیمیایی پلی کلروپران ساخته می شود. این پارچه، عایق خوبی است و در برابر آب مقاوم است. دو نوع نئوپرن وجود دارد: سلول باز و سلول بسته، نئوپرن سلول بسته ارزان تر و رایج ترین است، این پارچه از حباب های جدا شده پر از نیتروژن تشکیل شده است و اجازه می دهد مقدار کمی از آب عبور کند، این نوع نئوپرن روکش شده است و برای افرادی مناسب است که به طور مداوم در آب فعال بمانند.

برای شرایط بسیار سرد، نئوپرن سلول باز گزینه مناسبی است. نئوپرن سلول باز، نرمتر و انعطاف پذیرتر از سلول بسته است، سلول باز از فضاهای هوایی بهم پیوسته ساخته شده، این ماده می تواند تا 98٪ هوا را حفظ کند و عایق مناسبی است و بسته به ضخامت و نوع آن، می توان برای غواصی در اعماق دریا و برای ماندن در آب در تمام طول روز استفاده کرد.

Neoprene برای ورزش های آبی استفاده می شود و اکنون برای لباس های ورزشی و لباس شنا از نوع ورزشی گاه به گاه بسیار شیک است.

لباس ورزشی نئوپرن | نئوپرن | لباس ورزشی زنانه

بهترین جنس لباس ورزشی

4- لباس ورزشی ضد آب مردانه و زنانه

پارچه های مقاوم در برابر آب برای ورزش در فضای استفاده می شوند. اگر پارچه ضد آب باشد، احتمالاً مقاوم در برابر باد نیز خواهد بود. بعضی از پارچه ها ضد آب هستند به این معنی که اجازه ورود فقط مقدار مشخصی از آب را نمی دهند. اگر پارچه ای بتواند در برابر فشار آب حداقل 13000 پاسکال مقاومت کند، پارچه را می توان به عنوان ضد آب طبقه بندی کرد. روکش PU یکی از روش های ضد آب بودن پارچه است.
یکی از پارچه های مقاوم در برابر آب با وزن سبک تر است. این پارچه 100٪ پلی استر دارای روکش پلی اورتان است و برای لباس های ضد آب مانند کت بارانی و کاپشن ایده آل است.

ست لباس ورزشی ضد آب - پارچه ضد آب - sports clothes Waterproof

بهترین پارچه برای لباس ورزشی

5-بهتری پارچه برای لباس های ورزشی میکرو فیبر

پارچه های میکرو فیبر اساساً پارچه هایی هستند که از الیاف بسیار ریز ساخته شده اند. اگر الیاف آن دارای چگالی خطی کمتر از 1 دنیر باشد، پارچه را می توان به عنوان میکرو طبقه بندی کرد. همچنین یک فیبر میکرو 100 برابر ظریف تر از موی انسان است! پارچه های میکروفیبر معمولاً از پلی استر، پلی آمید یا پلی پروپیلن ساخته می شوند، آنها از الیاف دست ساز ساخته می شوند و بسیار اندک هستند که الیاف طبیعی نمی تواند آنقدر کوچک باشند. ظرافت فیبر بدین معنی است که الیاف بسیاری بیشتری برای تهیه نخ لازم است. پارچه های میکرو فیبر به دلیل داشتن تمام ویژگی های ایده آل، از جمله سبک بودن، دلوکس و دارای تنفس و مقاومت در برابر باران و باد لباس های ورزشی لوکس و مفیدی را ایجاد می کنند.

پارچه لباس ورزشی میکروفیبر | لباس ورزشی میکروفیبر

لباسورزشی میکروفیبر

6- لباس ورزشی لایی – پوشالی – Waddings

مواد ساخته شده از رشته های پلی استر بوده و قادرند هوا را از بین الیاف به دام بیندازند، محفظه ها مقدار هوای بالایی را به دام انداخته و در نتیجه عایق حرارتی فوق العاده ای را از سرما تأمین می کنند. شما می توانید آن را بین پارچه خارجی و پارچه آستر یک پوشاک استفاده کنید.

7- پارچه ی پشم برای لباس ورزشی

چند نوع پشم گوسفند وجود دارد که در وزن های مختلفی قرار می گیرند و دارای گره های مختلفی هستند. پارچه های پشم گوسفند در لباس های ورزشی اغلب برای لباس های ورزشی، کاپشن و سویشرت شلوار مردانه و زنانه استفاده می شود.

لباس پشم ورزشی - Sports clothes Sports fleece

بهترین پارچه برای لباس ورزشی

مطالب مرتبط