مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟

با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟

با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟

چگونه می توان بودی بد کمد و لباس خود را از بین برد ؟ با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟  پارچه ها و لباس ها می توانند عطر و بوی محیط اطراف خود را بگیرند ، بنابراین اگر کمد شما بوی خوب یا بد بدهد ، بخاطر بسته بودن محیط  می تواند مشکل ایجاد کند. بنابراین اجازه ندهید که کمد شما باعث بوی ناخوشایند لباستان شود  . امروزه طیف وسیعی از محصولات برای کمک به تازه کردن رایحه فضای کمد شما دارد.
اگر لباس های شما مدتی است که بوی ناخوشایند گرفته و شمارا آزار میدهد بدنبال دلیل این مشکل باشید ، ابتدا علت را پیدا کرده سپس برای پاکسازی کمد خود اقدام کنید .
با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟

شایع ترین علل بوی بد کمد

رطوبت و کپک یکی از دلایل اصلی بوهای بد است ، فضاهای کمد معمولاً با لباس ، کفش و دیگر موارد پر می شوند و حتی ممکن است برای ذخیره سازی مواردی اضافی بکاربرده شود که سبب میشود کمد پر شود و این امر باعث ضعف گردش هوا می شود ، در نتیجه رطوبت درون کمد محل مناسبی برای رشد انواع باکتری ها خواهد بود .
اما منشا این رطوبت کجاست ؟ رطوبت می تواند از لباس های تازه شسته شده که قبل از انتقال به کمد لباس به اندازه کافی خشک نشده اند ، یا از کفش ها ناشی شود.
اگر اتاق شما دارای سیستم گردش هوای ضعیف باشد ، یا اینکه رطوبت از حمام اختصاصی اتاقتان به محیط اتاق نشت پیدا کند ، دیوارها و کفپوش شما نیز می تواند منبع مشکل باشد. ترکیب این موارد ، رطوبت هوا ، گردش هوای ضعیف ، دمای معتدل باعث ایجاد کپک در ساختار کمد و اطراف آن (سقف ، دیوارها ، فرش / کفپوش) می شود.

چگونه بوی بد کمد خود را از بین ببریم ؟

برای از بین بردن بوی نامطبوع کمد و برگرداندن لباس به بوی تازه و لطیف آنچه شما نیاز دارید:

  • جوش شیرین (برای جذب رطوبت و بوی بد پارچه ها)
  • سرکه سفید (برای خنثی کردن بوی بد در سطوح سخت)

مراحل از بین بردن بوی بد کمد لباس

  1. مرحله 1: کلیه محتویات را از کمد ، از جمله چوب لباسی و قفسه ها جدا کنید.
  2. مرحله 2: جوش شیرین را بعد از یک ساعت روی ته کمد و داخل محیط آن بپاشید. این باید به جذب رطوبت اضافی و از بین بردن بوی نامطبوع موجود کمک کند .
  3. مرحله 3: یک بطری اسپری را با پر از مخلوطی از آب و سرکه ی سفید کنید ( مقدار آن یک دوم باشد ، نصف آب و نصف سرکه )  ،ابتدا آن را روی یک نقطه پنهان کمد تست کنید تا ببینید این مخلوط باعث بروز هرگونه عارضه جانبی در سطوح می شود یا خیر . بعد به آرامی تمام سطوح داخل کمد ، از جمله دیوارها ، قفسه ها و سقف را اسپری کنید. اگر کف پوش سختی دارید نیز با مخلوط اسپری کنید. نگران بوی سرکه نباشید ، بوی سرکه بسرعت پس از تبخیر از بین میرود .
  4. مرحله چهارم: کمد و اتاق خود را کاملا تمییز کنید و دقت کنید که هیچگونه لکه ی رطوبتی باقی نماند .
  5. مرحله 5:  در نهایت به مدت 24 ساعت یک کاسه جوش شیرین در کمد قرار دهید به جذب بوی نامطبوع در هوا کمک می کند.

نکاتی برای جلوگیری از بوی بد کمد لباس

  1. مطمئن شوید که فضای کمد شما عاری هر نوع مرطوبی است .
  2. مطمئن شوید که همه لباس ها در هنگام قرار دادن در کمد تمیز و خشک هستند.
  3. می توانید ذغال یا جوش شیرین در فضای کمد خود قرار دهید .
  4. وقتی از بیرون می آیید لباس هایتان را مدتی بیرون کمد بگذارید تا رطوبت ناشی از تعریق یا بوی نامطبوعی که بیرون از منزل گرفته اید از بین برود .
  5. بین لباس هایتان در کمد فضای خالی قرار دهید ، تا هوا گردش داشته باشد .
  6. بوی عطر یا ادکلن ممکن است در مدت طولانی در فضای کمد باعث ایجاد بوی ناخوشایند شود .

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، برند برتر تولید لباس راحتی مردانه و زنانه ، لباس خواب مردانه و زنانه ، انواع لباس ورزشی مردانه و زنانه ،انواع لباس ست خانوادگی ، تیشرت شلوار مردانه و زنانه ، تاپ شلوارک مردانه و زنانه ، شلوارک کتان مردانه ، انواع تیشرت های چاپی مردانه و زنانه و … در این مطلب ( با بوی بد کمد لباس چه کنیم ؟ ) نکاتی برای مقابله با بوی تعفن و رطوبت کمد لباس را به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط