پوشاک, مقالات

تشریح لباس های ایرانی از زبان یک توریست

تشریح لباس های ایرانی از زبان یک توریست

تشریح لباس های ایرانی از زبان یک توریست : او در وبلاگ خود این چنین نوشته است : ” یکی از سؤالات اساسی برای زنانی که می خواهند به ایران سفر کنند، این است که چه لباس هایی اجازه دارند بپوشند، ایران یک کشور چهار فصل است، با قوانین اسلامی و مردمانی که که  مد و زیبایی را دوست دارد.

شاید شما فکر کنید که شرایط آسان نیست، اما در واقع آسان است.

قسمت اصلی این پوشش، پوشاندن مو، حجاب (روسری) و مانتو است. مانتو یک کت است که دست ها و بخشی از بدن را پوشش میدهد.

قسمت دیگر مچ پا است، بسیاری از زنان ایرانی شلوار جین تا مچ پا میپوشند. علاوه بر این، زنان ایرانی اغلب لباس های خود را بسیار محکم می پوشانند، به خصوص، مانتو در اندازه های تنگ استفاده می شود.

البته لباس های دیگر بعنوان جایگزین مانتو استفاده میکنند، که باسن و دست ها را میپوشاند. این امر مخصوصا در مناطق گرم بسیار رعایت میشود. اغلب چادر توسط زنان استفاده می شود، زیرا برای پوشش اندام بسیار آسان است، اگرچه راه رفتن و استفاده از آن برای من سخت بود. من حدس می زنم ایرانی ها به آن عادت کرده اند.

به عنوان یک توریست، شما فقط  زمانی که میخواهید از مساجد بازدید کنید نیاز به چادر دارید.

تشریح لباس های ایرانی از زبان یک توریست

پوشش در شهر های مختلف

در جنوب ایران، یک ماسک استفاده میشود که در بالای چادر گره می خورد. جنوب ایران نزدیک به فرهنگ عربی و همچنین هند است. بنابراین شما می توانید بسیاری از رنگ ها و همچنین نقاب های بیشتری پیدا کنید.

زنان کرد نیز کمی متفاوت هستند. لباس هایی آستین بلند و به طور معمول در رنگ های بسیار روشن و شفاف دیده می شود، و سر با نوعی کلاه پوشیده شده است، که اکنون تحت کنترل اسلامی است و همچنین توسط یک حجاب اضافی پوشیده شده است.

با این وجود ایران به طور کلی یک کشور بسیار مدرن است و شما عمدتا دختران را در مانتو و یک حجاب سبک پیدا خواهید کرد. بنابراین، به عنوان یک توریست، شما هیچ نگرانی در مورد آن نداشته باشید.

پوشش در داخل خانه : خانم های ایرانی در خارج از خانه چادر میپوشند و خود را حفظ میکنند، به محض اینکه داخل خانه می شوند، آنها آنها مانند اروپایی ها عمل میکنند.

من به عنوان یک توریست، تصمیم گرفتم که سبک خود از حجاب را براساس آب و هوا انتخاب کنم. اگر حجاب به خارج ایران هم برود به غیر از کلاه فرنگی پوشش بیشتری نخواهد بود.

این مطلب توسط تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک ترجمه شده است.

مطالب مرتبط