پارچه شناسی, پوشاک, مقالات

انواع چادر مشکی

انواع چادر مشکی

انواع چادر مشکی

انواع چادر مشکی

انواع چادر مشکی

انواع چادر مشکی

 

چادر ساده

در بین انواع چادر مشکی ، چادر ساده اصلی ترین و قدیمی ترین مدل در ایران است و چادر اصیل ایرانی محسوب می شود شکل چادر ساده حالت نیم دایره ای دارد.

راه حل برای استفاده راحت از چادر ساده :

  1. چادر مشکی خود را کش بدوزید
  2. برای راحتی بیشتر، جلوی آن را تا روی شکم بدوزید .

چادر ملی

اولین چادر طرح دار ایرانی چادر ملی است که در دو طرف آن آستین دارد و ه همین دلیل دختران جوان و حتی دختر بچه ها حداقل یک مرتبه ازین چادر استفاده کرده اند .
قسمت جلویی چادر ملی به وسیله دکمه یا زیپ بسته می شود.بانوان عزیزی که وزن بالایی دارند، استفاده از این چادر به آنها توصیه نمی شود.

چادر دانشجویی

چادر دانشجویی شباهت زیادی به چادر ساده دارد. فقط برای خارج کردن دست ها در قسمت های جلویی آن دو شکاف ایجاد شده است.

استفاده از این مدل نسبت به نوع ساده، راحت تر است چون کنترل بیشتری روی چادر خواهید داشت. در نتیجه برای فعالیت های روزمره گزینه ی مناسبی می باشد.

تفاوت چادر ملی و دانشجویی در این است که چادر ملی تنگ تر از مدل دانشجویی است و چادر دانشجویی در واقع همان چادر ساده است با این تفاوت که برای راحتی بیشتر دو شکاف برای آستین قرار داده شده .

چادر قجری یا کمری

چادر قجری پیشینه ای قدیمی – ایرانی دارد. این چادر در قسمت پایین تنه حالت دامن دارد و به وسیله ی بند یا کش به بالا تنه وصل می شود. قسمت بالایی چادر شبیه به چادرهای ساده است .

چادر کمری حُسنا

مدل حسنا مدل به روز شده ی چادر قجری است. در این نوع، چادر از پشت دوخت ندارد و قسمت های جلویی چادر معمولا بلندتر است و به قسمت دامن وصل می شود.

چادر ملائکه

این مدل شبیه به چادر دانشجویی است، فقط در قسمت زیر مچ و آستین، یک شکافی مانند کیمونو وجود دارد و این مدل را زیباتر کرده است.

چادر عربی

نام دیگر چادر عربی ، جده می باشد. این چادر راحت و آزاد در اصل متعلق به کشور عراق است. هیچ گونه کش، زیپ و دکمه ندارد.

چادر بحرینی

چادر بحرینی از نظر گشادی شبیه به چادر عربی است. حالت کلوش دارد و در قسمت روی سر یک نقاب وجود دارد که جلوه ی خاصی به آن می بخشد. این نوع از چادر، آستین ندارد، فقط یک مچ ۱۰ سانتی متری دارد.

چادر لبنانی

چادر لبنانی جلوی آن زیپ و دکمه دارد. این مدل بیشتر توسط بانوان لبنانی استفاده می شود. چادر لبنانی دارای مچ های ۱۵ سانتی است که بیشتر به شکل آستین می باشد.

چادر شالدار

چادر شالدار ، شبیه مانتو است، حالت اندامی تری دارد. جلوی آن زیپ دارد و چون در قسمت سر آن حالت شال دارد؛ با آن شالی یا شالدار می گویند.

این مدل هم دو نوع دارد، شال بلند که تا مچ پا می رسد و مدل شال کوتاه که بلندای آن تا آرنج دست است.

چادر جلابیب

بانوان خلاق و مبتکر ایرانی طراح چادر جلابیب هستند در قسمت آستین آن، بندینک هایی تعبیه شده است تا پوشش کامل دست ها حفظ شود. به راحتی می توانید کیف را در زیر چادر قرار دهید. این مدل چادر، مقنعه سرخود دارد.

عمده فروشی لباس تابستانی

لباس تابستانی زنانه ۲۰۲۰
فروش عمده ی تی شرت چاپی
فروش عمده ی تیشرت تبلیغاتی
فروش عمده ی تاپ شلوارک مردانه
فروش عمده ی تاپ شلوارک زنانه
فروش عمده ی لباس خواب مردانه
فروش عمده ی لباس ورزشی زنانه
فروش عمده ی شلوارک کتان مردانه
فروش عمده ی لباس ورزشی مردانه
فروش عمده ی لباس خواب زنانه

مطالب مرتبط