پارچه شناسی, مقالات

مقایسه ی پنبه ارگانیک و پنبه ی معمولی

مقایسه ی پنبه ارگانیک و پنبه ی معمولی

مقایسه ی پنبه ارگانیک و پنبه ی معمولی

پنبه در 40٪ از منسوجات در سطح جهان استفاده می شود و بیش از 300 میلیون تولید کننده، در 80 کشور مختلف، پنبه را تولید میکنند. ابتکار در فرایند تولید پنبه ارگانیک: هدف آن حفظ محیط زیست و کسانی است که آنرا تولید میکنند و همچنین کسانی که آنرا میپوشند. ما در این پست به مقایسه ی پنبه ارگانیک و پنبه ی معمولی خواهیم پرداخت.

بلوز شلوار مردانه مدل عنایت | خرید ست بلوز شلوار مردانه | ست بلوز و شلوار ورزشی مردانه | بلوز شلوار ست مردانه | عمده فروشی پوشاک مردانه | فروش عمده ی لباس راحتی مردانه

ابتکار تولید پنبه ارگانیک دارای سه هدف است:

  1. اثرات زیست محیطی تولید پنبه را کاهش دهد
  2. بهبود معیشت و توسعه اقتصادی در مناطق تولید پنبه
  3. پارچه ای کاملا پایدار تولید کنند.

نکته مهم در تولید پنبه ی معمولی این است که برخلاف استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS)، BCI هنوز استفاده از سموم دفع آفات را کاملاً متوقف نکرده است و همچنین پنبه اصلاح شده ژنتیکی را نیز حذف نکرده است.

آیا پنبه ی ارگانیک جایگزین مناسبی برای پنبه ی معمولی است؟

پنبه ارگانیک یک راه حل مناسب و پایدار است که بدون استفاده از سموم دفع آفات و از بذرهایی که اصلاح ژنتیکی نشده اند رشد می یابد. شیوه های کشاورزی ارگانیک از مواد شیمیایی مضر استفاده نمیکند و سبب پایداری محیط زیست میشود. زمین های کشاورزی که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است، نسبت به دیگر زمین ها حاصلخیز باقی می مانند.
بنابراین استفاده ی کمتر از سموم و کود های شیمیایی سلامت کارگران را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. مردم می توانند با دسترسی به آب تمیز و مواد غذایی سالم، در سلامت نسبی زندگی کنند و زمین دارای طول عمر بیشتری است.
سازمان هایی مانند استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS) در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که منسوجات ارگانیک باعث افزایش زندگی افراد می شوند (یا حداقل آسیب نمی رسانند).

ست تیشرت شلوار مردانه | خرید تیشرت شلوار مردانه | تیشرت شلوار آبی |خرید ست لباس راحتی مردانه

چند نکته قابل توجه

  1. ما می دانیم که مصرف کنندگان به طور فزاینده به دنبال محصولاتی هستند که برای آنها و محیط زیست بهتر باشند. انتخاب محصولات “ارگانیک” در صنایع غذایی آغاز شد و اکنون به صنعت مد رسیده است و برند های زیادی هستند که کار تولید پوشاک ارگانیک را شروع کرده اند (جدیدترین آن Primark است که اولین شلوار جین کاملا ارگانیک خود را تولید کرده است).
  2. با این حال، تولید پنبه ارگانیک کامل نیست: از آنجا که پنبه ارگانیک نسبت به پنبه GMO الیاف کمتری دارد، به گیاهان بیشتری نیاز دارد و بنابراین فضای بیشتری برای تولید نیاز دارد.
  3. بعلاوه، بسیار سخت است که بتوانیم تشخیص بدهیم آیا رنگ های مورد استفاده در تولید یک تی شرت صددرصد پنبه ای مردانه یا زنانه ارگانیک بوده اند یا خیر، مگر در مورد پوشاکی که دارای گواهی GOTS باشد.
  4. پنبه ارگانیک، اگر از نظر پایداری، جایگزین زیبایی برای پنبه معمولی است.

برند پوشاک پنبه ای در ایران – تولیدی پوشاک مشهد

برند اندیشه بزرگترین تولید کننده ی پوشاک پنبه ای ( لباس ست مردانه و زنانه پنبه ای – لباس ورزشی مردانه پنبه ای – لباس ورزشی زنانه پنبه ای – لباس راحتی زنانه پنبه ای – لباس راحتی مردانه پنبه ای – لباس خواب مردانه پنبه ای – تیشرت شلوار مردانه پنبه – بلوز شلوار مردانه – سویشرت شلوار مردانه پنبه دورو و… ) در مشهد می باشد.
برای خرید عمده ی پوشاک پنبه ای مردانه و زنانه کلیک کنید.
برای هرگونه اطلاعاتی درباره ی پارچه شناسی کلیک کنید « تولیدی پوشاک اندیشه بزرگترین منبع دیجیتال پارچه شناسی »

مطالب مرتبط