آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

انواع چرخ خیاطی

انواع چرخ خیاطی

انواع چرخ خیاطی

با پیشرفت علم و تکنولوژی دنیای چرخ های خیاطی هم بسیار پیچیده و گسترده شده است بطوریکه برای هر بخشی از دوخت و دوز میتوان از یک نوع چرخ خیاطی استفاده کرد. سیر پیشرفت چرخ  های خیاطی از مدل های قدیمی تر چرخ خیاطی که بصورت دستی کار میکرد اغاز وبه چرخ های کامپیوتر و صنعتی بسیار سریع ختم میشود و روز به روز این پیشرفت ها بیشتر و بیشتر میشود، بطور کلی میتوان گفت چرخ های خیاطی شامل: چرخ خیاطی صنعتی، چرخ خیاطی خانگی، چرخ خیاطی سردوز و چرخ خیاطی میان دوز است تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت در اینم مقاله انواع چرخ هارا برایتان شرح میدهد.

چرخ خیاطی مکانیکی

مدل های قدیمی تر چرخ خیاطی دارای یک دسته برای به حرکت در آوردن چرخ خیاطی به صورت دستی، یک سیستم چرخ دنده چرخ خیاطی کامپیوتری است.

چرخ خیاطی های مجهز به تراشه های کامپیوتری دیگر نیازی به cam برای ایجاد الگو ندارند. این نوع چرخ خیاطی ها دارای مجموعه دوخت گسترده و کارآمد هستند. انتخاب یک الگوی دوخت، به طور خودکار موقعیت سوزن و کشش نخ را تنظیم می کند. این چرخ خیاطی دارای ظرفیت تکرار یک الگوی تعیین شده است، مانند دوخت جادکمه، چندین بار.

https://4.imimg.com/data4/TV/CG/MY-28896438/round-arm-sewing-machine-250x250.jpg

چرخ خیاطی کامپیوتری Brother SE400

شما می توانید سیستم عامل چرخ خیاطی Brother مدل SE400 را به روز رسانی کنید که به شما این امکان را می دهد تا طرح ها را فقط در چند ثانیه تبدیل به رقم کنید بنابراین بیش از دانلود بر روی خلاقیت خود تمرکز می کنید که این نقطه شروع سرگرم کننده در مورد این چرخ خیاطی است. این مدل چرخ خیاطی بهترین نوع چرخ خیاطی کامپیوتری است زیرا علاوه بر اینها دارای یک سوزن نخ کن اتوماتیک است. همچنین این چرخ خیاطی قادر به دوخت انواع گلدوزی نیز هست.

تصویر مرتبط

چرخ خیاطی کامپیوتری JANOME 8077

برای اکثر کاربران این چرخ خیاطی تنوع مورد نیاز، خصوصیات اتوماتیک با یک قیمت چرخ خیاطی منطقی را ارائه می دهد. این چرخ خیاطی دارای یک قرقره نخ کن اتوماتیک است که تکمیل کار را آسان می کند. تنها با لمس یک دکمه می توانید اندازه دوخت را تنظیم کنید. همچنین این چرخ مجهز به یک سیستم پایه برتر است که منحصر به این برند است که مانع از جمع شدن و یا پیچیده شدن نخ و یا پارچه در سوزن می شود. در واقع خرید چرخ خیاطی از این نوع یک انتخاب با ارزش، خرید عالی و یکی از بهترین چرخ خیاطی های در دسترس است.

تصویر مرتبط

چرخ خیاطی سردوز 1034DBrother

چرخ خیاطی سردوز برادر 1034D یک چرخ خیاطی است که گزینه دوخت 3/4 را برای طیف گسترده ای از پارچه های مختلف ارائه می دهد. خلق کناره های زیبا، از نوار های باریک گرفته تا چین های زیاد، با استفاده از این نوع چرخ خیاطی بسیار آسان خواهد بود. نتایج حاصل از دوخت این نوع چرخ خیاطی در کمترین زمان ممکن کاملا حرفه ای به نظر می رسد و کیفیت دوخت آن هیچگاه از بین نخواهد رفت.

تصویر مرتبط

چرخ خیاطی ژانومه 2212

این نوع چرخ خیاطی دارای 12 نوع دوخت است که به راحتی می توانید برای شروع دوخت یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین یک گزینه چهار مرحله ای برای ایجاد جا دکمه در آن وجود دارد.

همچنین دارای یک پایه برای دوخت های آزاد است و میز چرخ خیاطی به اندازه کافی گسترده است که شما می توانید به راحتی برخی از دوخت های پایه را نیز روی آن انجام دهید. خرید چرخ خیاطی با این خصوصیات بسیار مقرون به صرفه است.

این چرخ خیاطی کوچک و جمع و جور است و نیازی نیست که شما فضای زیادی را برای استفاده از این چرخ خیاطی اشغال کنید. همچنین دارای دو میله عمودی با قابلیت جمع شوندگی برای قرار گیری قرقره است که برای سهولت در استفاده طراحی شده است.

تصویر مرتبط

این نوع چرخ خیاطی دارای یک سیستم خودکار برای نخ کردن قرقره است که در طول انجام این فرآیند سوزن بالا و پایین نمی شود بنابراین برای انجام کار نیاز به دوباره کاری نیست. همچنین قرقره به صورت خودکار بعد از تکمیل فرآیند پر شدن متوقف می شود.

چرخ خیاطی کامپیوتری SINGER 9960

این چرخ خیاطی دارای پایه های دوخت متفاوتی است بنابراین شما به راحتی می توانید انواع دوخت ها را انجام دهید. علاوه براین چرخ خیاطی کامپیوتری SINGER 9960 دارای قابلیت دوخت گلدوزی نیز است. فقط به خاطر داشته باشید که پوشش صفحه سوزن را حتما بگذارید.

تصویر مرتبط

چرخ خیاطی کامپیوتری با قابلیت اتصال

علاقه مندان دوخت که مایل به توسعه ظرفیت طراحی چرخ خیاطی خود هستند، بهتر است چرخ خیاطی کامپیوتری را انتخاب کنند که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. این سیستم باز، چرخ خیاطی های قابل ارتقا به کاربران این امکان را می دهد که برای استفاده از طرح های خارج از مجموعه موجود در چرخ خیاطی، به کامپیوترهای خانگی متصل شوند.

چرخ خیاطی سردوز (serger)

برای دوخت کناره های پارچه به منظور جلوگیری از بیرون زدگی نخ استفاده می‌شود. چرخ خیاطی سردوز باید به عنوان یک لوازم جانبی برای چرخ خیاطی در نظر گرفته شود، زیرا به طور منظم نمی تواند جایگزین چرخ خیاطی باشد.

چرخ خیاطی صنعتی

فقط محدود به دوخت مستقیم و زیگزاگ هستند. چرخ خیاطی صنعتی قادر به ایجاد جا دکمه و دوخت های تزیینی نیستند، اما بسیار سریع هستند. با استفاده از چرخ خیاطی صنعتی، خیاطی دقیق و محصول نهایی حرفه ای خواهد بود. قطعات چرخ خیاطی صنعتی از فلزهای باکیفیتی همچون چدن و آلومینیوم ساخته شده است.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

منبع:

مطالب مرتبط