استایل ، مد ، فشن ، ترند

اورال یا بیلرسوت چیست

اورال یا بیلرسوت چیست

در جواب این سوال که اورال یا بیلرسوت چیست باید بگوییم که اورال یک سرهمی یک تکه است که تمام بدن را می‌پوشاند به غیر کف پاها و کف دست. همچنین بیلرسوت نام ترکی اورال است که رواج پیدا کرده اما تفاوت‌هایی با اورال دارد که به آن در ادامه اشاره خواهیم کرد.

اورال| بیلرسوت| بلرسوت| جامپوست| خرید اورال هاوایی| خرید سرهمی زنانه| خرید بلرسوت| خرید اورال زنانه

تاریخچه اورال

در طراحی لباس‌های مختلف مشاغل و حرفه‌ها طراحان همیشه به این نکته توجه می‌کنند که لباس‌هایی طراحی کنند تا افراد در آن احساس راحتی کنند و مانع انجام کارشان نباشد و حتی لباس به کار آنها کمک کند.

یکی از این طرح‌ها طراحی لباس اورال است. طراحی لباس جامپسوت یا اورال ( overall) مربوط به کشور آمریکا است.

در واقع این لباس برای چتربازان طراحی شد تا حین پرواز راحت باشند و بدون مشکل بتوانند در هوا معلق باشند. لباس نباید دست و پای آنها را می‌گرفت.

لباسی برای صنعتگران

بعد آن این لباس برای مشاغل دیگر مثل تعمیرکاران، صنعتگران و… هم طراحی شد و جزء لباس‌های رسمی آنان قرار گرفت.

همانطور که گفتیم اورال‌ها در ابتدا لباس کار چتربازان بود و جیب نداشت اما بعد که این لباس توسط صنعتگران و تعمیرکاران قرار گرفت برای آنها جیب‌هایی در نظر گرفتند تا بتوانند بهتر از این لباس استفاده کنند.

اورال بین مردم عادی

در سالهای 1930 نیز مردم فقیر کشور آمریکا از پوشش اورال استفاده می‌کردند.

در جنگ جهانی دوم که مردان به جنگ می‌رفتند زنانی که به جای آنها در کارخانه‌ها فعالیت می‌کردند برای راحتی حین کار از همین پوشش استفاده می‌کردند.

بالاخره در در اوایل قرن 20 استلا مک کارتنی طراح معروف مد شروع به تبلیغات جامپوست برای زنان و مردان کرد و این طرح او خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

جوانان نیز در آمریکا از اورال‌های جین استقبال زیادی کردند و این لباس جزء لباس‌های محبوب قرار گرفت.

این مد تا مدتی به حاشیه رانده شده بود تا اینکه مجددا از سال 2016 راه خود را بین دنیای مد باز کرد و این روزها هم بسیاری از ستاره‌های مد و بازیگری در استایل خود از اورال‌ها استفاده کرده‌اند.

حالا اورال‌ها نه فقط در جنس جین بلکه در انواع لباس‌های راحتی زنانه و حتی لباس‌های مهمانی و مجلسی استفاده می‌شود. زنان نیز از آن بسیار استقبال کرده‌اند.

انواع سرهمی‌ها

اورال جامپوست

اورال جامپوست ( overall-jumpsuit) سرهمی‌هایی هستند با دمپاهایی تقریبا بلند و گشاد که کل بدن را می‌پوشاند.

جامپوست‌ها هم به عنوان لباس راحتی استفاده می‌شوند و هم به عنوان لباسی برای مهمانی‌های دوستانه و رسمی.

شلوار آن معمولا دمپای گشاد و آزادی دارد اما یقه و طرح آن بستگی به طراح دارد که چه خلاقیت و سلیقه‌ای به خرج دهد.

جامپوست‌ها بین زنان و دختران طرفداران زیادی پیدا کرده و جزء لباس‌های محبوب است که هم در مهمانی و هم در خانه به عنوان لباس راحتی از آن استفاده می‌شود.

لباس راحتی زنانه

اما باید این نکته را به بانوان عزیز یادآور شویم که اگر لاغر هستید از جامپوست طرح‌دار و اگر توپر هستید بهتر است از جامپوست‌های ساده استفاده کنید. اگرچه برخی طرح‌های آن با اینکه طرح‎‌دار و یا راه راه هستند بازهم برای خانم‌های توپر زیباست.

ما برای شما یک خبر خوب داریم!

یکی از تولیدی‌های پرطرفدار و پرفروش تولیدی پوشاک اندیشه سرهمی و اورال زنانه است.

این اورال‌ها رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و متفاوت دارند. اگر برای شما هم لباس راحتی زیبا مهم است می‌توانید برای تهیه کردن سرهمی یا اورال های پوشاک اندیشه همین الان اقدام کنید.

اورال| اورال و سرهمی| بیلرسوت| بلرسوت| اورال جامپست|خرید سرهمی زنانه

اورال رامپر

رامپرها پاچه‌های کوتاهی دارند. پاچه‌های آنها شرتی است و در ایران به آن شلوار پیش‌بندی هم می‌گویند.

رامپرها یک انتخاب عالی برای روزهای داغ تابستان است. همچنین طرح جذاب و دوست داشتنی آن برای مهمانی عصرانه و دوستانه عالی به نظر می‌رسد.

اورال‌های رامپر در انواع مختلف زنانه، بچگانه و نوزادی قابل استفاده است. اورال رامپرهای نوزادی برای مجالس و مهمانی‌ها یک انتخاب عالی برای نوزاد دلبند شما ست.

اورال هاوایی| اورال ژامپر| خرید سرهمی زنانه| خرید اورال| خرید اورال ژامپر

بیلرسوت:

بیلرسوت اصطلاح ترکی اورال است اما در عین حال تفاوت‌هایی با اورال دارد. اورال‌ها بیشتر برای مهمانی‌های صمیمی استفاده می‌شود و بیلرسوت‌ها تقریبا در دسته لباس راحتی هستند.

اورال‌ها همچنین دارای بند هستند و بازو را پوشش نمی‌دهند. اگر از اورال‌های جین استفاده می‌کنید می‌توانید آن را با یک تیشرت سفید یا یک لباس آستین‌دار ست بکنید.اما بیلرسوت یا بلرسوت آستین دارند و بازو را پوشش می‌دهند.

بیلرسوت‌ها معمولا گشاد هستند اما اورال‌ها آنقدر گشاد نیستند. اگر برای راحت بودن در خانه دنبال لباس راحتی مناسب هستید بیلرسوت‌ها یا همان سرهمی‌ها یک انتخاب خوب می‌باشند.

اگر به دنبال سرهمی‌های زیبا و راحتی می‌گردید به این صفحه سر بزنید: انواع لباس راحتی زنانه

در انتهای مقاله باید بگوییم که لباس‌های اورال و انواع آن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فصل تابستان و هوای گرم و داغ آن است.

شما می‌توانید اورال‌های جامپوست را با یک بالاپوش نخی ست کنید و در این هوای داغ بیرون از منزل هم از آنها استفاده کنید. همچنین از انواع اورال‌ها می‌توانید در کمد لباس خود داشته باشید و در خانه از پوشیدن آنها لذت ببرید.

تولیدی پوشاک اندیشه در زمینه تولید لباس راحتی زنانه نیز فعال بوده و جهت رفاه حال بانوان عزیز در سبک استایل کژوال انواع لباس‌های راحتی را ارائه داده است.

برای دیدن انواع لباس راحتی زنانه مانند: ست تیشرت و شلوار راحتی، نیم تنه و ساق زنانه، تاپ تونیک زنانه، پیراهن راحتی زنانه و… به سایت پوشاک اندیشه به نشانی زیر سر بزنید و یا در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید:

مطالب مرتبط