محافظت از محیط زیست و اطلاعات آلرژی, مقالات

آیا میدانید مواد شوینده سبب آسم میشود

آیا می دانید مواد شوینده سبب آسم میشود | مواد شوینده | آسم

 آیا میدانید مواد شوینده سبب آسم میشود

 دانشمندان طی تحقیقاتی ثابت کرده اند. که استفاده از مواد پاک کننده به مدت 20 سال، معادل مصرف روزانه 20 نخ سیگار برای 10تا 20 سال است. آیا میدانید مواد شوینده سبب آسم میشود؟ تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک درباره ی این موضوع مطالبی را به اشتراک می گذار.

تمیز کردن لباس ها با مواد شوینده ای مانند صابون ها، ضد عفونی کننده ها و کلیه ی مواد شوینده، اغلب حاوی ترکیبات شیمیایی، فرآورده های آلی (VOCs) و ترکیبات آلی نیمه فرار (SVOCs) هستند که ممکن است به پیشرفت آسم و سایر مشکلات تنفسی کمک کند، آلرژی، سرطان، نقص های زایمان، اختلال هورمونی و اثرات سوء بر سیستم عصبی نیز از دیگر مشکلات مواد شوینده میباشد.

حتی پاک کننده هایی که با عناوین “سازگاری با محیط زیست”، “غیر سمی” یا “سبز” تبلیغ می شوند نیز می توانند مواد شیمیایی خطرناک را به همراه داشته باشند.

آیا می دانید مواد شوینده سبب آسم میشود | مواد شوینده | آسم

مواد شوینده

 

در یک دوره ی تحقیقاتی، گروهی از بانوان، انواع مختلف محصولات تمیز کننده ای را که در محل کار استفاده می کردند و همچنین نحوه استفاده از آنها را ثبت کردند.

به طور متوسط، زنان روزانه بیش از دو نوع مختلف از محصولات تمیزکننده استفاده می‌کردند. و از هر چهار روز کاری، سه روز در معرض حداقل یک ماده محرک قوی مانند آمونیاک، سفید کننده یا اسید هیدروکلریک قرار داشتند.

محققان دریافتند که در این دوره، 17 زن حداقل یک علامت دستگاه تنفسی فوقانی مانند عطسه، خاراندن گلو و آبریزش بینی را گزارش کردند. 18 زن همچنین حداقل یک علامت دستگاه تنفسی تحتانی مانند سرفه، خس خس سینه یا درد قفسه سینه را گزارش کردند.

در مقایسه ای که بین افراد مبتلا به آسم و سایر افراد گروه انحام گرفت. بین مبتلایان به آسم و قرارگرفتن در معرض شوینده ها، ارتباط قویتری وجود داشت.

نکاتی برای استفاده از مواد پاک کننده ها تا سبب پیشرفت آسم نشود

 از آنجاییکه تولیدکنندگان تمام مواد موجود در پاک کننده های خود را افشا نمی کنند. (و تعداد کمی از  آنها را افشاء می کنند)، سخت است بدانیم که کدام مواد ممکن است باعث آسم شود. شوینده ها توسط یک گروه معتبر و گاهی غیر عادلانه تایید می شود. مواد پاک کننده توسط یک گروه ثالث معتبر مورد ارزیابی و تایید قرار می گیرد. که این اطمینان بیشتری را به ما خواهد داد.

سازمان های قابل اعتماد جهانی:

طیف گسترده ای از محصولات تمیز کننده، توسط کارگران در محیط هایی مانند دفاتر، کارخانه ها و بیمارستان ها استفاده می شود.

خدمات نظافتی برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و کنترل گرد و غبار و آلودگی روی سطوح ضروری است. مطالعات اخیر محققان ارتباط بین محصولات شوینده و آسم را گزارش کرده اند.

آیا میدانید مواد شوینده سبب آسم میشود:

در صورتی که برچسب هر گروه بیان شده روی کالای شوینده موجود باشد. قابل اعتمادتر خواهد بود.

  • گروه کاری محیط زیست (EWG)
  • راهنمای EWG
  • آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده(U.S. EPA)
  • U.S EPA’s Safe Choice

رویکرد DIY

پاک کننده های طبیعی مانند آب، صابون، جوش شیرین، سرکه و پراکسید هیدروژن سال هاست. بدون ایجاد خطر برای سلامتی مورد استفاده قرار گرفته اند.

شناخت خواص ارزشمند عناصر یاد شده:

  • جوش شیرین دارای قابلیت شستشو برای حذف چربی و اثر لکه است.
  • پراکسید هیدروژن یک جایگزین خوب برای سفید کننده ها است و می تواند باکتری را از بین ببرد.
  • سرکه سفید دارای اثر ضد بو و دارای قدرت مبارزه با باکتر هاست.
  • صابون کاستیلی و آب گرم می توانند بهترین پاک کننده باشد.

توصیه ی شرکت پوشاک اندیشه

تولیدی پوشاک مردانه اندیشه در رابطه با این موضوع که مواد شوینده سبب آسم میشود توضیحات مفیدی داده است، شما برای شستوشوی لباس ها میتوانید از پاک کننده های قدیمی استفاده کنید یا حداقل از لباس های طبیعی که با محیط زیست سازگارند بخرید تا آسیب های وارد شده کمی کاهش یاید، تولیدات اندیشه عمدتا از الیاف کاملا طبیعی میباشد مثلا برای تولید یک بلوز شلوار مردانه یا تیشرت شلوار مردانه از پنبه استفاده شده است که میزان آسیب رسانی آن به محیط و خود فرد بسیار کاهش میبابد.

مطالب مرتبط