آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

بازیافت مجدد لباس

بازیافت مجدد لباس

بازیافت مجدد لباس

لباس ها از پارچه هایی ساخته می شوند که دارای کاربردهای بی حد و حصر هستند اگر از بعضی لباس ها خسته شده اید یا لباس های مناسبی ندارید می توانید به جای دور ریختن آنها ، اقدام به بازیافت مجدد لباس نمایید . با تبدیل لباس قدیمی به لباس های مختلف جدید می توانید شیک و زیبا بپوشید.

تبدیل شلوار جین به شلوارک یا دامن کوتاه

برای احیای یک لباس قدیمی راههای بسیاری وجود دارد که می تواند آن را به سبکی جدید تبدیل نماید. تبدیل شلوار جین فرسوده به شلوارک یا دامن ، ایده ی بسیار عالی است.

و یا اضافه نمودن یک جیب رنگی به تیشرتی که از آن خسته شده اید برای شما جذابیت ایجاد خواهد نمود.

تبدیل شلوار جین به شلوارک

 

تبدیل تیشرت به نیم تنه

با استفاده از لباس های قدیمی خود لباس های جدید درست کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید ، بهتر است از کالایی مانند لباس یا تی شرت بزرگی که از آن استفاده نمی کنید یک مستطیل برش زده و به عنوان نیم تنه بپوشید.

تبدیل تیشرت به نیم تنه

تبدیل تیشرت به ساک دستی

برای تهیه ی لوازم جانبی جدید ، از لباس های قدیمی خود استفاده کنید. به عنوان مثال پارچه هایی را که استفاده نمی کنید برش زده و آن را تبدیل به کیف دستی شیکی نمایید.

تبدیل تیشرت به ساک دستی

نکته : در فصول سرد سال می توان از لباس های کشی بلا استفاده، هد بند دوخته و گوش های خود را از سرما حفظ کنید.

تبدیل لباس های کهنه به اسباب بازی

می توانید با لباس های قدیمی ، برای کودک خود یک لباس خرس عروسکی زیبا ایجاد کنید. حتی می توانید داخل عروسک را نیز با قطعات کوچیک پارچه پر نموده و از دکمه های قدیمی لباس برای دوخت چشم و بینی خرس استفاده کنید.

تبدیل لباس های کهنه به اسباب بازی

چهل تیکه دوزی با استفاده از پارچه های کهنه

با استفاده از پارچه های کهنه و کنار هم قرار دادن تیکه پارچه های قدیمی ، نمونه های زیبایی از هنر چهل تیکه دوزی خلق می شود.

چهل تیکه دوزی با استفاده از پارچه های کهنه

ساخت قاب عکس با پارچه های شیک قدیمی

ابعاد عکس خود را اندازه گرفته و با استفاده از پارچه ی مورد نظر خود یک قاب زیبا بسازید.

ساخت قاب عکس با پارچه های شیک قدیمی

دوخت پرده با پارچه های قدیمی

برای دوخت پرده ، رنگ های زیبایی که کنار هم جذابیت بیشتری دارند را به صورت مربع یا مستطیل برش زده و بدوزید از دوخت تیکه های پارچه کنار هم ، پرده های شیک و جذابی برای اتاق دوخته می شود .

دوخت پرده با پارچه های قدیمی

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد ،برند برتر تولید انواع پوشاک راحتی و اسپرت ، سویشرت شلوار مردانه ، هودی و شلوار مردانه ، کاپشن شلوار مردانه ، شویشرت شلوار زنانه ، ست لباس ورزشی مردانه ، ست لباس ورزشی زنانه و … مطلب فوق را با عنوان بازیافت مجدد لباس به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط