پارچه شناسی, مقالات

پارچه های چرم میوه ای

پارچه های چرم میوه ای

پارچه های چرم میوه ای

افزایش علاقه به منسوجات و چرم های گیاهی مطمئناً فراتر از برخی از شرکتهای مد و لوازم جانبی است ! شرکت هایی که به دنبال جایگزینی مناسب برای پارچه های مصنوعی هستند، راه حلی برای زباله های میوه پیدا کرده اند. پارچه هایی که از میوه ساخته میشوند یا بهتر بگوییم پارچه هایی که از زباله های میوه یا پان ساخته میشوند. معرفی پارچه های چرم میوه ای

FAO (سازمان غذا و کشاورزی) گزارش می دهد که میوه ها و سبزیجات بیشترین ضایعات را در بین تمام محصولات غذایی دارند. در 45 درصد موارد، میوه ها و سبزیجات به دلیل شکل ظاهری نامناسب، حتی برداشت نمی شوند و به سادگی از بین می روند.

برخی از شرکت های تولید پارچه، بر تولید محصولات از طریق اقتصاد مدور متمرکز شده اند و بدین ترتیب محصولی تقریباً صفر ایجاد می کنند. با استفاده از ضایعات میوه به عنوان ماده اولیه، آنها به طور موثری پارچه هایی را تولید می کنند که برای مد، کفش و لوازم جانبی مناسب هستند.
پارچه چرم میوه‌ای

تولید پارچه با استفاده از میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات برای ما مفید است. همه ما این را می دانیم. اما اگر لباس های ما از پارچه های میوه ای باشد، چه می شود؟ آیا این باعث می شود کره زمین نیز سالمتر باشد؟ به ما گفته شده كه یك كاری كه می توانیم برای كاهش انتشار كربن انجام دهیم این است كه گوشت گاو كمتری بخوریم. بنابراین قدم بعدی استفاده از چرم كمتر است.
همچنین می دانیم که تولید پنبه آب زیادی میطلبد. بنابراین نسل بعدی منسوجات ساخته شده از پوست سیب، تفاله انگور، پرتقال و آناناس خواهد بود.

4 پارچه ی چرم میوه ای – مد میوه ای

1 – پارچه ی چرم میوه ای ، پارچه ی چرم پرتقال

پارچه ی پرتقال ضمن کاهش ضایعات و آلودگی، مرکبات را به منسوجات پایدار تبدیل می کند. با بیش از 700000 تن زباله مرکبات که هر سال تنها در ایتالیا تولید می شود، پارچه ی جدیدی را تولید کرده اند.

 

2- پارچه ی میوه ای ، پارچه ی چرم سیب

امروزه زباله های صنعت سیب را نیز به پارچه هایی تبدیل می کنند که می توانند برای مد، کفش و لوازم جانبی مورد استفاده قرار گیرند؛ از زباله های  سیب (مخصوصاً پوست) برای تولید پارچه ای پایدار و قابل بازیافت استفاده می کند.

پارچه ی سیب، پارچه ای است که نه تنها دقیقاً مانند پوست به نظر می رسد بلکه از دوام چرم نیز برخوردار است و نشان می دهد که یک جایگزین پایدار کاملاً قابل دستیابی است بدون اینکه به ظاهر یا کیفیت آن آسیب برساند.

پارچه ی چرم سیب

پارچه های چرم میوه ای – چرم سیب

3- پارچه ی چرم انگور – مد میوه ای

شرکتی ایتالیایی با تولید پارچه ای از صنعت بزرگ شراب، پارچه ای با نام چرم شراب، مد و شراب را ترکیب کرد. این ماده بیولوژیکی با پردازش انگور به دست می آید. این پارچه از پوسته ها، دانه ها و ساقه هایی که به عنوان وسیله ای برای دفع زباله هنگام تولید شراب دور انداخته می شوند تولید میشود. این ماده یک جایگزین سازگار با محیط زیست است که می تواند در مد و طراحی داخلی و خودرو کاربرد داشته باشد.

پارچه ی چرم انگور

پارچه های چرم میوه ای

4- پارچه ی چرم پیناتکس Pinatex

پیناتکس پارچه‌ای پایدار است که از برگ آناناس ساخته شده‌ و برای تولید آن نیازی به آب اضافی، کود و آفت کش نیست. برگ آناناس محصول جانبی برداشت آناناس است و درآمد بیشتری را برای کشاورزان کشورهای در حال رشد آناناس فراهم می کند. نتیجه یک ماده طبیعی و فوق العاده متنوع است که در ضخامت های مختلفی وجود دارد و به راحتی به تولید انبوه میرسد.

پارچه های چرم میوه ای

پارچه ی چرم آناناس

منبع: این مطلب توسط تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه تهیه شده است. این تولیدی برند برتر پوشاک مردانه و زنانه، تولیدی لباس ست مردانه، لباس ورزشی مردانه، لباس راحتی مردانه، لباس خواب مردانه، لباس ورزشی زنانه و… می باشد.

مطالب مرتبط:

۵ میوه ای که به پارچه تبدیل میشوند

برای هرگونه اطلاعاتی درباره ی پارچه شناسی کلیک کنید « تولیدی پوشاک اندیشه بزرگترین منبع دیجیتال پارچه شناسی »

مطالب مرتبط