پارچه شناسی, مقالات

لباس های پنبه ای بخرید

لباس های پنبه ای بخرید

لباس های پنبه ای بخرید

لباس های پنبه ای بخرید: برای خرید لباس هیشه بهترین کیفیت و زیباترین طرح را مد نظر بگیرید، امروزه اگر برای خرید یک پیراهن به بازار بروید، احتمالا همان ابتدا دست روی لباس پنبه ای میگذارید زیرا بیشتر پیراهن‌ها از پنبه خالص یا پنبه با فیبر دیگر ساخته شده‌اند اما کدام بهتر است؟ پنبه خالص یا ترکیب پنبه و دیگر الیاف؟ این سوالی است که خیلی ها هنوز جواب خوبی برای آن پیدا نکرده اند.

تصور می‌شود، پیراهن با ۱۰۰ % پنبه مطلوب‌تر از مخلوط شده باشد؛ با این حال بسیاری از مردم هنوز در مورد مزایا و حمایت از پارچه‌های پنبه‌ای خالص و مخلوط اطلاعی ندارند؛ گفته می‌شود که مزیت واقعی پارچه ۱۰۰ % یکنواختی آن‌ها است.

مقایسه ی خرید لباس پنبه ای خالص و ترکیبی

لباس های پنبه ای بخرید

لباس های پنبه ای بخرید

شاید خرید یک پیراهن ساخته‌ شده از مخلوط پنبه بسیار بهتر از یک پیراهن کتانی ۱۰۰ % باشد در بسیاری از موارد با ترکیب پنبه و الیاف دیگر لباس هایی تولید می‌شود که دوام بیشتری دارند و همچنین زیباتر هستند.

برای مثال لباس‌ های پنبه ای اغلب با پنبه بافته می‌شوند و برای لباس های تابستانی بسیار زیبا هستند، الیاف مصنوعی مانند پلی استر می‌توانند درخشندگی و بافت درخشان تری را به یک پیراهن اضافه کنند که دستیابی به آن فقط با پنبه خالص غیرممکن خواهد بود.

در اغلب موارد، یک پارچه پنبه‌ ای مخلوط در حدود ۸۰ % پنبه و ۲۰ % مواد دیگر را شامل می‌شود. معمولا تنها تعادل درست برای پنبه قابل‌ توجه در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از معایب اصلی برای بسیاری از الیاف طبیعی تمایل آن‌ها به چروک کردن است و پنبه نیز استثنا نیست. لباس‌ های خالص پنبه نیاز به توجه زیادی دارند تا آن‌ها را به بهترین نحو نگاه دارند و یا حداقل به توجه بیشتری نسبت به پنبه‌های مخلوط نیاز دارند.

پارچه ای ترکیبی با پنبه را بشناسید

وقتی وارد مراکز خرید می‌شوید‌، اصولا این طرز فکر را خواهید داشت که لباس های پنبه‌ای بخرید. اصولا شما در بازار لباس 100% پنبه ای را پیدا نخواهید کرد. لباس‌های پنبه‌ای با وجود ویژگی‌های فوق العاده‌ی خود دارای معایبی هستند که با افزودن و ترکیب الیاف دیگر این عیب‌های آن رفع می‌شود. پارچه‌های ترکیبی بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

میتوان گفت: برای تولید یک تیشرت شلوار مردانه برای فصل تابستان، کیفیت بالای پنبه مطلوب است و بهتر است تا تیشرت مردانه ی شما صددرصد پنبه ای باشد. برای فصل های سرد تر این برعکس میشود. بهتر است صددرصد پنبه نخرید زیرا اگر پنبه خیس شود در هوای مرطوب خیلی دیر خشک خواهد شد و سبب هیپوترمی میشود. برای لباس زمستانی مردانه و زنانه اصولا پنبه در اولین لایه‌ی لباس ‌های لایه بندی قرار می‌گیرد.

پارچه های ترکیبی با پنبه عبارتند از:

  • ملانژ: یکی از دیگر از ترکیبات پلی پنبه ای است که در طی فرایند ویژه ای تولید میشود تولید، هر چه درصد پنبه بیشتر باشد پارچه بهتر است.
  • پلی پنبه: ترکیبات پلی پنبه قوی و مقاوم است. به این دلیل که الیاف پلی استر بسیار بیشتر از پنبه الاستیک هستند. همچنین، پلی استر آب نمیرود و ویژگی آب رفت پنبه را نیز از بین میبرد.
  • ابریشم پنبه‌ای: ابریشم را به عنوان یک ترکیب اصلی پنبه می‌سازند و این پارچه‌ی مخلوط سبک وزن جاذب و نرم است. هرچند این پارچه به اندازه ابریشم نرم نیست. کشش و نرمی آن به میزان زیادی بر درصد الیاف به کار رفته از هر یک بستگی دارد.
  • ترکیب پنبه با بامبو: بامبو یک پاچه ی فوق العاده خوب برای لباس تابستانی است. الیاف این پارچه ی نرم و راحت وقتی با پارچه ی نرم و راحت دیگری مانند پنبه ترکیب میشوند بسیار خواستنی و محبوب میشود.
  • پنبه لاکرا: پنبه وقتی با درصد خیلی کمی از لاکرا ترکیب میشود، دارای خصوصیت کشسانی و دوام فوق العاده ی آن میشود.
  • پنبه ترویرا، پنبه نایلون و…

سخن آخر

در بسیاری از روش‌های ترکیب بحث پنبه خالص پیچیده‌تر از آن است که مردم درک کنند و هر دو طرف مطمئنا می‌توانند برتری استدلال خود را ادعا کنند.

هر دو نوع پارچه نقاط قوت خاص خود را دارند و آن‌ها را به سختی مقایسه می‌کنند. اما با درک مزایا و معایب هر کدام می‌توانید لباس‌هایی پیدا کنید که برای سبک زندگی و نیازهای شما مناسب‌تر باشد.

در این مقاله تفاوت بین پنبه خالص و ترکیب پنبه و دیگر الیاف بیان شد اینکه چه لباسی بخرید به سلیقه و انتخاب شما مربوط میشود، شرکت تولیدی پوشاک اندیشه با تولید لباس های طبیعی، لباس های ست راحتی مردانه پنبه، بلوز شلوار مردانه و تیشرت شلوار مردانه،و همچنین لباس های زنانه و نوجوان انتخاب زیادی به مشتریانش میدهد تا بتوانند به راحتی لباسی متناسب با هر فصل با الیاف طبیعی و زیبا را بپوشند.

لینک های مرتبط:

انواع پارچه ی پنبه

خرید لباس پنبه

تشخیص پارچه های پنبه ای

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان

مطالب مرتبط