محافظت از محیط زیست و اطلاعات آلرژی, مقالات

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند؟ ما در این مطلب قصد داریم تا پاسخ سوال : آیا لباس ها و حوله ها میکروب ها را پخش کنند؟ را بطور کامل توضیح بدهیم .

در جواب این سوال باید بگوییم : بله ، لباس و حوله می توانند میکروب ها را گسترش دهند.

covid-19 آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

3 روش اصلی انتشار میکروب ها توسط لباس و حوله :

  1. هنگام استفاده از حوله ها و ملافه ها توسط بیش از 1 نفر ،  میکروب می تواند پخش شود .
  2. وقتی شخصی لباس های کثیف را جابه جا می کند ، میکروب ها را روی دستان خود پخش میکند .
  3. هنگام شستن لباس ، میکروب ها در فرآیند شستشو می توانند بین لباس ها پخش شوند .

چگونه میکروب و ویروس ها روی لباس و حوله ها قرار می گیرند؟

میکروب های روی لباس و حوله ها می توانند از بدن خود ما بیایند. همه ما باکتری هایی در سطح پوست ، بینی و روده خود داریم. این موارد اغلب بی ضرر هستند ، اما برخی از آنها می توانند باعث عفونت شوند ، به ویژه در افرادی که دارای مشکلات پوستی یا زخم هستند.

بیشتر میکروب ها نمی توانند از پوست طبیعی نفوذ کنند اما تماس دست با بینی و دهان این میکروب ها را به سه پوست منتقل میکند . شستن مرتب دست ها به احتمال زیاد در جلوگیری از بیشتر عفونت ها بسیار مهم است.

لباس زیر بیشتر از لباسهای بیرونی احتمالاً میکروب دارد. لباس زیر ممکن است دارای میکروب هایی از مدفوع و عفونت های دستگاه تناسلی باشد.
با این حال ، می توانید میکروب ها و ویروس  را بر روی لباس های خارجی خود جمع آوری کنید ، به عنوان مثال اگر فردی مبتلا به بیماری است ، از طریق تماس با شخص آلوده یا شی آلوده ، این ویروس میتواند به لباس شما منتقل شود .
بیشتر میکروب ها می توانند برای مدتی روی پارچه ها زنده بمانند.

شیوه ی جلوگیری از پخش شدن میکروب ها روی لباس

شستشوی عادی لباس ، خطر انتقال میکروب ها را کاهش می دهد. در برخی شرایط لباسها باید در دمای بالاتر از دمای معمولی و با محصول مبتنی بر سفید کننده شسته شوند تا خطر انتقال در حد ممکن به حداقل برسد.

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

شستن وسایل پرخطر

اگر لباسی را شستشو می دهید که در آن عامل بیماری (پرخطر) یافت میشود ، باید از یک محصول مبتنی بر سفید کننده استفاده شود و در دمای 60 درجه شستشو داده شود . اگر شخصی در خانه داشته باشید که یک بیماری عفونی داشته باشد ، موارد زیر سبب بروز بیماری در دیگر افراد خواهد شد .

  1. لباس های آغشته به استفراغ یا مدفوع
  2. لباس های ورزشی
  3. پارچه های مورد استفاده در تهیه غذا
  4. لباس کارکنان مراقبت های بهداشتی
  5. حوله های مشترک
  6. لباس پوشیده روی زخم یا پوست آلوده
  7. پوشاک کشاورزان

همیشه قبل از هر شستشو ، استفراغ یا عوامل آلوده را از لباس جدا کنید ، لباس ، مواد و ظروف آلوده شخص آلوده باید جداگانه از سایر موارد شسته شوند.

هنگام شستن این اقلام از دستکش استفاده کنید .

در نهایت دستان خود را بخوبی بشویید .

محصولات تولید پوشاک مشهد اندیشه برای مقابله با کرونا ویروس

1- ماسک دو لایه پنبه

شرکت پوشاک اندیشه اقدام به تولید ماسک پارچه ای قابل شستشو نموده است. ماسک های تولید شده با دو لایه پارچه با متریال ضد حساسیت و قابلیت تنظیم روی صورت می باشد تا حداقل نفوذ آلودگی را داشته باشد و با درجه حرارت بالا پرس و ضد عفونی شده است با بسته بندی بهداشتی به بازار عرضه می گردد.

ماسک های پارچه ای برند اندیشه : رویه ی اولیه ی آن پارچه ی ۱۰۰ درصد پنبه می باشد و لایه ی دوم  آن دارای ۴۵% پلی استر ، ۴۵%ویسکوز و ۱۰ درصد پنبه
2- لباس ضد ویروس

یکی از آشکار ترین نکات لباس ایزوله این است که این لباس از سر تا مچ پا امتداد دارد و باعث می شود که بدن را از ورود عفونت و بیماری به داخل محافظت و ایمنی بدن را تامین می کند . و در قسمت لبه ی کلاه ، انتهای آستین ، دمپای شلوار و  پشت کمر لباس ، کش قرار دارد .

تولید پوشاک اندیشه ، بزرگترین تولید کننده ی لباس ست مردانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس راحتی زنانه ، لباس ورزشی مردانه ، ست لباس ورزشی زنانه ، تیشرت شلوار مردانه ، بلوز شلوار مردانه و انواع لباس های پنبه ای می باشد .

پست های مرتبط با ” آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند ”

پارچه برای تولید ماسک 

مطالب مرتبط